Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chit-chat discussie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Chit-chat discussie

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=190946
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      Vind ik leuk voor iedereen.
      Trouwens, misschien is het zinvol om de nieuwe structuur ook aan niet-vzw-leden kenbaar te maken.
      ...
      Purlut, zoals Zunoel hierboven al vermeldde . . . deze nieuwe forumstructuur werd wel degelijk aangekondigd in "Mededelingen"....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik zou het tof vinden mocht iedereen zijn bijdrage doen.

Voor iedereen hetzelfde ... alles hetzelfde en het eerlijkst voor iedereen.

Dan was heel deze discussie zelfs niet ter sprake gekomen.

Ik heb tot nu toe nog niemand weten reageren met "geen probleem, ik zal mijn bijdrage betalen en het is opgelost".
        Ik volg BD nu al een heel tijdje en moet zeggen dat ik al veel geleerd heb van verschillende personen. Nu is de chitchat niet echt iets waar mee bezig ben maar ik snap wel waar sommige mensen problemen mee hebben. Ma ja het is nu zo, ik zal volgend jaar mijn bijdrage leveren om dit voor mij toch heel interessant forum te steunen. Nu had ik dit waarschijnlijk ook wel gedaan als die heel discussie niet ontstaan was.

Het is nu niet zo zeer om van de voordelen te profiteren maar vooral voor de informatie die zich op het forum bevindt (denk dat zoek functie bijna versleten is door mij). Maar ik bekijk het zo als ik 1 fotografieboek per jaar koop ben ik evenveel kwijt.
        Pain is temporary; victory is forever!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Purlut, zoals Zunoel hierboven al vermeldde . . . deze nieuwe forumstructuur werd wel degelijk aangekondigd in "Mededelingen"....
          Sorry, ik had de link niet gezien omdat ik die indeling zelf al een tijdje heb ...
          Nu, misschien is het toch niet slecht dat dit hier weer even werd op tafel gelegd... Gezien ik vaak lui ben , kan ik veronderstellen dat er sommigen zijn die iets minder lui zijn , maar het ook niet gemerkt hebben
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Bedankt dat het "signaal" dat in de andere thread gegeven werd opgevangen werd.

En ik blijf één van mijn comments vrij belangrijk vinden: zonder chit-chat zit er niets anders op dan niet-catalogeerbare posts gewoon te verwijderen.... Dat lijkt me niet echt forum-vriendelijk

Comment

Ook ik wil wel eens reageren en mijn menining neerpennen.

Ja, het hoofddoel van dit forum is fotografie en betaal graag een bijdrage om dit alles mogelijk te maken maar dan is het wel eens leuk en interessant dat er ook buiten fotografie eens een vraagje kan gepost worden die over de nieuwste bereiding van scampi's gaat of hoe goed Ambilight wel is.
              Ik kom graag op chit-chat waar enkele topics mij echt kunnen interesseren. Natuurlijk zijn er andere forum's waar er ook chit-chat alike zijn maar het is interessant dit op 1 website te hebben.

Moet het nu VZW-leden only worden? Niet echt voor mij, ik betaal die €30 niet om exclusieve voordelen te hebben maar ik snap ook de beslissing die genomen is geweest om chit-chat "members only" te maken. Ik heb hier in het jaar dat ik het forum volg enkele ontsporingen gezien die de dood konden geweest zijn van dit forum. Iedereen is voor mij welkom op chit-chat maar wil aan iedereen vragen het gewoon rustig te houden en beleefde discussies te voeren. Aan een guerrilliaoorlog tussen (ex) leden en de RB heeft niemand iets.
              Staat het je hier niet aan hoe de manier van werken is dan ga je maar op een ander om het eens cru te zeggen. Ook een vorm van democratie. Onthou gewoon dat chit-chat niet het doel is op dit forum en enkel en alleeneen extraatje is.

Zo, dit maar even mijn mening. Kort gezegd, moet chit-chat VZW only worden: nee.

Comment

Effe proberen...wow het gaat nog

Wel ik zou het jammer vinden...Ik was er in eerste instantie zo door gedaan dat ik wat kort door de boch ben gegaan in mijn reactie hierop, maar ik heb dit ook snel beseft en mijn verontschuldigingen aangeboden.

Nu, moest het er toch van komen, zal ik er zeker niet meer pissig om doen - er is meer op de wereld dan alleen maar een chitchat-forum.

Ik vond het vooral handig om bepaalde weetjes te vernemen, grapjes te lezen, vragen te stellen enz...

Enne mocht het misbruikt worden voor spam of om echt te ruziën, zal niemand het toch "dictatoriaal" vinden als zulke topics welocked/gewist worden. Dat is imho normaal.

Enfin , ik vind het toch al zeer lovenswaardig dat men er nog es wil over nadenken.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

Comment

Was niet op de AV door omstandigheden, ChitChat VZW ONLY voor mij ook NEE.
                  Niet dat ik daar zoveel schrijf, maar lees het wel.(Hevige disc. onstaan ook in andere topics)
                  Ps: Ik ben niet eletair omdat ik ne groene bol heb, is gewoon als steun omdat ik nu 4 jaar geleden dit nederlandstalig forun ondekt hebt.

Tja diene groene bol neem ik er maar bij, trouwens die had in mijn ogen een andere betekenis.
                  gr, eb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht
                    Was niet op de AV door omstandigheden, ChitChat VZW ONLY voor mij ook NEE.
                    Niet dat ik daar zoveel schrijf, maar lees het wel.(Hevige disc. onstaan ook in andere topics)
                    Ps: Ik ben niet eletair omdat ik ne groene bol heb, is gewoon als steun omdat ik nu 4 jaar geleden dit nederlandstalig forun ondekt hebt.

Tja diene groene bol neem ik er maar bij, trouwens die had in mijn ogen een andere betekenis.
                    Chitchat kan ook uw gezondheid te goede komen ... dankzij dergelijke topics moet ik niet snel om een bril gaan.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Op een ledenvergadering kan je de mensen door hun strot rammen wat je wil, als het maar niet te extravagant is, ik spreek uit ervaring, ik was zelf meer dan 15 jaar secretaris van een grote VZW.
                      Een meerderheid van de leden komt toch niet naar een ledenvergadering, nog wat stemmingmakerij achter de schermen links en rechts, en wat het bestuur wil komt er ... Dat is nu eenmaal zo.
                      Ik vind alleszins de verwijdering van chit-chat voor niet leden een groot verlies voor BD

EDIT : en ik zal dan ook niet-lid worden, zeker niet ALLE leden zijn dus voor deze verandering ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Op een ledenvergadering kan je de mensen door hun strot rammen wat je wil, als het maar niet te extravagant is, ik spreek uit ervaring, ik was zelf meer dan 15 jaar secretaris van een grote VZW.
                        Een meerderheid van de leden komt toch niet naar een ledenvergadering, nog wat stemmingmakerij achter de schermen links en rechts, en wat het bestuur wil komt er ... Dat is nu eenmaal zo.
                        Ik vind alleszins de verwijdering van chit-chat voor niet leden een groot verlies voor BD

EDIT : en ik zal dan ook niet-lid worden, zeker niet ALLE leden zijn dus voor deze verandering ...

Lekker vereniging.

Ik ben echt verbaasd over alle argumenten die in dit TC de revue passeren.
                        Laat ik eerst even zeggen dat het mij niets uitmaakt of er nu wel of geen Chit-chat is.
                        Ik kom hier voor fotografie en meer niet.
                        Wel ben ik van mening als Chit- chat aanwezig is hij dan ook voor een ieder toegankelijk moet zijn. Om een goede afweging te maken moet het uitgangspunt zijn: “Wat is de doelstelling van Belgiumdigital”.
                        Past in deze doelstelling een forum onderdeel Chit-chat ja of neen?
                        Als ik kijk bij andere vergelijkbare foto forums dan kom ik overwegend geen Chat mogelijkheid tegen. Als je Chit-chat wil afschaffen om hevige discussies te vermijden dan kun je ook de forums “camera – objectieven – accessoires” sluiten. Want daar kent men de laatste tijd er ook wat van.
                        Het verhaal dat het bestuur dit alleen wil, gaat er bij mij niet in. Wel zal het bestuur naar een oplossing zoeken om e.e.a. beheersbaar te houden.
                        Dat betalende leden alleen stemrecht hebben is een logisch gevolg van de rechtstaat waarin we leven. Als je even goed na denkt moet dit ook door iedereen te begrijpen zijn.
                        Ben je het daar niet mee eens zijn er twee mogelijkheden 1. Je wordt betalend lid of 2. Je zoek je heil ergens anders.

Ik wens het bestuur langs deze weg veel wijsheid toe bij hun besluit.
                        Mvgr
                        Antoine200
                        Last edited by antoine200; 15 december 2007, 14:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht

Wimpy, ik ben het nog levend bewijs dat het ook anders mogelijk is
                          Geen 15 jaar maar 10 jaar heb ik op mijn actief als voorzitter.
                          Het waren wel de eerste tien jaren van deze vereniging.
                          En geloof me: dit zijn/waren niet de gemakkelijkste jaren.
                          Op een AV was er meer dan voldoende volk...
                          Dit is nu 5 jaar geleden.

Tijdens de laatste vergadering afgelopen maand november is men
                          volmachten moeten gaan ronselen....of er was géén AV kunnen doorgaan.
                          Mogelijke redenen: alles draait goed binnen de vereniging of er is geen
                          interesse meer.
                          Ik tip op die laatste
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

beste antoine 200, ben lid en actief op nog 7 andere fotoforums, en alle hebben ze een Chit- Chat, alleen ze noemen het daar anders.
                            blijkt toch dat ook op die andere fotoforums er behoefte is aan zoiets als een Chit-Chat.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              beste antoine 200, ben lid en actief op nog 7 andere fotoforums, en alle hebben ze een Chit- Chat, alleen ze noemen het daar anders.
                              blijkt toch dat ook op die andere fotoforums er behoefte is aan zoiets als een Chit-Chat.
                              grt,bouk.
                              Ben ik het weer eens.... mee eens
                              Niet omdat ik hier nadrukkelijk aanwezig ben.

Ik vind het wel erg dat het hier soms tot het uiterste gaat.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                grt,bouk.

Eveneens beste Bouk,
                                Van die fotoforums ken ik er ook een paar. Ik had het overigens wel over vergelijkbare fotoforums.

Ik heb even gekeken naar de doelstelling van Belgiumdigital.
                                'Belgiumdigital vzw'; vzw staat voor Vereniging Zonder Winstoogmerk (in Nederland vergelijkbaar met een "stichting"). De vzw heeft als doel liefhebbers van digitale fotografie te verenigen om zich te bekwamen in digitale fotografie, ook op vlak van uitrusting en nabewerking.

Gezien bovenstaande is chatten geen noodzakelijk element om deze doelstelling te halen.
                                Ik denk dat je chatten meer moet zien als iets extra.

Je zult altijd voor- en tegenstanders houden.
                                Zoals ik al eerder schreef voor mij mag Chit-chat blijven al hoop ik dan wel dat het voor iedereen toegankelijk blijft.

mvgr
                                antoine200

Comment

Working...
                                X