Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische verwarming in badkamer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Elektrische verwarming in badkamer

De elektrische convector in mijn badkamer is sinds deze week stuk. Ik ben in een aantal winkels gaan kijken voor een nieuw exemplaar, maar heb toch enkele vragen. Mijn badkamer (15m2) moet wel in korte tijd warm zijn, maar het is niet nodig dat het er de ganse dag warm blijft. Ik gebruik die ruimte immers niet als woonruimte

1) Domo heeft een nieuw type met Mica convector verwarming. Iemand ervaring hiermee ?

2) Is voor een badkamer een convector aangewezen of is een kleinere ventilo-convector beter geschikt ? Wat zijn de voor- en nadelen ?

Bedankt alvast !

Re: Elektrische verwarming in badkamer

Ik zou opteren voor een vermogen van 1500. Als je geen hoofdverwarming hebt en dit als bijverwarming dient, is 1500W ruim voldoendeAls dit elektrisch toestel de badkamer volledig dient te verwarmen zou ik gaan voor 2000 à 2500W.

Wat een ventili convector (dynamische convector) betreft, dat is een persoonlijke keuze. Ik opteer graag voor een dynamische, waarom: ik vind het aangenaam dat warmte zich zeer snel verspreid en ik vind het ook leuk dat de ventilator een beetje geluid maakt.
    Ik zou geen dynamische convenctor nemen als een de luchtstraal gericht is op de plaats waar je je afdroogt. Dit zou best wel eens koud kunnen worden.

Er zijn uiteraard prachtige combinatietoestellen op de markt waarbij je kan kiezen of je den ventilator al dan niet inschakeld.

Let er wel op je energiefactuur zeer snel zal oplopen tot 0,4€ per uur, op jaarbasis maakt dit een 200€ bij een gemiddeld gezin. Dus spring hier zeer verstandig mee om.
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

Comment

Goh, ik had destijds een huis gehuurd waar maar 1 gaskachel stond, in de zitkamer.
      Ik had voor de badkamer een blaasradiator gekocht en vond dat ruimschoots voldoende. Ik heb die nog steeds (12 jaar oud!) en gebruik hem af en toe als bijverwarming aan mijn voetjes als ik zit te werken.
      Het geeft snel warmte, kost weinig, verbruikt misschien wel wat, maar hoe lang werkt het per dag?? Je zet hem op als je de badkamer nodig hebt, desnoods een 10 minuutjes op voorhand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sprobach Bekijk bericht
        Ik zou opteren voor een vermogen van 1500. Als je geen hoofdverwarming hebt en dit als bijverwarming dient, is 1500W ruim voldoende
        Niet akkoord: als de badkamer nu en dan SNEL moet opgewarmd worden,moet je het vermogen zo hoog mogelijk nemen (uiteraard rekening houden met de zwaarte van de zekeringen (en deze ZEKER NIET gaan verzwaren)
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ga gewoon voor een AEG wandconvector http://eshop.cebeo.be/artpdf/007/HDC.AEG.TPN.pdf
          type TPN2001 of TPN2501 als je het vlug warm wil hebben.Zie wel dat je verwarming correct is geinstalleerd.

sommigen vinden 100 euro teveel voor warm te hebben

We hebben DOMO ,k twijfel welmaar vind dat toch prullen en of dat veilig is voor in de badkamer ..zou dat eens moeten nachecken
          Last edited by Fabbe; 30 december 2007, 18:16.

Comment

Alvast bedankt voor de reacties !

Comment

Working...
            X