Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe laptop...

Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe LT.

Mijn huidige (Acer 1705) heeft zijn beste tijd gehad qua prestaties.
    Dit is mijn enige "PC" en deze staat constant opgesteld in de living, af en toe wordt deze eens afgebroken als er "volk komt" maar het gewicht maakt dat dit geen toestel is om constant mee te sleuren.
    Mijn zoon heeft zijn eigen "bak" en die is een pak sneller dan de mijne.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Asus A7SV-(7S086C)

Ik heb er een teruggevonden op : http://www.laptops4u.nl/info/a7sv-7s086c-1611.html maar jammer genoeg in NL, ik zoek een adres in B in het antwerpse.

Voorkeuren voor dit toestel, die ik liefst ook in een alternatief wil terugzien tegen dezelfde prijs?

T7500
    2GB + 1GB Intel turbocache
    Nvidea 8600 GS met 256/512r of gelijkwaardig
    HDD, min 5400tr/min (SNELLE HDD, size min 100GB, minder belangrijk)
    17"
    Azerty

Toepassing:
    Fotografie/PS
    Dreamweaver en...
    Surfen/Email
    occasioneel een spelletje

Wie helpt de juiste boom in het oerwoud te vinden?
    Bij mediamarkt staat nu een dergelijke in de folder maar weinig specs, ik ga dit WE eens kijken maar heb mijn twijfels over enkele specs. Er zijn een hoop combinaties in dit toestel.

Mercikes.
    Last edited by loloboy; 18 december 2007, 10:22.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Re: Nieuwe laptop...

Zou je dan geen desktop nemen als die constant opgesteld staat in de living ?

Je hebt desktops waar je op de zijkant het LCD scherm aanhangt, is even rap weggenomen als een laptop.

Voordeel, meer power voor minder geld

(blijft natuurlijk wel zitten met je keyboard / muis)

Comment

of een G5? is even snel weg ...

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik heb al bijna 12 jaar zeer goede ervaring met Toshiba.
        Kijk eens op de site van Toshiba je zal er zeker vinden wat je zoekt.

Groeten
        Spogy
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

De A7SV kost in België rond de 1330 euro (in een PC winkel). Asus heeft wel een goede service.
          Het ellendige van notebooks tegenwoordig is dat je ongewild een resem prul-software door de strot geramd krijgt. Een heel stuk van de CPU kracht gaat hier al verloren, tenzij je je de moeite getroost om van bij de start onmiddellijk grote kuis te houden.
          En je hebt ook bijna nergens nog de keuze om een besturingssysteem te kiezen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            De A7SV kost in België rond de 1330 euro (in een PC winkel). Asus heeft wel een goede service.
            Het ellendige van notebooks tegenwoordig is dat je ongewild een resem prul-software door de strot geramd krijgt. Een heel stuk van de CPU kracht gaat hier al verloren, tenzij je je de moeite getroost om van bij de start onmiddellijk grote kuis te houden.
            En je hebt ook bijna nergens nog de keuze om een besturingssysteem te kiezen.
            Desktop = Wil ik niet, toch nog net iets groter. En dergelijke PC kost ook gouw 1000 euro zonder monitor, KB, Muis (enige dat ik nog heb, rest nieuw te kopen, daarom LT.)

Toshiba : Satego X200-21D kost net iets meer maar heb ik ook naar gekeken, WAAR te koop?

G5, euh, krijg ik dan alle soft die ik heb voor "IBM-PC" gratis van de sint?, GEEN optie dus maar bedankt om een glimlach op mijn gezicht te toveren, das als een Nikon voorstellen als je weet dat de vraagsteller allemaal Canon glas heeft; GRAPJAS.

SOFT?
            Restore/format+install van de windows.
            Rest: office, CS2, dreamweaverMX 2004 en wat kleinere tools als ACDSEE 7, winzip8 die ik al jaren gebruik. Avast en microsoft defender voor de beveiliging, meer moet dat niet zijn.
            Af en toe eens een game om de tijd te doden maar die is er steeds minder.
            Ik hoef niet van alles de laatste versie om een foto wat uit te snijden of een presentatie te maken. Allee... bij wijze van spreken dan hé.

@ Nete: Heb jij adressen?
            Tis wel ambetant, iedere site dat je dat toestel ziet heeft een of andere afwijkende spec. bvb 250GB, 5400t/m is een HDD die ik niet vind. Die 2.5" 5400 SATA zijn maar tot 160Gb gemeengoed... Sommigen zeggen zelfs 7200.

En zoals ik zei, de doos open, even testen en gelijk format om bvb de "gratis" norton en office eraf te vegen en dan Windows in zijn nakie erop. Zal wel Vista worden denk ik, bij DELL wel nog te kiezen maar mijn config zou daar +2000 kosten. Ik heb nog een originele XP Home liggen.
            BE-Wommelgem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht

G5, euh, krijg ik dan alle soft die ik heb voor "IBM-PC" gratis van de sint?, GEEN optie dus maar bedankt om een glimlach op mijn gezicht te toveren, das als een Nikon voorstellen als je weet dat de vraagsteller allemaal Canon glas heeft; GRAPJAS.
              Op een G5 valt perfect vista of xp te draaien (zonder mac os nodig te hebben), is gewoon een intel core 2 duo pocessor die erin zit . Het zijn kleine en krachtige machientjes
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                Op een G5 valt perfect vista of xp te draaien (zonder mac os nodig te hebben), is gewoon een intel core 2 duo pocessor die erin zit . Het zijn kleine en krachtige machientjes
                Tjiens, moet ik dan even bekijken, dacht dat dat apple was en ik zie die toch geen IBM compatibles bouwen zonder truken te moeten uithalen die naar mijn inziens toch niet 100% zijn voor de performance.
                Ben niet op de hoogte blijkbaar, zal het eens bekijken vanavond, Mercikes.
                BE-Wommelgem

Comment

toshiba satego? ben verdeler van toshiba, maar volgens mij zijn dit toestellen die je in België niet kan kopen. Toch zeker niet in de winkel
                  www.designed4u.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Niet op een G5 - dat was het oude model, met IBM processor (al een paar jaar niet meer verkrijgbaar).
                    En een G5 (nu MacPro) is niet klein - integendeel, die verzet je niet zomaar even. Je bedoelt waarschijnlijk een Mac Mini.

Alle nieuwe Macs (MacPro, Macbook(Pro), etc) hebben echter wél intel processors en kunnen inderdaad perfect Windhoos draaien, zonder enig verschil met PC's.

Als je Vista er dan gewoon af laat heb je trouwens geen virus/beveiligingsprogramma's meer nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                      Niet op een G5 - dat was het oude model, met IBM processor (al een paar jaar niet meer verkrijgbaar).
                      En een G5 (nu MacPro) is niet klein - integendeel, die verzet je niet zomaar even. Je bedoelt waarschijnlijk een Mac Mini.

Alle nieuwe Macs (MacPro, Macbook(Pro), etc) hebben echter wél intel processors en kunnen inderdaad perfect Windhoos draaien, zonder enig verschil met PC's.

Als je Vista er dan gewoon af laat heb je trouwens geen virus/beveiligingsprogramma's meer nodig.
                      Dus met XP is dat een "kluis"?
                      Dacht dat de lekken net in de versies van de soft van MS zaten?
                      Kun je dat dan hardwarematig oplossen?
                      Systeem enkel met muis en TB als input, zonder DVD, CD, diskettes, USB, Wifi, bluet... enzo? Nen video dan? Of nen broodrooster?
                      Oei, filmke niet gezien, vanavond eens piepen..., Mercikes!
                      BE-Wommelgem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
                        toshiba satego? ben verdeler van toshiba, maar volgens mij zijn dit toestellen die je in België niet kan kopen. Toch zeker niet in de winkel
                        Heb ze ook nog niet gezien, had em online gevonden en link opgeslagen voor de details. Ziet er wel een goed toestel uit maar ja, aan het budget komt ook een eind, anders kocht ik volgende wel:

Dell Inspiron XPS-M1730 met 64GB SOLID STATE HDD!!! voor slechts 5500 euro...
                        Onderdelen?
                        Intel® Core™2 Extreme Processor X7900 (2,80 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
                        Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
                        4 jaar XPS Premium hardwaresupport voor consumenten (incl.support on-site en voor games)
                        Dutch Documentation
                        Sapphire Blue met witte LED-achtergrondverlichting
                        17,0-inch UltraSharp™ WUXGA (1.920 x 1.200) TFT met TrueLife™ met geïnt. 2,0 MP webcam
                        4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
                        64 GB Solid State harde schijf
                        Dual 256MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT graphics with NVIDIA SLI Technology

Kaart voor Ageia PhysX-verwerkingseenheid
                        Europees - Extra 220 V wisselstroomadapter met stroomkabel
                        Blu-ray Disc DVD+/-RW optisch station, met software
                        9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
                        Accessoires
                        Geen draagtas
                        Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate - EUR
                        Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-PCI-kaart - EUR
                        Microsoft® Works 8.0 - Nederlands
                        Services & Software
                        Geen Accidental Damage-support
                        Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
                        Bevat ook
                        Belgisch - Intern toetsenbord (AZERTY)
                        N12X7301
                        Inspiron-bestelling - België
                        DVD met hulpbronnen voor XPS M1730 - diagnosemiddelen en drivers
                        230 W wisselstroomadapter
                        Engels, Nederlands, Deens, Noors, Zweeds - Onderlegger voor XPS M1730
                        Basisgarantie - 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site en voor games)
                        Dell™-reisafstandsbediening
                        BE-Wommelgem

Comment

Dus met XP is dat een "kluis"?
                          Oei, nee - ik bedoelde als je toch naar Mac OS zou overschakelen... Sorry voor het misverstand!

Nu, als je niet van plan was naar Mac over te schakelen en tevreden was met Windows dan zou ik het ook niet doen hoor.
                          Toch niet als je van plan bent Windows verder te blijven gebruiken - want dan moet je wel nog eens een Windows-licentie bijkopen. Maar Windows op een Mac kan tegenwoordig dus wel, en dat gaat even goed als op een PC.

Filmpje is trouwens niet echt interessant hoor - wel een grappige Mac ad ivm Vista..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                            Oei, nee - ik bedoelde als je toch naar Mac OS zou overschakelen... Sorry voor het misverstand!

Nu, als je niet van plan was naar Mac over te schakelen en tevreden was met Windows dan zou ik het ook niet doen hoor.
                            Toch niet als je van plan bent Windows verder te blijven gebruiken - want dan moet je wel nog eens een Windows-licentie bijkopen. Maar Windows op een Mac kan tegenwoordig dus wel, en dat gaat even goed als op een PC.

Filmpje is trouwens niet echt interessant hoor - wel een grappige Mac ad ivm Vista..
                            MMmmm... Ik heb toch gelezen dat ook mac tegenwoordig niet meer 4us-vrij is?
                            BE-Wommelgem

Comment

MMmmm... Ik heb toch gelezen dat ook mac tegenwoordig niet meer 4us-vrij is?
                              Toch wel hoor.
                              Er was er ééntje, maar daarvoor moest je zelf iets binnenhalen.

Ik werk al jaren zonder beveiliging, én zonder enig probleem...

Alweer een filmpje dan maar!

Comment

Working...
                              X