Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invoer uit USA: kans op douanecontrole?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: invoer uit USA: kans op douanecontrole?

Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
    omschreven als magazine met een waarde van 30 usd ?? dat is schriftvervalsing. Van mij mogen ze het horloge in beslag nemen en er nog een dikke boete bovenop geven
    Wat zijn we weer politiek correct vandaag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      bwaaah .... zonder politieke correctness .... een "horloge" als magazine gedefinieerd met een waarde van USD30? ... hier zal méér dan één mens denken dat daar een curieus luchtje aan zit ... de douane dus schijnbaar ook ... LOL!

Comment

ik zie het verband met politiek helemaal niet. Dit is puur een zaak van douane en gerecht
        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elliottsz Bekijk bericht
          Beste,
          U bericht is al van enkele jaren geleden, maar hopende dat u mij misschien verder kan helpen.

Ik heb een pakje besteld uit Honk Kong, laten opsturen via EMS naar Belgie. volgens de tracker loopt alles vlot, maar op vrijdag kreeg ik " pending customs inspection " te zien, het is nu natuurlijk weekend, dus ik neem aan dat ik pas maandag een nieuwe status zal krijgen. Het pakje is omschreven als magazine, met een waarde van 30USD en zit in een envelop. Het gaat over een authentiek horloge, geen fake. en zit tussen het magazine, samen met de factuur. Wat denkt u ? zal deze door de douane opgehouden worden ?
          Speciaal hier geregistreerd om op het internet te verklaren dat je een smokkelaar bent?

Proficiat, u wint de 'bruudruuster' van deze maand.
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Speciaal hier geregistreerd om op het internet te verklaren dat je een smokkelaar bent?

Proficiat, u wint de 'bruudruuster' van deze maand.
            Like

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
              ik zie het verband met politiek helemaal niet. Dit is puur een zaak van douane en gerecht
              Tja ...

Comment

Met die douane moet je gewoon geluk hebben, kleinere dingen geraken er soms wel door. Een vriendin heeft ooit (via Ebay) een nieuwe Leica gekocht in de VS. Afgesproken met de verkoper om op de verpakking de waarde lager te zetten (met alle risico's vandien) en dat is probleemloos verlopen. Zelf heb ik ooit een dure Lapponia armband besteld voor vrouwlief (ook Ebay). De echte waarde stond op de verpakking (was verzekerd en ik wou het risico niet lopen bij verlies). Nu, wat bleek : de verkoper zijn 7 en zijn 1 zagen er net hetzelfde uit en het bedrag begon daar mee. En het scheelde vééééél. Ik kreeg een brief van de douane met de vraag om het materiaal waaruit het voorwerp was gemaakt te beschrijven, ze hebben het pakje dus niet opengemaakt.
                Wil iedereen me nu even een lol doen en niet vragen hoe het uiteindelijk afgelopen is ?

Maar het is idd zo dat je weinig profijt kan doen met te kopen uit de VS. Ik vermijd het. Europa is groot genoeg en je hebt geen last van onverwachte kosten.
                Waar ik wel last mee heb is het aanrekenen van importkosten voor tweedehands materiaal dat nieuw uit Europa naar de VS is uitgevoerd en terug naar Europa komt.

Comment

Working...
                X