Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invoer uit USA: kans op douanecontrole?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: invoer uit USA: kans op duanecontrole?

Ik kan Devid bijtreden. Bij aankopen uit de US heb ik steeds de douanekosten aan mijn rekker. En wat vaak nog lastiger is, lange en onvoorspelbare wachttijden (2 maand bij de douane is bij mij al het langst geweest).

Bij aankopen uit Azie heb ik dat nog nooit gehad. Japan vormt hierop een uitzondering. Zendingen uit Japan durven al wel eens gecontroleerd te worden, maar dat lijkt me niet systematisch te gebeuren.
    wiffelphoto.tilient.net
    SAMSUNG GX-1S • Schneider Kreuznach D-Xenon 18-55mm F3.5-5.6 • Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO • Sigma EF-530 DG ST PA-PTTL

Comment

Same here, uit de VS altijd kosten. Soms maar 10euro maar bon.
      Al die namaakbrol uit Azië komt er altijd gewoon door. Staat altijd als gift erop.

Met factuur moet je betalen vanaf 22euro, als gift is het vanaf 45euro. Dat stond op de brief die ik ontvangen had. Als de waarde lager is dan een bepaald bedrag rekenen ze gewoon 10euro administratiekosten aan.
      Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
      Meer op: www.xindi.be

Comment

'k zal het nog maar eens posten want schijnbaar doet niemand de moeite om het te gaan lezen ..

als het fout? loopt heb je dit aan je broek en met de strengere wetgeving op namaak is het mogelijk dat de controle verscherpt is/wordt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
          Dan zal ik het ter plaatse moeten gaan kopen in de zomer als ik naar de VS ga, jammer toch, al die verdomde duane- en andere nutteloze kosten.
          Zou dat heel misschien niet een klein beetje zijn om de Europese economie een ietsiepietsie te beschermen (en dus ook een heel klein beetje uw werkgelegenheid) ?

Je kan toch niet zeggen dat ik het niet voorzichtig geformuleerd heb hé
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Zou dat heel misschien niet een klein beetje zijn om de Europese economie een ietsiepietsie te beschermen (en dus ook een heel klein beetje uw werkgelegenheid) ?
            zeker weten, geef ik je 100% gelijk in maar het doet toch pijn om materiaal tot 40% goedkoper te zien dan hier... !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Je kan toch niet zeggen dat ik het niet voorzichtig geformuleerd heb hé
              Je hebt gelijk, maar toch zie ik dat ondanks alle maatregelen de gewone man er niet beter van wordt. Maar dit is natuurlijk een andere discussie en totaal Off-topic.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Wanneer u één voorwerp invoert met een waarde boven de €45, moet u de belastingen betalen op de totale waarde van het goed.
                (bron

dus als familie uit de VS mij een "kapotte" iPhone opsturen die niets meer waard is, dan moet ik niets betalen?

Comment

(bron

dus als familie uit de VS mij een "kapotte" iPhone opsturen die niets meer waard is, dan moet ik niets betalen?
                  .. enkel als ge zelf kunt bewijzen dat ge onnozel zijt ..

Comment

Op 18 december een statiefring laten verzenden uit de VS voor mijn Nikon 300/4 AFS + nog een klein statiefaccessoire. Waarde 180 US$ (of 122 euro).
                    Na 1 maand begon ik al te hopen dat ze mij vergeten waren. Maar nee hoor, gisteren een dikke brief gekregen van FedEx met de daarop de verschuldigde 21% BTW + 10 euro 'administratiekosten'.
                    Langs deze weg wil ik de overheid bedanken voor hun toewijding inzake inning van douanerechten.
                    Last edited by Leopard; 22 januari 2008, 10:47.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

dura lex, sed lex ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        dura lex, sed lex ...
                        ja ma de lex is wel nie dura genoeg bij serieuze (criminele) zaken in ons landje maar dat is een totaal andere discussie natuurlijk...

Comment

Ik heb vorig jaar een lens gekocht toen ik in Florida was, zonder enig probleem mee terug genomen in de fototas. Factuur en doos heb ik in een platte envelop laten opsturen later, door vrienden daar.

Scheelde toch wel erg veel geld.
                          Btw, Europese werkgelegenheid als argument klopt niet echt - voorzover ik weet wordt geen enkel Nikon product in EU gemaakt

Ik heb er geen slecht gevoel over trouwens, ik heb net mijn belastingsbrief gehad, en het blijkt dat ik de Staat een jaar lang een mooie renteloze lening gegeven heb, net genoeg om een D3 mee te kopen...
                          Het is alleen jammer dat ik lang niet genoeg fotokennis heb om iets zinnigs met een D3 te kunnen doen!

R
                          Last edited by perelaar; 25 januari 2008, 18:24. Reden: typo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            Scheelde toch wel erg veel geld.
                            Btw, Europese werkgelegenheid als argument klopt niet echt - voorzover ik weet wordt geen enkel Nikon product in EU gemaakt

R
                            Maar ze worden hier wel verkocht door handelaars die er hun brood mee moeten verdienen
                            Mvg Tim

Comment

Hallo :-)

ik zou graag een pakketje via ebay willen kopen van een betrouwbare powerseller. Nu is de vraag hoeveel kans ik heb dat ik extra invoerkosten zal moeten betalen op dit pakketje? De verkoper kan het wel als GIFT aanduiden en geen factuur erbij steken, weet niet of dat helpt?

Het is electronica (gps) dat een pak goedkoper is dan hier wegens de vele tussendealers en hoge taxen.

Dank u
                              Had op 26 november 2007 uurwerk besteld via DUITSE website ;
                              Na internationale overschrijving toevallig erachter gekomen dat alles gebeurt vanuit Canada Toronto .
                              Uurwerk was normaal "mijn Kerstcadeau" ; ben er nog steeds op aan het wachten . Nu bijna 2 weken geleden de brief gekregen van ABX logistics , netjes ingevuld en teruggestuurd en nu maar wachten, wachten, wachten ..
                              Zal in het vervolg 25 keer nadenken en alles natrekken eer ik nog een online aankoop doe !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                                Uurwerk was normaal "mijn Kerstcadeau" ; ben er nog steeds op aan het wachten .
                                Je hebt geluk... Kerstmis 2008 is nog veraf

Mvg,
                                Frederic

Comment

Working...
                                X