Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows - PS Elements - Softwareprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows - PS Elements - Softwareprobleem

Eerst en vooral : ik ben een Mac'cer, maar door omstandigheden moet (wil) ik ook leren werken met WINDOWS VISTA.
    Dat valt - tegen alle verwachtingen in - behoorlijk mee
    Maar nu heb ik het volgende probleem.

Enkele maanden geleden heb ik, volkomen legaal en betalend, via de webstek van Adobe het programma Photoshop Elements 6.0 gedownload en geďnstalleerd op de PC van mijn dochter. Het programma werkt naar behoren en is - tussen haakjes - een valabel en betaalbaar alternatief voor PSCS3.

Nu kreeg ik - een beetje vroeger dan verwacht - een eigen laptop (HP Pavillion dv6000) en nu wil ik natuurlijk dat programma Photoshop Elements 6.0 van mijn dochters PC verhuizen naar mijn laptop. Ik dacht dit te kunnen flikken door gewoon de programmamap te kopiëren naar een USB-stick en zo over te brengen. Edoch zo werkt het blijkbaar niet, het programma weigert op te starten...

Zijn er manieren om programma's van de ene naar de andere computer te verhuizen, of zal ik genoodzaakt zijn om nogmaals te betalen ?

Hou er in uw antwoord a.u.b. rekening mee dat ik van Windows nog niet veel kaas gegeten heb...
    Dank bij voorbaat

Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Re: Windows - PS Elements - Softwareprobleem

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
    Eerst en vooral : ik ben een Mac'cer, maar door omstandigheden moet (wil) ik ook leren werken met WINDOWS VISTA.
    Dat valt - tegen alle verwachtingen in - behoorlijk mee
    Maar nu heb ik het volgende probleem.

Enkele maanden geleden heb ik, volkomen legaal en betalend, via de webstek van Adobe het programma Photoshop Elements 6.0 gedownload en geďnstalleerd op de PC van mijn dochter. Het programma werkt naar behoren en is - tussen haakjes - een valabel en betaalbaar alternatief voor PSCS3.

Nu kreeg ik - een beetje vroeger dan verwacht - een eigen laptop (HP Pavillion dv6000) en nu wil ik natuurlijk dat programma Photoshop Elements 6.0 van mijn dochters PC verhuizen naar mijn laptop. Ik dacht dit te kunnen flikken door gewoon de programmamap te kopiëren naar een USB-stick en zo over te brengen. Edoch zo werkt het blijkbaar niet, het programma weigert op te starten...

Zijn er manieren om programma's van de ene naar de andere computer te verhuizen, of zal ik genoodzaakt zijn om nogmaals te betalen ?

Hou er in uw antwoord a.u.b. rekening mee dat ik van Windows nog niet veel kaas gegeten heb...
    Dank bij voorbaat

Greetz, Kariboe

Onder Windows OS strukturen kan je NOOIT een programma zomaar verhuizen van een computer naar een ander net zomin als je een programma mag "deleten" ..
    Programmas dienen altijd via het install/uninstall mechanisme geinstalleerd of verwijderd te worden anders is na verloop van tijd je PC een regelrechte vuilnisbak met stukken en brokken van alles en nog wat
    FWIW

Comment

Je moet op je laptop het bestand dat je gedownload hebt uitvoeren om het te installeren. Hopelijk heb je heb je dit bijgehouden, of minstens de licentie code die de software activeert.

Als je een uninstall doe op de pc van je dochter bereik je alleen dat het daar ook niet meer werkt.
      (En theorethisch moet je een 2de licentie kopen, Als je de soft op 2 pc gebruikt.)

Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

Dat "moeten" wordt hier nogal snel gezegd...
        Dat is afhankelijk van de "EULA" die bij de software hoort. Er is heel wat software waar je legaal een 2e kopie mag installeren (bv. op een vaste PC, en op je laptop), maar waar je tegelijkertijd maar 1 versie mag van gebruiken.

Photoshop CS is bv. zo'n programma...

De Eula's van Adobe kan je hier vinden. Voor Photoshop moet je maar eens paragraaf 2.4 doornemen.

En wat dat installeren betreft : inderdaad bij windows moet je software effectief installeren. Enkel de map kopiëren zal bijna nooit werken. Tijdens het installeren worden een hele serie instellingen aan het windowsregister aangebracht, die niet gebeuren bij het kopiëren van de map. Eenvoudige software kan je soms wel zo kopiëren, maar meestal lukt het niet...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Onder Windows OS strukturen kan je NOOIT een programma zomaar verhuizen van een computer naar een ander net zomin als je een programma mag "deleten"
          Dat had ik ondertussen dus zelf al door
          Dat is (was?) bij Mac toch wel anders !!! Ik heb minstens een 6 ŕ 7 tal MAC's versleten en telkenmale werd een kopietje van de programma-map overgezet en hop... we draaiden gewoon onze programmaatjes verder (tenminste als ze nog werkten onder de hogere OS).

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
          Je moet op je laptop het bestand dat je gedownload hebt uitvoeren om het te installeren. Hopelijk heb je heb je dit bijgehouden, of minstens de licentie code die de software activeert.
          Jo.
          Aaai, het exe-bestandje dat de software installeert heb ik jammer genoeg weggegooid - domme ik - maar het ordernummer en het serienummer heb ik nog wel. Misschien moet ik maar eens gaan snuisteren op de Adobe site ?

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          De Eula's van Adobe kan je hier vinden. Voor Photoshop moet je maar eens paragraaf 2.4 doornemen.
          Voorlopig begrijp ik er nog niet veel van, maar ik zal die link zeker eens bekijken...

Bedankt voor jullie reactie - ik zoek verder...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Het installatiebestand zou je normaal gewoon opnieuw moeten kunnen downloaden (probeer de zelfde versie te vinden of je serie nummer zal mss niet aanvaard worden)

Jo.

Aaai, het exe-bestandje dat de software installeert heb ik jammer genoeg weggegooid - domme ik - maar het ordernummer en het serienummer heb ik nog wel. Misschien moet ik maar eens gaan snuisteren op de Adobe site ?
            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
            Nikon stuff

Comment

Voorlopig begrijp ik er nog niet veel van, maar ik zal die link zeker eens bekijken...
              Over die Eula : veel begrijpen is er niet aan. Het is een afkorting voor End User License Agreement. Dus die tekst die je bij elke installatie van software moet goedkeuren maar die niemand leest...
              Het komt er eigenlijk op neer dat Adobe lief is voor de werkgevers : hun werknemers kunnen de software ook thuis installeren, zodat ze daar verder kunnen werken...
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                Het installatiebestand zou je normaal gewoon opnieuw moeten kunnen downloaden (probeer de zelfde versie te vinden of je serie nummer zal mss niet aanvaard worden)Jo.
                En zo is het me inderdaad gelukt, Jo !
                Ik ben gewoon gaan piepen in mijn 'Adobe-account' en daar bleek ik inderdaad in staat te zijn om het bestand meerdere malen te downloaden. Die "meerdere malen" was mooi meegenomen, want die verdomde 'Windows Vista' is zo verdomde paranoia geworden, dat het downloaden niet echt lukte. Het zal wel aan mij gelegen hebben (en aan de veiligheidsinstellingen), maar lieve God wat 'n heisa...
                Dan maar het ganse boeltje gaan downloaden met de vertrouwde Mac, het exe-bestandje op 'n usb-stickje kopiëren en dŕŕrvan wilde 'Ome Windows Vista' wél gaan opstarten... Pffff, Windows Vista ? Ik ga nog 'mijnen peren' zien, denk ik
                Bedankt Jo voor de hulp

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Het komt er eigenlijk op neer dat Adobe lief is voor de werkgevers : hun werknemers kunnen de software ook thuis installeren, zodat ze daar verder kunnen werken...
                Ik heb dus die 'kleine lettertjes' ook eens doorgenomen, en inderdaad, ik heb veel bijgeleerd... Meer nog, je brengt me op ideeën.
                Bedankt Polleke voor de raad !

Greetz, Kariboe

Comment

Working...
                X