Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De juiste vakantieverzekering

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De juiste vakantieverzekering

Wijs geworden door de vele voorwaarden heb ik op mijn site voor de liefhebbers verschillende reisverzekeringen (uitsluitend de polisvoorwaarden) gezet. Vrijblijvend en op trefwoord te zoeken. Zo kan je eens zien wat je voor je laptop of gsm terug krijgt.
    Vrijblijvend, ik verkoop dus GEEN verzekeringen, is alleen een service.
    Doe er je voordeel mee.

http://www.fotohans.eu

Re: De juiste vakantieverzekering

Hoe is dit vergelijkbaar met de verzekeringen die aan kredietkaarten (MasterCard, Visa) gekoppeld zijn ?
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

ik ontdekte net dat als ik tijdelijk een bijstand polis voor een autovakantie afsluit dat de sleepkosten in buitenland beperkt zijn tot 200 tot 350 euro per geval. Ik ben ooit in frankrijk gesleept, en de afstanden zijn daar al iets groter tot de dichtstbijzijnde garage van je merk .. 1200 euro sleepkosten. Gelukkig had ik toen een touring verzekering die wel 100% van de sleepkosten betaalde.

die vakantiepolissen beperken dure voorwerpen zoals videocamera en fototoestellen en juwelen als "totaal" tot belachelijk lage bedragen als 650 euro voor videocamera + fototoestel + laptop + DVD speler in de wagen etc. en aparatuur die als professioneel kan beschouwd worden is zowiezo uitgesloten. je 70-200 f2.8 wordt bv. al uitgesloten

Deze lage dekking wilt dus zelf niet zeggen dat ze tot 650 euro gaan uitbetalen: stel, ze stelen enkel je laptop, maar je had ook een fototoestel en een videocamera bij, dan gaan ze een % van het aandeel van de laptop in al je dure zaken van die 650 euro uitbetalen, na een franchise van meer dan 100 euro .. je krijgt dus met moeite 200 euro voor een gestolen laptop. als je dan merkt dat die verzekering al 60 tot 100 euro kost, vraag ik me echt af wat de zin en onzin van zo een verzekering is.

Comment

die vakantiepolissen beperken dure voorwerpen zoals videocamera en fototoestellen en juwelen als "totaal" tot belachelijk lage bedragen als 650 euro voor videocamera + fototoestel + laptop + DVD speler in de wagen etc. en aparatuur die als professioneel kan beschouwd worden is zowiezo uitgesloten. je 70-200 f2.8 wordt bv. al uitgesloten
        Niet alles over één kam scheren. De meeste hanteren een maximum van bv de laptop en camera tesamen, dus niet per stuk. Je moet ook de voorwaarden in je conclusie meenemen. Ik vind het persoonlijk wel normaal dat dergelijke zaken in een auto achterlaten uitgesloten wordt. Je hebt ook een eigen verantwoording.

Ook geldt bij vrijwel alle assuradeuren de regel: niet ouder dan 1 jaar en de factuur kunnen tonen: volledige vergoeding. Dit betekent wel dat je nooit meer krijgt dan het maximum bedrag van het artikel uit de polis. Dus: laptop van 2000 euro met bon en niet ouder dan een jaar wordt volledig vergoed als het maximum in de polis bv 3000 euro is.
        Is het maximum in de polis echter 1500 euro dan krijg je dus nooit meer dan 1500 euro.

Hoe is dit vergelijkbaar met de verzekeringen die aan kredietkaarten (MasterCard, Visa) gekoppeld zijn ?
        Vergelijkbaar met bv Ohra of Interpolis. Als ik de voorwaarden digitaal heb dan vul ik de tool aan.
        Last edited by Hansel; 17 januari 2008, 17:13.
        http://www.fotohans.eu

Comment

Working...
        X