Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop processor upgraden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• laptop processor upgraden?

Hey,

Ik heb een redelijk recente HP laptop (1.5 jaar oud), maar die dateert juist van voor de 'dual core' periode. Zou ik op deze laptop zelf een upgrade vd processor kunnen doen? Op mijn vaste pc doe ik dit ook zelf, maar ik heb geen flauw idee hoe eraan te beginnen op een laptop.

thx
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Re: laptop processor upgraden?

Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
    Hey,

Ik heb een redelijk recente HP laptop (1.5 jaar oud), maar die dateert juist van voor de 'dual core' periode. Zou ik op deze laptop zelf een upgrade vd processor kunnen doen? Op mijn vaste pc doe ik dit ook zelf, maar ik heb geen flauw idee hoe eraan te beginnen op een laptop.

thx
    neen, daar zou ik niet aan proberen beginnen... een laptop is één geheel, en buiten harde schijf en ram geheugen, zou ik overal vanblijven hoor...
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      neen, daar zou ik niet aan proberen beginnen... een laptop is één geheel, en buiten harde schijf en ram geheugen, zou ik overal vanblijven hoor...
      Mja, waarom zou een laptop één geheel zijn? Die bestaat ook uit een moederbord, processor, geheugendims, ...
      Niemand die het al gedaan heeft?
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Mja, waarom zou een laptop één geheel zijn? Die bestaat ook uit een moederbord, processor, geheugendims, ...
        Niemand die het al gedaan heeft?
        omdat een andere processor meestal wel een andere koeling zal vereisen, en in één laptop, past meestal maar één soort koeling hé, ééntje die speciaal ontworpen is voor dat model of type...
        5DmkIII en wat glas

Comment

Een nieuwere processor vergt ook een compatibele chipset, en daar zit het probleem, de chipset van jouw laptop zal niet met een core2duo overweg kunnen.
          Als je echt een core 2 duo wenst, verkoop dan deze laptop vóór hij nog meer van zijn restwaarde verliest en investeer in een nieuwer model.

Tom.

Comment

Bovendien zijn het geen onderdelen zoals in een normale computer. In menig laptop is de boel aan elkaar gesoldeerd en/of alles op het moederbord geplaatst en kun je niet zomaar chips gaan vervangen.

Heeft alles te maken met de beschikbare ruimte(of juist het gebrek daaraan )

Misschien dat het kan, maar dan heb je gewoon heel veel geluk. Als je het toch wilt probeer dan eerst maar eens die kast open te schroeven. Dat is bij menig laptop al een karwei op zich , en kijk dan of het losse onderdelen zijn of dat alles vastgesoldeerd zit.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Hey,

thx
              probeer hem eerst al eens open te doen ...da's al een karwei op zichzelf

Comment

En bij de meeste merk portables kan je enkel aan de banken van het geheugen en harde schijf.
                Zoals eerder gemeld, ik zou er niet aan beginnen, maar trachten de huidige te verkopen en een nieuwe aanschaffen.
                Happy to be a MACcie
                Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                  probeer hem eerst al eens open te doen ...da's al een karwei op zichzelf
                  ...en weer samenstellen zodat alles nog werkt, dat is pas een sisyphus opdracht.
                  CPU's vervangen hangt af van het moederbord, en voor laptops zijn dat meestal beperkte series met beperkte mogelijkheden.

Comment

Working...
                  X