Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vuurwerk in Gent is gevaarlijk!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vuurwerk in Gent is gevaarlijk!

Eerst en vooral mijn beste wensen aan iedereen hier!

Wie is er gisteren in Gent naar het vuurwerk gaan kijken? Ik stond op de graslei/korenmarkt en ik was verbaasd hoe gevaarlijk het daar was. Steeds meer mensen willen vuurwerk afschieten, maar zijn onervaren en daarom ook gevaarlijk.

Volgens mij werden er meer van die bommetjes gegooid om de mensen te doen verschieten dan dat er vuurwerk werd afgeschoten. Ik vond het echt verschrikkelijk en voelde me niet echt op mijn gemak. Zelf jongeren van rond de 16 jaar waarvan je toch verwacht al een beetje verstand te hebben begonnen naar elkaar te schieten voor de fun en keken helemaal niet naar mensen in hun buurt.

Is het in andere steden ook zo erg?

Al bij al een leuke avond gehad.
    Nikon D50

Re: vuurwerk in Gent is gevaarlijk!

Ook mijn beste wensen aan iedereen.

Deze nacht was het in Brugge niet anders.
    Als je tussen de Burg en de Markt stond waande je je bijna middenin een oorlog. Geknal van alle kanten.

Op de Markt waren er (van horen zeggen...) +-7000 mensen aan het zingen i.v.m. Vlaanderen zingt. Rond middernacht was het meer kuchen dan zingen wegens de zwavelwalm. Er hing werkelijk een zware rookwolk over de markt en de zijstraten

'k Heb een auto bruusk zien stoppen omdat er voor zijn neus zo'n vuurpijl naar boven ging. Had ie één metertje verder gestaan dan was het vurwerk onder zijn motorkap....
    En inderdaad : bommetjes gooien naar de mensen. Enne... naar mijn hond. (Gelukkig is ze daar op getraind, maar leuk vond ze het niet aan haar gegrom en gebas te horen)

Een straatje verder van ons huis is er een smal steegje. Dat is deze nacht door zoveel wildplassers bezocht dat je er haast door moest zwemmen...

Voor de rest : de sfeeeer was er wel.

Groetjes
    Skitch
    Last edited by Skitch; 1 januari 2008, 14:18.
    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Is dat eindelijk in Gent ook geraakt dan?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

in stalhof aan de overpoort ook.
        Daar hadden ze zo'n richtkanon, de eerste 2 pijlen die afgeschoten werden stonden naar beneden gericht

maar heb toch niemand horen janken dus zal er niemand geraakt zijn.
        Wel schittered, overal waar je keek vuurwerk
        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
        www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
        X