Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Ik ben daar ook niet tegen.
    Het is wel te hopen dat ze dan ook het naleven van de wet beter controleren dan nu het geval is.
    En dan heb ik het niet alleen over het rookverbod (regen-inhaalverbod, gsm'en achter het stuur, met 80km/u door een woonwijk scheuren...)
    Wanneer is een wet...wet?
    Je hebt het antwoord al gegeven.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Tja iemand die moe en uitgeput zal veel slapen...
      En als je slaapt?
      Of je krijgt dit....klik
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Of je krijgt dit....klik
        Amai..hahaa, zijn dat ook "succulenten"...?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Wanneer is een wet...wet?
          Stel eerder eens de vraag "Wanneer komt er een wet".

Een wet komt er altijd als de mensen overdrijven ...

Een snelheidslimiet is er gekomen omdat mensen te hard reden en geen rekening hielden met anderen.
          Snelheidscontroles zijn er gekomen omdat mensen de snelheidsbeperkingen negeerden.
          Een alcohollimiet is er gekomen omdat mensen overdreven en stomdronken achter het stuur kropen.
          De strenge controles op alcohol zijn er gekomen omdat mensen de alcohollimieten negeren.
          Een rookverbod komt er omdat er geen enkele plaats meer was dat rookvrij was.
          Controle op het rookverbod komt er omdat mensen het rookverbod negeren.
          Rookverbod in de auto als er kinderen in zitten zal er ook wel komen, gewoon omdat mensen enkel aan hun pleziertje denken en niet aan het leven van hun dierbare kind op dat moment.
          Maar als mensen de rookwetgeving gaan blijven negeren dan gaat er ooit een totaal rookverbod komen omdat deze wet niet helpt ... uiteindelijk straft iedereen steeds zichzelf.
          Net als in het verkeer ... hoe langer er overdrijvers zijn, hoe hoger de boetes zullen worden, ook voor die dat eens per ongeluk een bordje niet gezien heeft.
          En dat van die privéclubs zoals je aanhaalde bestaat al wel maar dat is ook weer tijdelijk ... eens er overdreven veel overstappen naar een privéclub zal ook een andere wet dit misbruik proberen te beperken door ook daar een verbod op te leggen.
          Wetten kan je omzeilen maar het is steeds tijdelijk ... al kan tijdelijk soms lang duren hier in België.

Maar uiteindelijk zien velen het verkeerd ... eigenlijk is er nergens geen verbod, je mag gewoon niet drinken, roken, hard rijden, ... als je er anderen mee in gevaar brengt of een invloed op hun gezondheid kan hebben.
          Op veel plaatsen mag je nog steeds alles doen, alleen moet je er een klein beetje moeite voor doen om met anderen rekening te houden.
          Ik mag ook mijn muziek héél luid zetten ... zolang ik daar niemand lastig mee val. De wet op geluidsoverlast heeft voor mij dan ook geen enkel nadeel want als ik niemand stoor zal die wet niet toegepast worden.
          Last edited by VerSeg; 4 december 2007, 01:13.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Een snelheidslimiet is er gekomen omdat mensen te hard reden en geen rekening hielden met anderen.
            Snelheidscontroles zijn er gekomen omdat mensen de snelheidsbeperkingen negeerden.
            Een alcohollimiet is er gekomen omdat mensen overdreven en stomdronken achter het stuur kropen.
            De strenge controles op alcohol zijn er gekomen omdat mensen de alcohollimieten negeren.
            Een rookverbod komt er omdat er geen enkele plaats meer was dat rookvrij was.
            Controle op het rookverbod komt er omdat mensen het rookverbod negeren.
            Rookverbod in de auto als er kinderen in zitten zal er ook wel komen, gewoon omdat mensen enkel aan hun pleziertje denken en niet aan het leven van hun dierbare kind op dat moment.
            Maar als mensen de rookwetgeving gaan blijven negeren dan gaat er ooit een totaal rookverbod komen omdat deze wet niet helpt ... uiteindelijk straft iedereen steeds zichzelf.
            Net als in het verkeer ... hoe langer er overdrijvers zijn, hoe hoger de boetes zullen worden, ook voor die dat eens per ongeluk een bordje niet gezien heeft.
            En dat van die privéclubs zoals je aanhaalde bestaat al wel maar dat is ook weer tijdelijk ... eens er overdreven veel overstappen naar een privéclub zal ook een andere wet dit misbruik proberen te beperken door ook daar een verbod op te leggen.
            Wetten kan je omzeilen maar het is steeds tijdelijk ... al kan tijdelijk soms lang duren hier in België.

Maar uiteindelijk zien velen het verkeerd ... eigenlijk is er nergens geen verbod, je mag gewoon niet drinken, roken, hard rijden, ... als je er anderen mee in gevaar brengt of een invloed op hun gezondheid kan hebben.
            Op veel plaatsen mag je nog steeds alles doen, alleen moet je er een klein beetje moeite voor doen om met anderen rekening te houden.
            Ik mag ook mijn muziek héél luid zetten ... zolang ik daar niemand lastig mee val. De wet op geluidsoverlast heeft voor mij dan ook geen enkel nadeel want als ik niemand stoor zal die wet niet toegepast worden.
            Allemaal juist VerSeg!
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Amai Verseg, 't gaat precies weer goed met die vingerkes!

Volgens mij kwam er deze keer rook uit je toetsenbord.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Amai Verseg, 't gaat precies weer goed met die vingerkes!

Volgens mij kwam er deze keer rook uit je toetsenbord.
                Luister, mijn dokter heeft gezegd dat ik mijn vingers moest blijven bewegen om ze niet te laten verstijven ... wat is daar een betere remedie voor dan een goed forum?

Inderdaad, vingerkes kunnen terug iets typen ... pols mag nog niet belast worden en dat zal nog wel een beetje aanslepen. Verder sta ik zelf versteld hoe snel ne mens zich aanpast en veel met zijn linkerhand kan doen.
                Binnenkort ben ik nog linkshandig.
                En ik ben content dat ik dit kan doen, het is ook het enigste wat al mogelijk is en zes weken niks doen of geen contact hebben met mensen is echt niet voor mij.
                Last edited by VerSeg; 4 december 2007, 01:31.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Wat is er dan wel gebeurd met de vingertjes VerSeg? Ik ben eventjes niet mee.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

of gewoon omdat er teveel regeringen zijn en ze dingen gaan zoeken om zich bezig te houden of omdat tegen het verkiezingen wordt een paar ministers zich willen profileren..
                    maar da's een heel andere discussie die hier niet thuishoort
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Wat is er dan wel gebeurd met de vingertjes VerSeg? Ik ben eventjes niet mee.
                      Dat kan je hier lezen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Voor mij mag een totaal rookverbod in cafe's.
                        Als ik nu in een cafe kom waar geen goede rook afvoer is moet ik binnen 10 min terug naar buiten.
                        Ook als iemand in de wagen rookt of rook in mijn gezicht blaast heb ik problemen met het ademhalen.Moet echt naar lucht happen en maakt het moeilijk om te praten.
                        Nog een nadeel als je een poosje in een ruimte zat met rokers,je mag je gaan omkleden want je kleren stinken verschikkelijk.
                        Ben ik nu een egoïst omdat ik niet tegen de rook kan?

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Dat kan je hier lezen.
                          Bedankt VerSeg. Sorry hoor, voor mijn nieuwsgierigheid en hopelijk komt alles snel in orde.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                          X