Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

konijnen eten mijn bomen op

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: konijnen eten mijn bomen op

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
    en ik mag ze van mijn vrouw niet afschieten.
    Die bomen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

denk dat de buren het ook niet leuk gaan vinden als ik om 5uur op konijnen ga knallen

Comment

Trouwens, moet je daarvoor ook niet over een jachtvergunnning beschikken & aan de nodige randvoorwaarden om te mogen schieten voldoen? Stel je voor dat iedereen in zijn tuin er maar op los begint te knallen .

Comment

Een kameraad van mij had op zijn land een plaag van Canadeese ganzen. Het is niet voor te stellen hoeveel ze eten en hoeveel mest ze produceren per dag.
          Hij dus nar de gemeente die dan een jager aanstelt om de ganzen omver te blazen.
          Nu even iets Belgisch. De jager moet dat de geschoten dieren naar het OCMW brengen die deze dan moet klaarmaken en uitdelen aan de mensen die in de problemen zitten. WAt zegt dan het OCMW? Ja maar, wij kunnen zo'n gans helemaal niet klaarmaken en er is amper goed vlees aan zo'n gans dus neem ze maar weer mee of wij gaan ze zelf in de put moeten steken.

Comment

Voila, de belgische oplossing. Zijn er problemen 1 adres het ocmw

Dus stevy, je gaat naar het plaatselijke ocmw, en je zegt dat je een paar konijnen hebt voor hun kerst menu. En dan vertel je, ze waar ze die konijnen mogen komen vangen
            To make your dreams come true, wake up

Comment

[QUOTE=Twizter;1680414]De jager moet dat de geschoten dieren naar het OCMW brengen die deze dan moet klaarmaken en uitdelen aan de mensen die in de problemen zitten.

Dat is niet waar hoor, dat is enkel voor wild dat aangeslagen is (stroper) of aangereden op straat door het verkeer. Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                Een kameraad van mij had op zijn land een plaag van Canadeese ganzen. Het is niet voor te stellen hoeveel ze eten en hoeveel mest ze produceren per dag.
                Hij dus nar de gemeente die dan een jager aanstelt om de ganzen omver te blazen.
                Nu even iets Belgisch. De jager moet dat de geschoten dieren naar het OCMW brengen die deze dan moet klaarmaken en uitdelen aan de mensen die in de problemen zitten. WAt zegt dan het OCMW? Ja maar, wij kunnen zo'n gans helemaal niet klaarmaken en er is amper goed vlees aan zo'n gans dus neem ze maar weer mee of wij gaan ze zelf in de put moeten steken.
                Een oude wetgeving zegt idd dat te verdelgen diersoorten moeten aangeboden worden bij het OMCW, maar : Canadese ganzen vallen onder bejaagbaar wild en niet onder te verdelgen soorten, kunnen dus gewoon geschoten en verkocht binnen de gestelde periodes, voor de Canadees
                is dat vanaf 15 augustus (buiten de vogelrijke gebieden en vanaf 15 september binnen die gebieden) tot 25 januari.
                Persoonlijk ken ik geen enkele jager die Canadese ganzen
                schiet. Die regel om te verdelgen diersoorten aan te bieden aan het OCMW is er trouwens één die inderdaad niet meer van deze tijd is. Het probleem is dat als je verdelgt bij overlast, je in principe Rendac zou moeten verwittigen om de kadavers op te halen.
                Een populatie Canadese ganzen in de hand houden doe je best in het gepaste seizoen, aan de bron, wildbeheerders en vogelkenners weten wel wat ik bedoel.
                Overlast van konijnen bestrijden is een ander paar mouwen : als je terrein grenst aan een bosrand of ander gebied dat rijk is aan konijnen ben je niet veel vooruit met er enkele te gaan schieten. Die hun plaats wordt zo weer ingenomen door andere. Naast de door Hans gesuggereerde bescherming en het kippegaas is er echt niet veel dat je kan doen om wilde konijnen uit je boomgaard te houden.
                Een jager is maar aansprakelijk voor wildschade op die terreinen waar het jachtrecht op heeft, wat er in jouw tuin gebeurt is niet direct zijn bekommernis. Met andere woorden : een boer die wildschade kan aantonen op zijn akkers waar een jachtrechthouder is, kan deze aanspreken.
                Als ze echt beginnen te wonen op je terrein kan je altijd nog contact zoeken met een jager die in het bezit van fretten en buidels.
                fotosite

Comment

Working...
                X