Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurenblind

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleurenblind

Hey juppekes

Ik zit hier met en probleem

Vorige week ben ik voor het eerst op arbeidscontrole geweest in 15 jaar

Wat blijkt nu, ik ben kleurenblind ik zag geen enkel van die cijfers in die kleurenbollen.

Dus jullie zien mijn fotokes niet zoals ik ze zie of omgekeerd

Mijn vrouw heeft me wel al een paar keer de opmerking gemaakt dat mijn fotokes soms te fel zijn in kleur, terwijl ik vind dat ze soms wat flets zijn

Hier op het forum heeft nog niemand die opmerking gemaakt of durven maken mss

Hoe lossen jullie dit probleem op of laten jullie het zoals het is
    Bootjes

Re: Kleurenblind

Zoals 8% van de mannelijke bevolking ben je kleurgestoord, niet kleurenblind.

Ik zie ook die getallen niet in die cirkels en heb soms ook een andere perceptie van kleuren, maar ik zie ze wel

Meestal spreekt men van kleurenblindheid, maar eigenlijk is een gestoord kleurenzicht een betere term. Wat is het verschil precies? En hoe weet je of je kleuren wel juist ziet?
    Last edited by Destn; 18 december 2007, 09:05. Reden: 80% was iets te optimistisch, thx hvr_oosterzele
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Zoals 80% van de mannelijke bevolking ben je kleurgestoord, niet kleurenblind.
      8%, niet 80%

Comment

Als m'n kleurenblind is spreekt men van Daltonisme...
        Het slecht/niet waarnemen van kleuren...
        Het grootste voorbeeld is het verwisselen van de kleur groen en rood.

Comment

Ik heb dat met roze, oranje en rode varianten. Moeilijk uit elkaar te houden als ik ze appart zie. Mvg.

Comment

Ik probeer dit bewust op te wekken: ik stel mijn vrouw voor als blondine maar ik weet dat ze in werkelijkheid al zo grijs is als...
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hemiksem Bekijk bericht
              Ik heb dat met roze, oranje en rode varianten. Moeilijk uit elkaar te houden als ik ze appart zie. Mvg.
              ik heb dat met de tjeven , de sossen en de blauwen, 't is allemaal 't zelfde
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Ah, is menier ne gruune zeker.???

Comment

En dat ontdek ej na 15 jaar?haha Sorry

Comment

Het wordt tijd dat je je geld terugvraagt voor al die keren dat je door het rood bent gereden. Sorry, ik kon het niet laten...

Alle gekheid op een stokje: ondanks dat je er fysiek niet veel last van zult hebben, hoop ik dat het niet veel effect heeft op je beroepswerkzaamheden en dat je daardoor niet afgekeurd wordt. Dit zou geen goed begin van het nieuwe jaar zijn...
                    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                      En dat ontdek ej na 15 jaar?haha Sorry
                      Neen, na 36 jaar

Op zich is dat wel bizar, hebben ze dat nooit gezien op school of op medisch onderzoek? Iedereen heeft toch als kind die gekleurde bollen moeten bekijken .

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Neen, na 36 jaar

Op zich is dat wel bizar, hebben ze dat nooit gezien op school of op medisch onderzoek? Iedereen heeft toch als kind die gekleurde bollen moeten bekijken .
                        Ik weet wel dat ik als kind ook naar die gekleurde bollen moest zien, maar toen zag ik wel degelijk de cijfertjes
                        Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                          Ik weet wel dat ik als kind ook naar die gekleurde bollen moest zien, maar toen zag ik wel degelijk de cijfertjes

Dat is op zich wel vreemd want kleurenblindheid is meestal een geslachtsgebonden erfelijke aandoening (alleen jongens zijn kleurenblind). Volgens Wikipedia zijn er ook verworven vormen, maar dan door intoxicaties, soms met bepaalde geneesmiddelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Dat is op zich wel vreemd want kleurenblindheid is meestal een geslachtsgebonden erfelijke aandoening (alleen jongens zijn kleurenblind). Volgens Wikipedia zijn er ook verworven vormen, maar dan door intoxicaties, soms met bepaalde geneesmiddelen.
                            Correctie... Niet alleen mannen zijn kleurenblind want:
                            "Rood-groen kleurenblindheid komt het meest bij mannen voor, omdat de betrokken genen op het X-chromosoom liggen. In tegenstelling tot mannen, hebben vrouwen twee X-chromosomen, zodat de recessieve afwijking kleurenblindheid bij vrouwen alléén voorkomt als beide X-chromosomen het afwijkende gen bezitten. De goede werking van de 'blauwe' kegeltjes wordt echter bepaald door een gen op chromosoom 7, waarvan mannen en vrouwen er even veel hebben, zodat geel-blauw-kleurenblindheid bij mannen en vrouwen even veel (dwz. weinig) voorkomt."

Bron: wikipedia

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                              Ik probeer dit bewust op te wekken: ik stel mijn vrouw voor als blondine maar ik weet dat ze in werkelijkheid al zo grijs is als...
                              een mol
                              gegroet, Ludo

Comment

Working...
                              X