Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

    Vandaag gelezen.





    mvgr
    antoine200
    Last edited by antoine200; 4 januari 2008, 20:56.

  • #2
    Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

    Denk dat ik ook die foto's hier heb zien opduiken (misschien was het wel een andere?) en ik mij de bedenking gemaakt had "Hoe kom je bij zo'n schuw dier zo dichtbij".
    Bij ons zitten ook vossen, sporen, holen, karkassen van kippen, kortom alles wijst op hun aanwezigheid maar ik heb er eigenlijk nog geen enkele echt gezien, laat staan gefotografeerd.
    Maar dit fenomeen gebeurt ook in de "mensenwereld"...ook daar worden er "tam" (gewillig) gemaakt om ze voor de televisie te sleuren, zodat ze geen zin meer hebben om nog te werken of werk te zoeken...ze worden wél in een mooi daglicht geplaatst...wij hebben dus nog héél véél te leren!!!
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

    Comment


    • #3
      Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

      Spijtig voor de afgemaakte beestjes
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

        er is al een hele hetse geweest rond deze handtamme vosjes op de veluwe.
        ze werden gevoerd met o.a. bitterballen ...

        een jammerlijke zaak maar jammer genoeg niét een alleenstaand geval.

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

          Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
          Denk dat ik ook die foto's hier heb zien opduiken (misschien was het wel een andere?) en ik mij de bedenking gemaakt had "Hoe kom je bij zo'n schuw dier zo dichtbij".
          Heb ik gevonden, heeft hier in het HOF gestaan.
          Zijn voorspelling is uitgekomen.
          Een hele tijd heeft bij ons op de Veluwe een tamme vos gelopen. Ik weet niet of ze er nog zijn, omdat ik er weg ben gegaan toen het 'iets' te druk werd. Het vosje werd goed gevoerd door de toeristen en bitterballen en friet behoorde tot het 'gewone' menu van reintje. Dit was op een gegeven moment niet meer om aan te zien en na


          mvgr
          antoine200
          Last edited by antoine200; 4 januari 2008, 19:17.

          Comment


          • #6
            Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

            Ik vind het een trieste ontwikkeling. Ik mag ook graag de natuur in en we manipuleren allemaal wel eens wat (al is het maar het weghalen van een storende grasspriet), maar dit gaat veel te ver en dat allemaal om een paar mooie opname

            Comment


            • #7
              Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

              een mooi devies voor de natuurfotografen zou het volgende van de BVNF gedragsregels kunnen zijn...
              pbase

              Comment


              • #8
                Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

                daar is al eens een boompje over opgezet ... over die richtlijnen ...

                ik hoop van ganser harte dat deze richtlijnen niet alleen
                door de natuurfotografen op dit forum, maar óók door alle
                andere forumleden worden gevolgd. want geloof me: het zijn
                niet alleen natuurfotografen die dergelijke praktijken hanteren.
                nietsvermoedende en onwetende bezoekers/wandelaars zijn
                daar misschien zelfs nog meer voor verantwoordelijk ...

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

                  Wat ik niet goed snap is waarom ze die vos daarom moeten doodschieten ?
                  Wat is nu mis met een tam vosje die daar rond loopt ?
                  Omdat een paar mensen dat vosje eten geven moet dat vosje dood ?
                  Waar zit het probleem want ik snap het niet
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

                    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                    Wat ik niet goed snap is waarom ze die vos daarom moeten doodschieten ?
                    Wat is nu mis met een tam vosje die daar rond loopt ?
                    Omdat een paar mensen dat vosje eten geven moet dat vosje dood ?
                    Waar zit het probleem want ik snap het niet
                    Ik heb daar ook een beetje mijn bedenkingen over.
                    Men maakt zich hier wel eens druk over het taalgebruik, maar als je de inhoud van de reacties leest bij GeenStijl.nl dan gaan je de haren toch recht omhoog staan. Dit heeft toch niets meer met norm en waarden te doen. Ik ben echt blij dat mijn ouders mij anders opgevoed hebben.
                    mvgr
                    antoine200

                    Comment


                    • #11
                      Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

                      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                      Wat ik niet goed snap is waarom ze die vos daarom moeten doodschieten ?
                      Wat is nu mis met een tam vosje die daar rond loopt ?
                      Omdat een paar mensen dat vosje eten geven moet dat vosje dood ?
                      Waar zit het probleem want ik snap het niet
                      Simpel.

                      Als een andere vos dat ziet, dan doet hij hetzelfde. Vergeet niet dat het zoeken naar voedsel een van de vos zijn voornaamste bezigheden is. En als hij leert dat er een makkelijkere manier is...

                      Op den duur zit je met vossen die 1) niet meer weten hoe ze zich op natuurlijke wijze moeten voeden en 2) de mens tot last zijn.

                      Richt aub je pijlen dus niet op de persoon die - met bloedend hart, daar ben ik vast van overtuigd - de trekker moet overhalen. Richt je pijlen op de sukkels die "er geen kwaad inzien om dit te doen" en er dapper aan meedoen.

                      Het hangt toch overal in natuurparken; "you feed them, we kill them"? Wat IK niet snap is dat er heden ten dage nog mensen bestaan die dat niet weten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

                        Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
                        Het hangt toch overal in natuurparken; "you feed them, we kill them"? Wat IK niet snap is dat er heden ten dage nog mensen bestaan die dat niet weten.
                        nooit van gehoord... maar ik kom dan ook nooit in natuurparken en houd mij niet bezig met natuurfotografie...
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

                          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                          Omdat een paar mensen dat vosje eten geven moet dat vosje dood ?
                          De officiele reden zoals opgegeven door de authoriteiten is dat de vos waarschijnlijk (nou ja, niet eens waarschijnlijk - het is al gebeurd!) bijt op het moment dat je er te dicht bij in de buurt komt (lees: aaien, voeren, ...). En een vossebeet is geen pretje; zo'n beest kan veel verschillende ziektes overbrengen. Als de vos niet tam is, gaat'ie op de loop en zal dus niet in de gelegenheid zijn te bijten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

                            En een bolletje met zaadjes in een boom in de tuin hangen is dat een probleem voor die vogeltjes?

                            Ik ken er persoonlijk die regelmatig vogeltjes voederen om er mooie fotos van te kunnen maken. Is dat dan fout?
                            Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                            Comment


                            • #15
                              Re: Natuurfotografen verantwoordelijk voor dood vosje

                              Damn, ooit zag ik op een forum een foto van een vos, alsof die vastgeplakt stond. De maker van die foto beweerde dat hij de vos gezien had, naar huis camera was gaan halen en de vos was er nog. Yeah right, maar nu snap ik ergens wel die foto, die zal daar ook genomen zijn. Misschien was hij ondertussen al zo aanhankelijk dat hij rustig poseerde.
                              GVD kunnen de mensen de natuur niet gerust laten??
                              Ik maak ook natuurfoto's en ga daar vér in, maar dan wel wat betreft mijzelf. Het dier zal nooit schade ondervinden. (hoop ik alleszins van harte)

                              Comment

                              Working...
                              X