Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag over grafische kaart nieuwe laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraag over grafische kaart nieuwe laptop

ik ben van plan mij een laptopke te kopen vooral om mijn werk mee te kunnen nemen naar huis (zit normaal op kot) en voor fotobewerking en opslag op reis te kunnen doen.
    nu heb ik de perfecte laptop voor mij gevonden (acer aspire 2920) maar het enigste dat mij een beetje doet twijfelen is de 3D kaart. Harde schijf,processor en RAM geheugen zijn voor mij zeker voldoende, maar ik vraag me af of de 3d kaart een beetje goed is (Intel GMA X3100)

voor fotobewerking enzo heb ik niet veel videorekenkracht nodig, maar ik zou de laptop ook gebruiken om mijn 3D CAD ontwerpen te gaan tonen op mijn eindwerk. Gelukkig is mijn ontwerp niet gigantisch groot dus zo straf moet de videokaart niet zijn. (ik weet dat ik met mijn oude laptop en een ATI mobility 9600 64mb het zou aankunnen want heb daar nog veel mee ontworpen) en de tekeningen zelf maak ik op mijn vaste pc op kot die meer dan genoeg processor en 3D rekenkracht heeft

weet iemand of deze videokaart iets aankan? of is het echten brol? spelletjes spelen ga ik er nooit op doen...
    Last edited by Matthias; 27 december 2007, 20:36.
    5DmkIII en wat glas

Re: vraag over grafische kaart nieuwe laptop

12,1inch breedbeeld
    Da's toch te klein! allé voor mij dan...
    15 inch breedbeeld heb ik nu en is een uitstekend compromis.

Net groot genoeg om mee te nemen en voldoende groot genoeg om er alles degelijk op te zien.

Multi-tasking zou ik op deze laptop niet doen.
    De videokaart is een shared geheugen (dat hij uw RAM geheugen aanspreekt om te functioneren; althans dat hebben ze mij wijsgemaakt ). Dus voor grafische toepassingen zal je net voldoen vermoed ik om vlot te werken

Comment

ik wist het zo dat de commentaar over dat 12 inch scherm ging komen
      Maar dat is juist wat ik wil, een supercompacte laptop die ik nagenoeg constant kan meenemen naar waar ik maar wil... En dan is hoe kleiner het scherm en dus de laptop hoe beter hé... Mijn ogen zijn nog meer dan goed genoeg dus de resolutie is het enigste dat voor mij van belang is, van mijn part zou het zelfs 10 of 8 inch zijn, maar dan zitten we al bij de dure dure gadgets...
      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        Mijn ogen zijn nog meer dan goed genoeg dus de resolutie is het enigste dat voor mij van belang is, van mijn part zou het zelfs 10 of 8 inch zijn, maar dan zitten we al bij de dure dure gadgets...
        Nog kleiner kan ook, maar de resolutie is wel niet erg hoog, en de opslagcapaciteit valt ook een beetje tegen:
        ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Je moet nog wel een paar maanden geduld hebben...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Nog kleiner kan ook, maar de resolutie is wel niet erg hoog, en de opslagcapaciteit valt ook een beetje tegen:
          ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

Je moet nog wel een paar maanden geduld hebben...
          lijkt mij eerder compleet onbruikbaar voor mijn doel (kheb nog meer geheugen aan CF kaarten dan die "computer" )
          5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
          X