Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongewenste jaarlijkse Gouden Gidsen!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ongewenste jaarlijkse Gouden Gidsen!

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Ik denk dat mensen zonder computer dat geen sympathiek idee zouden vinden...
    Een tussenoplossing : De boeken niet meer rondbrengen maar een aantal per gemeentehuis en als ze op zijn laten die er bij bestellen.
    Er zullen er nog altijd teveel opgehaald worden, maar vele minder.

Ik denk eigenlijk dat het probleem ergens anders ligt, niet de realisatie maar het financiële aspect zal een rol spelen. Ik veronderstel dat die handelaars moeten betalen om erin te staan en dat ze enkel veel willen betalen als iedereen hem heeft ... -> vorm van reclame.
    De ene handelaar betaald dan ook meer om er groter in te staan dan zijn concurrent.
    Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Dichterbij in Duitsland werd een beuk van 300 jaar oud gekapt.
      De boom moest wijken voor een nieuwe brug.
      Politiek en macht zetten zich door tegen de wil van het volk...
      Dit kan je niet vergelijken.
      Dat een boom moet sneuvelen voor iets nuttigs, dat is toch iets meer begrijpbaar.
      Die brug is er maar eentje en daar zullen miljoenen mensen over passeren maar dat telefoonboek is maar voor één persoon en vliegt elk jaar weer in de vuilbak (of kachel). Telefoonboeken zijn gewoon achterlijk voor iemand met een PC.
      Dat ze gewoon de mensen er eentje laten vragen die het nog echt wil omdat hij geen PC heeft bijvoorbeeld, dat zou al een mooie besparing zijn.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Dichterbij in Duitsland werd een beuk van 300 jaar oud gekapt.
        De boom moest wijken voor een nieuwe brug.
        Politiek en macht zetten zich door tegen de wil van het volk...
        Jaarlijk worden er 12 miljoen hectare bos gekapt en je hebt het over een boompje in duitsland of kastanje boon voor de huis van anna frank

maar ik snap je punt wel,politiek bemoeit zich er weinig mee.
        India deed een paar jaar terug ook precies hetzelfde.Ze kapten de bomen
        en zeiden altijd dat het westen naar zichzelf moet kijken en niet bevelen moet uitdelen.wat bleek?
        Doordat de bomen er niet meer waren om de gesmolten water uit de hoge indiaase bergen op te vangen...kreeg je grote overstromingen.
        Alleen ,het westen blijft toch wel de grootste consument..want zij kopen het in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
          Een keer per jaar de gids en dat is een probleemheb je al eens een jaar de wekelijkse reklamebladen bijgehouden ? da's pas verspilling
          Kan je ook vrij simpel oplossen; je kleeft en "Reclamle, neen bedankt!" stickertje op uw brievenbus.
          Te verkrijgen bij de betere dagbladhandel.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dit kan je niet vergelijken.
            Dat een boom moet sneuvelen voor iets nuttigs, dat is toch iets meer begrijpbaar.
            Die brug is er maar eentje en daar zullen miljoenen mensen over passeren maar dat telefoonboek is maar voor één persoon en vliegt elk jaar weer in de vuilbak (of kachel). Telefoonboeken zijn gewoon achterlijk voor iemand met een PC.
            Dat ze gewoon de mensen er eentje laten vragen die het nog echt wil omdat hij geen PC heeft bijvoorbeeld, dat zou al een mooie besparing zijn.
            Zoals ik al zei: wie is hier baas in huis?
            En wat die Duitse brug betreft: daar liggen nu drie bruggen dicht bij elkaar.

Het wordt meer dan hoog tijd dat men ook eens gaat begrijpen wat die
            boom betekende voor al die honderden mensen die gisteren aan het
            protesteren waren.
            Er wordt niet meer geluisterd naar de mensen en daar gaat het mij om.
            Ze doen maar en kijken naar niks.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
              Kan je ook vrij simpel oplossen; je kleeft en "Reclamle, neen bedankt!" stickertje op uw brievenbus.
              Die plakt hier op de meeste brievenbussen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                Maar niemand beziet die sticker want elke week zit er weer reklame in de bus.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

konijnen spelen wel eens graag met die gouden gids

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Waarom verplicht de regering niet om de gidsen op CD-ROM gratis te geven en voor de boeken te laten betalen ?
                    Ik heb wel een Pc, maar heb wel geen goesting om deze elke keer moeten aan te zetten om juist een tel nr. te moeten zoeken
                    Cd-roms kunnen handig zijn, maar ik heb toch liever een papierenvorm
                    En het grote voordeel van een papierenvorm, deze valt nooit zonder stroom
                    Een dik jaar geleden een gps gekocht, en jawel een handleiding bijgeleverd, op Cd-rom
                    Heel handig, maar ik heb mijne Pc niet altijd bij mij in de auto staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JonD Bekijk bericht
                      Ik heb wel een Pc, maar heb wel geen goesting om deze elke keer moeten aan te zetten om juist een tel nr. te moeten zoeken
                      Cd-roms kunnen handig zijn, maar ik heb toch liever een papierenvorm
                      En het grote voordeel van een papierenvorm, deze valt nooit zonder stroom
                      Een dik jaar geleden een gps gekocht, en jawel een handleiding bijgeleverd, op Cd-rom
                      Heel handig, maar ik heb mijne Pc niet altijd bij mij in de auto staan
                      Dan zou ik toch mijn pc voor ene keer gebruiken
                      Prutsen aan de gps in de auto doe je niet...tenminste al rijdende.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Er wordt niet meer geluisterd naar de mensen en daar gaat het mij om. Ze doen maar en kijken naar niks.
                        Als ik morgen moet beslissen waar ik een brug moet bouwen, dan laat ik jouw huis afbreken.
                        Beton vervangen door beton, geen boom uit doen, geen groen weg doen en daar waar dat stukje grond nu een beetje stenen draagt voor één persoon of één gezin kan een brug komen waar miljoenen mensen van kunnen genieten.
                        Akkoord hiermee? Mooie deal toch, geen natuur verwoesten.

Je snapt het waarschijnlijk zelf al, niemand wil een brug in zijn tuin of een steun dwars door zijn living, iedereen heeft het liever wat afgelegen, iedereen heeft graag een mooie autostrade om naar de kust of de ardennen te bollen en iedereen klaagt als er dergelijke wegen niet zijn. Maar als er dan iets aan gedaan wordt en die brug komt er wel, dan is er weer iemand de boeman.

Ik kan maar een ding zeggen tegen die dat altijd klagen, doe het beter dan een ander, kies voor een ander beroep, ga zelf iets voorstellen dat het haalt.

Je kan zeggen van het openbaar vervoer te nemen ... klopt volledig maar waar gaat die bus rijden, waar bolt die trein, ... juist, op een plaats waar ooit een boom of dergelijke stond of waar ze iemand onteigend hebben omdat er een paal moest komen waar vroeger zijn openhaard was.

Naar wie moet je luisteren? Naar die dat zegt "Laat die boom maar staan en breek in de plaats daarvan Theo zijn huis maar af?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Ik kan maar een ding zeggen tegen die dat altijd klagen, doe het beter dan een ander, kies voor een ander beroep, ga zelf iets voorstellen dat het haalt.
                          En dat heb ik ook gedaan, zeker de laatste 20 jaren van mijn actief beroepsleven (met wat geluk en ook wilskracht).

Als individu sta je nergens VerSeg.
                          En de democratie bestaat ook niet voor het individu, enkel een wetgeving
                          die in het voordeel van het individu zou kunnen werken.

Gelukkig is het hier niet zo erg als momenteel in China waar duizenden
                          mensen zonder boe of ba moeten wijken voor de olympische spelen.
                          Ik kon hier nog veel meer over kwijt maar ik ga dat niet doen.

En verder heeft voor mij het nut van die oude boom voor enkele honderden
                          mensen evenveel recht zoals die brug nuttig zou zijn voor die miljoenen.
                          Tegenwoordig wordt er "gespeeld" met mensen VerSeg en daar kan ik niet
                          goed tegen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet Bekijk bericht
                            Er bestaat nochtans al jaaaaaren dit: link
                            dit werkt niet... tis niet dat de mannen die dat rondbrengen een adres lijstje bij hebben...
                            ik sta in de lijst en die boek lag ook voor mijn deur... heb hem dan maar laten liggen en een tijdje later was hij weg (waarschijnlijk in de oud-papier vuilkar gesukkeld)

Comment

Working...
                            X