Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay verkoop ongedaan maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ebay verkoop ongedaan maken

Gisteren met mijn stomme kop een verkoop afgesloten via Ebay.
    Geen gewone bieding van een partikulier, maar een 'direct-kopen' van
    een winkel via Ebay.
    Achteraf tot de vaststelling gekomen dat alle kosten samen, de prijs maar miniem lager ligt dan hier.
    Dus ik wil van mijn aankoop afzien.

Oké...ik weet begint, eer ge begint, en wie zich verbrandt..enz...enz

Maar mijn vraag is, kan ik hier nog onderuit ?
    Nikon D80 + grip / nikkor 50mm 1.8 / SB600

Re: Ebay verkoop ongedaan maken

Gewoon niet betalen?
    Dan ga je wel een negatieve kritiek krijgen...
    ...Nikon D70S, Nikon D300, hoop glaswerk, flitsje...

http://www.esveaa.be

Comment

er bestaat een mogelijkheid om je bod terug in te trekken of ongedaan te maken:

http://pages.benl.ebay.be/help/buy/q...tract-bid.html

probeer direct te communiceren met de verkoper want hij moet een retributie betalen alsook plaatsingskosten aan ebay en als jij hem niet vergoed snijdt hij in zijn vel wat je problemen kan geven want officieel heb je een aankoop verricht
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        er bestaat een mogelijkheid om je bod terug in te trekken of ongedaan te maken:

http://pages.benl.ebay.be/help/buy/q...tract-bid.html

probeer direct te communiceren met de verkoper want hij moet een retributie betalen alsook plaatsingskosten aan ebay en als jij hem niet vergoed snijdt hij in zijn vel wat je problemen kan geven want officieel heb je een aankoop verricht
        De vraag is of je na het betalen van de de koper zijn kosten, het prijsverschil nog wel waard is, aangezien het nu reeds minim is.
        Stel dat je gewoon niks betaald, dan zou het je nog duur uit kunnen komen, ebay voorziet, een gerchtelijke procedure hierin .
        En zal de kosten aleen maar opdrijven.

Comment

Ik heb een keer voorgehad dat ik per abuis een product had besteld op e-bay waarbij geen PayPal betaling mogelijk was. Aangezien ik enkel via PayPal betaal kon dit geen doorgang vinden. Ik heb toen direct de verkoper een mail gestuurd die daar niet moeilijk over deed. Er werd door de verkoper op e-bay een conflict (of hoe het ook heet) gestart waarin we samen overeenkwamen dat de aankoop/levering niet doorging. Nadat we beiden dit conflict(?) hadden bevestigd werd de verkoop ongedaan gemaakt.

Was prima geregeld zo, maar je hebt wel de medewerking van de verkoper nodig en die zal natuurlijk wel een acceptabele reden willen horen. Jouw reden lijkt me niet overtuigend genoeg. Aangezien er toch haast geen prijsverschil is, kun je toch gewoon de koop door laten gaan?

Comment

prijsverschil is miniem, dus ik zou idd de verkoop gewoon kunnen laten doorgaan, maar wat met douanekosten ? Ze beweren wel dat er geen douanekosten zullen moeten betaald worden, maar dat risico wil ik niet lopen, want dan wordt de buitenlandse grap duurder dan hier...

Comment

Waar komt je aankoop vandaan, hoe groot is het?

Comment

omgerekend 200 euro afkomstig uit Hong Kong

Comment

Tja, dan loop je idd kans dat de douane om de hoek komt kijken. Zelf koop ik niet van verre plaatsen, of het moet iets kleins zijn.

Comment

Maar is deze verkoop nu bindend of niet ? Dat zou ik eigenlijk willen weten.
                    Of zouden ze vanuit Hong Kong nen advokaat op mij af sturen ?
                    Last edited by Jxhxn; 3 december 2007, 12:33.

Comment

Ik heb dit 2 jaar geleden ook gedaan, bericht gezonden, nooit iets gehoord.
                      Een tijdje wegblijven op e-bay en berichten negeren is daarbij aan te raden.
                      Nooit geen last mee gehad. Het was "koop nu" met een vast bedrag, en s'avonds zag ik dat het ergens anders goedkoper was.
                      Misschien sta ik nu ergens met een negatief bericht vermeld, dan is dit maar, ik kom niet meer op e-bay.
                      Mvg.

Comment

Gewoon met de verkoper overeenkomen.
                        De verkoopskosten kan de verkoper gewoon terugkrijgen van eBay. Hij vraagt creditering aan van de kosten wegens onderlinge overeenkomst dat de koop niet door ging. De koper ontvangt hier een bericht over en als deze dit bevestigt is het afgerond.
                        Verder is het gewoon aan uzelf om op een correcte manier met de verkoper een regeling te treffen om van de koop af te zien.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Op alle verkopen die in Belgie via het web worden afgesloten kunt u zonder opgaaf van redenen binnen 8 werkdagen ongedaan maken.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oké...

Bedankt voor de reactie...Dat wilde ik even weten

Comment

Ik zou toch maar proberen om tot een overeenkomst te komen met de verkoper. Dit is in ieder geval het eerlijkste, want de verkoper is niet in de fout gegaan. Kijk een op E-bay zelf: daar staat een heleboel uitleg, voorbeeld hieronder:

Beleid voor onbetaalde objecten
                              Kopers gaan een wettelijk bindende overeenkomst aan om het object van de verkoper te kopen als zij de veiling winnen of gebruikmaken van Nu kopen. Krachtens het beleid voor onbetaalde objecten moeten kopers voor objecten betalen als zij zich tot aanschaf hebben verbonden. eBay onderneemt stappen tegen kopers die niet betalen voor gewonnen objecten.

Verkopers kunnen voor ieder object dat is gekocht, maar niet is betaald, een geschil wegens onbetaald object bij eBay indienen. eBay brengt een aantekening aan op de account van de koper als hij zijn betalingsverplichting niet nakomt. Als een koper binnen te korte tijd te veel aantekeningen krijgt, wordt zijn account voor onbepaalde tijd geschorst.

Verkopers met onbetaalde objecten komen in aanmerking voor creditering van de verkoopcommissie. Als het object opnieuw wordt aangeboden en het de tweede keer wordt verkocht, betaalt eBay ook de plaatsingskosten voor het opnieuw aangeboden object terug. Meer weten over het gratis opnieuw aanbieden van objecten?

Opmerking: als verkopers ten onrechte melding maken van onbetaalde objecten, worden alle crediteringen voor het desbetreffende tijdsbestek teruggeboekt, vervalt hun recht op creditering van de verkoopcommissie gedurende een bepaalde periode en/of kan hun account worden geschorst.

eBay biedt een online procedure voor onbetaalde objecten waarmee de koper en de verkoper met elkaar kunnen communiceren om geschillen tot een goed einde te brengen. Na deze procedure kan pas worden vastgesteld of de verkoper al dan niet in aanmerking komt voor creditering van de verkoopcommissie.

Over aantekeningen wegens onbetaalde objecten en schorsingen

Aantekeningen wegens onbetaalde objecten worden door eBay aangebracht en gevolgd.

Aantekeningen wegens onbetaalde objecten staan los van feedback en hebben geen gevolgen voor de feedbackscore of het gebruikersprofiel van een lid.

Als een koper een aantekening wegens onbetaald object krijgt, wordt deze automatisch aan zijn account toegewezen wanneer de verkoper de creditering van de verkoopcommissie ontvangt.

Als een koper niets van zich laat horen in een procedure voor onbetaalde objecten en ook niet reageert op een verzoek tot overeenstemming om een transactie niet door te zetten, krijgt hij een aantekening wegens onbetaald object.

Kopers kunnen in beroep gaan tegen een aantekening wegens onbetaald object als zij van mening zijn dat deze ten onrechte is aangebracht.

Verwante Hulponderwerpen

Procedure voor onbetaalde objecten

Bezwaar maken tegen een aantekening wegens onbetaald object

Regels voor kopers (overzicht)
                              Het eBay-beleid bestaat uit regels en richtlijnen waarmee een veilige, eerlijke en aangename handelsomgeving voor alle eBay-leden wordt gecreëerd. Als koper bent u verantwoordelijk voor het bekijken en begrijpen van het beleid van eBay en van de toepasselijke wetten en regelgevingen zoals deze zijn beschreven in de Gebruikersovereenkomst.

Het beleid van eBay heeft de volgende bedoelingen:

Nationale wetten en reglementen ondersteunen

Risico's voor kopers en verkopers minimaliseren

Gelijke kansen bieden voor alle kopers

Een aangename koopervaring bieden

De waarden van de eBay-community steunen

Het is kopers verboden het volgende te doen:

Zich ertoe verbinden een object te kopen (door het te winnen of het te kopen via een Nu kopen-aanbieding) zonder daarvoor te betalen. Raadpleeg het Beleid voor onbetaalde objecten om na te lezen wat de sancties zijn.

Bieden zonder van plan te zijn om tot een aankoop over te gaan. De meeste objecten op eBay worden aangeboden in veilingvorm en elk bod vormt een bindende overeenkomst.

Misbruik maken van de optie Bod intrekken om de biedprocedure te manipuleren.

Bieden op een object of het aankopen wanneer men niet voldoet aan de voorwaarden van de verkoper die vermeld staan in de objectaanbieding, of bieden of kopen met de bedoeling een aanbieding te verstoren. Dit soort overtreding is bekend als ongewenst kopen.

Heel wat lectuur.
                              The problem of the male brain:
                              On the left side, there's nothing right.
                              On the right side, there's nothing left.

Comment

Working...
                              X