Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
ik ben dan ook niet bezig met de energie voor ons menselijk lichaam
ik ben momenteel bezig met brandstofverbruikberekeningen van 4 takt motoren (momenteel de Honda CB500)
is genoteerd :-p , kzal het antwoord morgen avond laten weten of zo
ow ow , ken iets vergeten bij te schrijven! tis per uur dus wat bedoel je Matthias over de hele blok? per dag , per uur?
is genoteerd :-p , kzal het antwoord morgen avond laten weten of zo
ow ow , ken iets vergeten bij te schrijven! tis per uur dus wat bedoel je Matthias over de hele blok? per dag , per uur?
hmm, ik denk dat ik mijn mening ga hierzien en ik zeg 30 per uur (en hier veronderstel ik dat 30 nootjes overeenkomt met ongeveer 30gram, ruwe gok)
en als tegenprestatie mag jij eens nadenken over het specifiek brandstofverbruik van de 4 cilinder 4takt motor (g/kWh)
gegevens:
cilinder(boring*slag)= 56x50.6mm
compressieverhouding=9
koppel 40Nm bij 150Hz
mech. rendement= 0.9
vullingsgraad=0.82
k=1.4
inlaatklep sluit 25% na ODP en T is dan 20°C
mengverhouding=1/14
Vbo=42*10^6J/kg
rho brandstof= 730
rho lucht= 1.276
en Karraux, als je dit leest, jij mag niet antwoorden want gij weet het al (niet dat ik verwacht dat er iemand is die het zal willen uitrekenen)
maar ik typ liever wat op BD dan te studeren
ps, als hier nog medestudenten ind. ingenieur zitten (of afgestudeerden), probeer gerust, het valt op zich nog mee
pfff morgenvroeg examen en nog nen helen hoop te herhalen...
moest eigenlijk al beginnen herhalen zijn van deze middag, maar ik blijf het maar uitstellen tot het allerlaatste moment...
dat is mijn frustratie, ik wou dat ik meer karakter had om te kunnen zeggen, nu ga ik ne keer een uur aan een stuk echt leren
pfff morgenvroeg examen en nog nen helen hoop te herhalen...
moest eigenlijk al beginnen herhalen zijn van deze middag, maar ik blijf het maar uitstellen tot het allerlaatste moment...
dat is mijn frustratie, ik wou dat ik meer karakter had om te kunnen zeggen, nu ga ik ne keer een uur aan een stuk echt leren
Hier van 't zelfde: moet ook nog een blz of 60 herhalen en morgenvroeg examen 'k Wou nochtans braaf op tijd in m'n bed kruipen vandaag
The future belongs to those who believe in the power of their dreams
Hier van 't zelfde: moet ook nog een blz of 60 herhalen en morgenvroeg examen 'k Wou nochtans braaf op tijd in m'n bed kruipen vandaag
succes alvast
ik ga toch proberen om binnen 10 min te beginnen met herhalen, maar kom, wat maak ik mezelf wijs. 200 bladzijden ga ik nooit afkrijgen deze avond.
Gelukkig kan ik mezelf meer motiveren om smorgens vroeg voor het examen wel veel te leren, de 5 uur voor mijn examen zijn dan ook altijd de meest cruciale
ah ja, en mensen die nog wat ontspanning wensen tijdens het studeren, ik heb net wat nieuw leven geblazen in het uitgestorven Ra Ra Ra wat is het? topic in fotofun. Dus ga maar eens kijken en raad erop los (onthoud wel, eens je het geraden hebt, is het jouw beurt)
dat heeft mij door de vorige examenreeks geholpen
Straks examen om 14u... en ik zit me hier dood te vervelen
Het is toch te laat om er nog vanalles in te rammen, dus daarop zal het niet steken.
Maar ik ga het kunnen!
Brrrrrr I'm feeling stressy, en actief man... Koffie of cola heb ik niet nodig dan
Straks examen om 14u... en ik zit me hier dood te vervelen
Het is toch te laat om er nog vanalles in te rammen, dus daarop zal het niet steken.
Maar ik ga het kunnen!
Brrrrrr I'm feeling stressy, en actief man... Koffie of cola heb ik niet nodig dan
op zo'n momenten doet een filmpje kijken bij mij wonderen... lekker ontspannend
mijn examen is hier juist gepasseerd, en twas goed... sebiet ne keer alle frustratie deruit gaan sporten
Comment