Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanger voor 2 explorers (vista)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vervanger voor 2 explorers (vista)

hoi,
    kan iemand me hier helpen?
    ik ben op zoek naar een vervanger voor de vista-explorer die ik reuze knudde vind. ik wil graag terug naar de boomstructuur van de vroegere (xp en voorgaande windowls versies) exploer.
    liefst heb ik ook twee vensters vd verkenner samen open staan (onder elkaar). dit maakt copieren door slepen makkelijker.
    is er voor vista een explorer-vervanger (freeware) die dit doet.
    ik gebruikte vroeger onder xp 'opus' ?
    iemand een idee?
    mijn fotosite

Re: vervanger voor 2 explorers (vista)

Waarom vervangen als het met deze ook kan?
    Speel een beetje met de instellingen.
    Last edited by VerSeg; 26 december 2007, 22:47.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

*Rant*
      Das zo'n beetje het zelfde als zeggen 'trekt uw plan'.
      Persoonlijk vind ik het leuk als ik iemand kan helpen, anderen vinden het leuk om te zeggen dat ze iets weten, maar delen het niet. Elk zijn kicks, natuurlijk.
      *End of rant*

Powerdesk pro is een leuk alternatief. Ik denk dat er een freeware versie van bestaat. In de vroege windows versie zat die dual pane er altijd in, in windows 95 zat het oude programma nog ergens verstopt, maar ik heb nooit begrepen waarom ze ervan af gestapt zijn.

En voor je op zoek gaat achter de dual pane functionaliteit in vista explorer: er is er geen.
      Last edited by Mountainhunter; 27 december 2007, 08:21.
      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Directory Opus 9.0.0.9 van GP software
        Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVW Bekijk bericht
          Directory Opus 9.0.0.9 van GP software
          en werkt dat met vista , steven?
          alvast al dank voor jullie suggesties
          mijn fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
            En voor je op zoek gaat achter de dual pane functionaliteit in vista explorer: er is er geen.
            Die is er wel : open gewoon 2 explorers en schik de vensters naast elkaar...

Je hebt bv. ook nog de "windows versie" van de Norton Commander (uit het MS-dos tijdperk)... Ik dacht dat die nu Total Commander heet (link).

Die Opus werkt ook met Vista...

P.S. : wat is er eigenlijk zoveel verslechterd in explorer tussen Vista en XP ??? Volgens mij is de Vista versie beter, doch dit terzijde...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              open de vista explorer en kies voor menu "Organiseren"
              daarna "indeling" en als laatste "navigatievenster"

je krijgt dan dezelfde indeling als vroeger in XP

door op de windows toets te drukken en tegelijk op de letter "e" open je telkens een nieuw venster
              Last edited by Designed4u; 27 december 2007, 12:13. Reden: vraag niet goed gelezen en maar half beantwoord
              www.designed4u.be

Comment

Alles hier boven klopt, maar niets is echt dual pane. Het navigatie venster komt dichtbij, maar gaat niet tot op het files niveau. Twee directories vergelijken lukt dus niet echt. Twee explorers openen is ook wat ik meestal doe. Enkel jammer dat je ze niet alletwee tegelijk kunt openen. Als je eerste explorer venster de root toont, kun je geen tweede venster openen. Als ze dat zouden oplossen, zou ik al een stuk meer tevreden zijn.

En de vista explorer is echt niet slecht. Maar zijn er nog mensen bij wie de weergave verspring zonder aanwijsbare reden? De ene keer Grote iconen, dan wee listview... Er zit preciesgeen systeem in.
                Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

de explorer van vista bepaalt voor elke folder wat er in zit en aan de hand daarvan bepaalt hij de weergave

je kan dit wijzigen voor een map en al zijn submappen, bv foor fotomappen kan dit handig zijn

rechts op de map klikken, dan kiezen voor "eigenschappen"
                  kies daarna tabblad "aanpassen"
                  daar kan u kiezen welk soort map het moet zijn en hoe de weergave is
                  klik de optie aan om ook alle submappen op deze manier in te stellen

je kan steeds 2 vensters of meerdere openen door een nieuwe te openen via de toetsencombinatie "windowstoets+e"
                  www.designed4u.be

Comment

Dat van de windowstoets + e, dat wist ik niet. Heel erg bedankt voor die tip. M'n eerste PC dateert nog van voor het windows tijdperk, en ik heb het gebruik van die nieuwe toetsen altijd verwaarloosd. Fout van mij, blijkt nu.

Ik wijzig indien nodig inderdaad het type van de mappen, maar vista durft daar nog al eens z'n voeten aan vegen. Nu ja, ik kan ermee leven, en ik ga ervan uit dat het nog wel opgelost geraakt.

Bedankt in elk geval.

Comment

ge hebt nog zon handige combinatie, met oude toetsen:
                      control+alt+delete

al zou dat voor vista niet meer nodig zijn
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                        ge hebt nog zon handige combinatie, met oude toetsen:
                        control+alt+delete

al zou dat voor vista niet meer nodig zijn
                        al niet meer gebruikt sinds windows xp
                        www.designed4u.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
                          al niet meer gebruikt sinds windows xp
                          Ieder dag nog, al was het alleen maar om mijn geheugen en processor verbruik en "werkende" programma's even in beeld te krijgen
                          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
                            *Rant*
                            Das zo'n beetje het zelfde als zeggen 'trekt uw plan'.
                            Persoonlijk vind ik het leuk als ik iemand kan helpen, anderen vinden het leuk om te zeggen dat ze iets weten, maar delen het niet. Elk zijn kicks, natuurlijk.
                            *End of rant*
                            Net als commentaar geven op een ander zijn posting.
                            Een vraag over iets hebben en er direkt bij zeggen dat het produkt niet goed is alvorens een antwoord geformuleerd is ...

Men wil een boomstructuur?

De standaard Verkenner in Vista :

En de vista explorer is echt niet slecht. Maar zijn er nog mensen bij wie de weergave verspring zonder aanwijsbare reden? De ene keer Grote iconen, dan wee listview... Er zit preciesgeen systeem in.
                            Dat verspringt inderdaad zonder reden, hoe de settings ook staan. Soms blijft het weken goed en dan is het ineens om zeep. XP durfde dit ook wel eens doen maar had er veel minder last van.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Geen idee voor vista, nog niet geinstalleerd wegens incompatibel,
                              maar bij XP kan je in Explorer instellen dat hij voor iedere map de weergave moet onthouden. (En dat is voor mij nogal inconsistent)
                              Dat is trouwens het eerste wat ik uitschakel bij een nieuwe installatie.
                              in engelstalige XP :
                              Tools >> Options >> View tab >> Remember each folders view settings
                              dat uitvinken, vervolgens de knop "Apply to all folders" indrukken,
                              en explorer is terug consistent.

@jdm:
                              Windows taskmanager kan je rechtstreeks oproepen door CRTL + ESCape

Prettig eindejaar allemaal,

LimBo
                              Presumption is the mother of all cock-ups

Comment

Working...
                              X