Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invoer uit USA: kans op douanecontrole?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

Zonet nog wat SODIMMS in ordinaire verpakking toegestuurd gekregen via familie in de USA en lap, €10 kosten.
    T.

Comment

Twee maal heb ik printerinkt gekocht in de US, de eerste keer werd deze zonder extra kosten geleverd, de tweede keer had ik 10€ douanekosten aan mijn been.
      Nu ja, met de goedkope dollar blijft het momenteel interessant om daar iets te kopen.
      www.bigducksix.be

Comment

heeft er trouwens iemand een idee hoe je de extra kosten kan berekenen? Misschien is het voor sommige producten toch interessant om ze te laten overkomen uit de VS, ondanks de extra kost van douane etc... ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
          heeft er trouwens iemand een idee hoe je de extra kosten kan berekenen? Misschien is het voor sommige producten toch interessant om ze te laten overkomen uit de VS, ondanks de extra kost van douane etc... ?
          Mijn laatste zending uit de VS dateert van december 2007 - factuur 18 januari 2008.
          21% BTW bijbetaald + 10 euro administratiekosten (op een pakket van netto 122 euro).
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Er komt dus enkel btw en verhandelingskosten bij ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
              Twee maal heb ik printerinkt gekocht in de US, de eerste keer werd deze zonder extra kosten geleverd, de tweede keer had ik 10€ douanekosten aan mijn been.
              Nu ja, met de goedkope dollar blijft het momenteel interessant om daar iets te kopen.
              Wel goed opletten met printerinkt: mijn zoon woonde in Duitsland, kocht dar een HP Foto printer. Hij verhuist naar de States en koopt daar inkt voor die printer: die patronen zijn niet compatibel, worden gewoon niet herkend. Hij heeft ze gelukkig nog kunnen teruggeven en met nieuwjaar 2 setjes van hieruit meegenomen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
                Dan zal ik het ter plaatse moeten gaan kopen in de zomer als ik naar de VS ga, jammer toch, al die verdomde duane- en andere nutteloze kosten.
                Koop uw GPS dan in Engeland als je die goedkoper wil, daar zit soms een paar 100€ verschil op met hier en je hebt geen douanekosten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Re: invoer uit USA: kans op douanecontrole?

Beste,
                  U bericht is al van enkele jaren geleden, maar hopende dat u mij misschien verder kan helpen.

Ik heb een pakje besteld uit Honk Kong, laten opsturen via EMS naar Belgie. volgens de tracker loopt alles vlot, maar op vrijdag kreeg ik " pending customs inspection " te zien, het is nu natuurlijk weekend, dus ik neem aan dat ik pas maandag een nieuwe status zal krijgen. Het pakje is omschreven als magazine, met een waarde van 30USD en zit in een envelop. Het gaat over een authentiek horloge, geen fake. en zit tussen het magazine, samen met de factuur. Wat denkt u ? zal deze door de douane opgehouden worden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elliottsz Bekijk bericht
                    Beste,
                    U bericht is al van enkele jaren geleden, maar hopende dat u mij misschien verder kan helpen.

Ik heb een pakje besteld uit Honk Kong, laten opsturen via EMS naar Belgie. volgens de tracker loopt alles vlot, maar op vrijdag kreeg ik " pending customs inspection " te zien, het is nu natuurlijk weekend, dus ik neem aan dat ik pas maandag een nieuwe status zal krijgen. Het pakje is omschreven als magazine, met een waarde van 30USD en zit in een envelop. Het gaat over een authentiek horloge, geen fake. en zit tussen het magazine, samen met de factuur. Wat denkt u ? zal deze door de douane opgehouden worden ?
                    Ik vermoed dat men u niet vraagt om ergens in te loggen. De laatste maanden heb ik nl. bij de aankoop, weliswaar binnen Europa, regelmatig fishing berichten gekregen als zou mijn paktje ergens blijven liggen zijn in Italië en om één en ander op te lossen had ik naar één of andere link moeten gaan. Heb ik natuurlijk niet gedaan. De pakketten zijn normaal binnengekomen.
                    Maar in uw geval vrees ik toch dat er iets aan de hand is. een uurwerk tussen een magazine vind ik toch wat. Ik vermoed dat men bij de douane heden ten dagen wel scanners heeft die dergelijke zaken gemakkelijk kunnen opsporen. Maar hopelijk is dit niet zo voor jou.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

?? ze hebben u vanuit Hong Kong een magazine gestuurd met de foto van uw uurwerk er in??? .. waarde 30USD ??? wat noemt ge "authentiek" voor 25 euro?

Comment

Ze werken daar op de douane niet snel. Mijn EMS tracking van juli

07/17/2013 14:19 In Customs
                        07/24/2013 19:33 Departure from inward office of exchange
                        07/25/2013 07:24 Processing at delivery Post Office
                        07/26/2013 11:24 Final delivery

Ze mogen vanaf 22€ BTW aanrekenen.
                        Vanaf 150€ komen er bovenop invoerrechten.

Last edited by pogi; 11 augustus 2013, 14:18.

Comment

Een pakje omschrijven als magazine als er toch iets anders inzit is vragen om problemen.
                          Ze moeten het pakje zelfs niet open maken om vast te stellen dat de omschrijving van de inhoud niet overeenkomt met wat er werkelijk inzit.
                          Als ze dat pakje doorlichten, dan zien ze meteen dat het niet klopt, en dan wordt het direct apart gehouden voor verder onderzoek.
                          Zonder het door te lichten voelen ze waarschijnlijk ook wel iets anders dan het magazine dat er in zou moeten zitten.

Als er een namaak horloge inzit die lijkt op eentje van een ander (duur) merk, dan is de kans dat je dat ooit thuis krijgt wel erg klein.
                          Het wordt dan vernietigd (dat doen ze altijd met namaak goederen), en je krijgt dan nog wel een factuur toegestuurd.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Enkel in de US kopen als je het hier niet kan vinden - anders koop je het beter hier. Mét de douane-kosten ( 99,999 % zeker ) is het even duur en soms nog duurder dan bij ons. Ha ja, want Fedex/UPS/DHL rekenen OOK nog es kosten.

Kleine electornica dingen in Hong Kong kopen ( zelden douane controle ) of in Engeland.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elliottsz Bekijk bericht
                              Beste,

Oei, niet slim.
                              Als het géén replica horloge is - de douane zal het zéér grondig controleren ( kan LANG duren ) ga je het horloge zonder problemen ontvangen.
                              Maar alleen als je dus recht in je schoenen staat.
                              Het horloge tussen een magazine steken, doet vermoeden dat het niet gezien mag worden - dan had de verkoper veel beter bubbel-plastic genomen.
                              En zelfs al is het een "hommage" = bv. een horloge dat 100% op een Rolex lijkt maar een andere naam op de wijzerplaat heeft - kan het zijn dat ze het vooralsnog TOCH inhouden.

Marina Militare bv. zijn hommages van Panerai - maar de kroonbeschermer van Panerai is gepatenteerd en mag NIET nagemaakt worden.
                              Dus een Marina Militare zal mijn inziens OOK tegengehouden worden.

Kan je mij eens vertellen over welk uurwerk het gaat ? Mag ook via PM hoor.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

omschreven als magazine met een waarde van 30 usd ?? dat is schriftvervalsing. Van mij mogen ze het horloge in beslag nemen en er nog een dikke boete bovenop geven

Comment

Working...
                                X