Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ons dorp...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ons dorp...

Grondig beu ben ik het aan't worden... Men kan blijkbaar enkel nog appartementsblokken neerzetten...
    Hier in mijn, vroeger toch wel iets rustigere buurt, zijn ze nu binnen een straal van 500 m zo'n een goeie 250 nieuwe appartementen aan het bijzetten, jawel in dezelfde periode... Dus binnenkort ook een goeie 250 auto's die een plekje moeten vinden door onze straten en een deel ervan op't straat wat in één blok vonden ze het niet nodig om de nodige parkeerplaatsen te voorzien..
    Vorig jaar hebben ze hier twee huizen verder nog een blok van zes neergezet die nu bijna af is... Zo'n goeie 200 appartementen zijn iets verderop en de andere zijn aan het begin van onze straat. Naast de deur met één huis tussen zijn ze met nog een blok bezig... Daarvoor leveren ze iedere nacht de mortel voor de volgende dag. Dit kan zowel om één uur zijn als om half vijf, maar geloof me, we zijn iedere keer wakker...
    Voor deze projecten zijn er, sprijtig genoeg, enkele hele mooie oude panden moeten wijken...
    Of hier nood is aan woonst laat ik in het midden maar ik heb er eerlijk gezegd mijn twijfels bij...
    Bij mij gaat het er alleen maar om dat ons dorp, ons dorp niet meer zal zijn.
    En dat het hier nu zeker niet gezellig meer is om te wonen.

Dit moest ik even kwijt...
    Katten zijn altijd fotogeniek.
    Ze doen nooit idioot als ze een lens zien...
    -Gladys Taber-

Re: Ons dorp...

250 X 7.000.000 bfr. = Veel geld.
    De rest kijken ze niet meer naar.
    Dat is niet alleen bij u zo. Dat is overal.

Comment

Is er dan geen verplichting om evenveel parkeerplaatsen te voorzien als dat er appartementen zijn?
      Ze hebben daar een paar jaar geleden eens over bezig geweest maar weet niet hoe het nu met de wet gesteld is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bormie Bekijk bericht
        Grondig beu ben ik het aan't worden... Men kan blijkbaar enkel nog appartementsblokken neerzetten...
        Hier in mijn, vroeger toch wel iets rustigere buurt, zijn ze nu binnen een straal van 500 m zo'n een goeie 250 nieuwe appartementen aan het bijzetten, jawel in dezelfde periode... Dus binnenkort ook een goeie 250 auto's die een plekje moeten vinden door onze straten en een deel ervan op't straat wat in één blok vonden ze het niet nodig om de nodige parkeerplaatsen te voorzien..
        Vorig jaar hebben ze hier twee huizen verder nog een blok van zes neergezet die nu bijna af is... Zo'n goeie 200 appartementen zijn iets verderop en de andere zijn aan het begin van onze straat. Naast de deur met één huis tussen zijn ze met nog een blok bezig... Daarvoor leveren ze iedere nacht de mortel voor de volgende dag. Dit kan zowel om één uur zijn als om half vijf, maar geloof me, we zijn iedere keer wakker...
        Voor deze projecten zijn er, sprijtig genoeg, enkele hele mooie oude panden moeten wijken...
        Of hier nood is aan woonst laat ik in het midden maar ik heb er eerlijk gezegd mijn twijfels bij...
        Bij mij gaat het er alleen maar om dat ons dorp, ons dorp niet meer zal zijn.
        En dat het hier nu zeker niet gezellig meer is om te wonen.

Dit moest ik even kwijt...
        Kan goed volgen.
        En moeten wij ons daar zomaar bij neerleggen?
        Pomp die mailbox vol van uw volksvertegenwoordiger.
        Die is er niet voor niks.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Is er dan geen verplichting om evenveel parkeerplaatsen te voorzien als dat er appartementen zijn?
          Ze hebben daar een paar jaar geleden eens over bezig geweest maar weet niet hoe het nu met de wet gesteld is.
          Hier berusten ze zich op het feit dat er op ons dorpsplein zo'n 40 tal parkeerplaatsen zijn...
          Magere troost...
          -Gladys Taber-

Comment

Hier in het dorp zijn ze ook bezig een pak appartementen te zetten en het zijn er veel ,maar deze zijn voorzien van ondergrondse garages !
            Of er genoeg zijn weet ik niet !

Maar het zijn allemaal aan de voorkant zo'n kleine raamkes ..precies voor grote konijntjes die gaan kweken !

De kinesiste had er recht over gebouwen , hoor ze nog zeggen ,t'is toch schoon in een dorp wonen en buiten kijken en je ziet de koeien lopen.Wat ze nu denk als ze buiten kijkt bij het zien van een zwarte muur en kleine gele vensterjes weet ik nog niet

Comment

Men is verplicht om parkeergarages te voorzien.
              Als dit niet gebeurd krijgt men een boete, deze boete weegt niet op tegen de woningen die men meer kan bouwen (verkopen) en dus betaald men deze boete gewoon. En iedereen zit in dan de sjacoche. Sowat ! !
              Dit is arm Vlaanderen tegenwoordig.

Comment

Garages helpen ook niet veel als iedereen 2-3 wagens heeft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bormie Bekijk bericht
                  Tja, ik woon zelf in een appartement... Bekijk het even van een andere hoek... Als iedereen in een rijhuis of losstaande woning gaat wonen, dan gaat er straks heel wat meer natuur verdwijnen...
                  Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                    Tja, ik woon zelf in een appartement... Bekijk het even van een andere hoek... Als iedereen in een rijhuis of losstaande woning gaat wonen, dan gaat er straks heel wat meer natuur verdwijnen...
                    Zo bekijk ik het ook, als echt iedereen een huis met tuin enz wil dan heb je geen plaats meer voor de rest.

Persoonlijk vind ik de evolutie naar appartementen geen zo'n slechte zaak. Hier in mijn stadje is dit ook zeer veel gebouwen worden afgebroken om appartementen te zetten. Dit vind ik wel beter dan bv het bos omkappen om vol te bouwen.

Even ter verduidelijking wel enkel als er gebouwd wordt als het op een plaats is waar een gebouw stond. Hier stonden zo vele lege gebouwen, nu allemaal appartementen.
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                      Bekijk het even van een andere hoek... Als iedereen in een rijhuis of losstaande woning gaat wonen, dan gaat er straks heel wat meer natuur verdwijnen...
                      En omgekeerd heeft een appartement weer negatieve invloed op de natuur.
                      Mensen die steeds op een appartement zitten hbben meer nood om er op uit te trekken om eens buiten te komen ... mensen die in het WE in hun auto springen en er op uit trekken ... CO2 en al de rest.
                      Mensen die een tuintje hebben gaan bij goed weer eerder al eens in de tuin zitten.
                      Als je de straten bekijkt waar veel appartementen staan, dan is er meestal veel meer file in de buurt, meer vandalisme en zekers meer parkeerproblemen.
                      Stel een gebouw met 50 appartementen die elk in het WE eens familie op bezoek hebben, dan staan er minstens 50 auto's in de straat. Neem hetzelfde met 50 alleenstaande woningen, dan staan er 40 bezoekers ergens op een oprit en 10 auto's ergens verdeeld over enkele straten. Waar zal het rustig zijn denk je?
                      Ook wat gezondheid betreft ... mensen met een tuin zitten in de zomer erin te werken of rustig een glaasje te drinken.
                      Op een appartement zitten veel mensen ook met lastige buren, laat je een scheet heeft iedereen het gehoord.
                      Een collega woont ook op een appartement ... eens een CD luisteren en de buren komen klagen, eens een toffe film opzetten ... vergeet die 5.1 maar of de buren zijn er weer. De zondag een kadertje ophangen, de buren staan aan de deur, ... allemaal stress-veroorzakende punten die eveneens slecht zijn voor de gezondheid.
                      Waar ik als kind woonde hebben ze zo'n blok net naast ons gebouwd ... leuk dat plots iedereen in je tuin zit te kijken en dat je er niks meer kunt doen zonder begluurd te woden.
                      Ik heb er helemaal niets tegen dat mensen op een appartement willen wonen, dat is eigen keuze, maar het is van gemeenten een grote fout dat ze dergelijke blokken laten bouwen tussen gewone huizen. Heel de buurt vermindert in waarde daar waar anderen soms miljoenen uitgegeven hebben voor een klein stukje grond. Probeer je huis eens te verkopen als er zo'n blok naast staat. Of je hebt een stad met appartementen of je hebt een dorp met huizen.
                      Alles heeft voor en nadelen ... ieder zijn keuze volgens zijn mogelijkheden zou ik zeggen.
                      Ik weet nu ook wel dat men niet kan veralgemenen maar op veel plaatsen is het zo.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

In ons dorp, in onze straat zelfs wilden ze vorig jaar ook plots een appartementsgebouw oprichten. Dit is echter een zeer landelijk dorp, met een beschermde Dries, en voor de rest residentieele bebouwing. In onze straat wonen ongeveer 20 gezinnen. Toen wilden ze op een perceel voor 2 open bebouwingen plots een appartmentsgebouw voor 15 appartementen bouwen.
                        We hebben samen een actie-commitee opgericht en uiteindelijk heeft bijna het hele dorp ons bezwaarschrift getekend.
                        De projectontwikkelaar heeft dan maar wijselijk beslist om de grond terug te verkopen en alles maar zozo te laten.

Je ziet, samen kan je echt wel heel sterk zijn.

Comment

er gebeurt in ons dorp niets wat als bewoners niet willen, we hebben nl het Gemeentebestuur hier zelf gekozen.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mietie Bekijk bericht
                            In ons dorp, in onze straat zelfs wilden ze vorig jaar ook plots een appartementsgebouw oprichten. Dit is echter een zeer landelijk dorp, met een beschermde Dries, en voor de rest residentieele bebouwing. In onze straat wonen ongeveer 20 gezinnen. Toen wilden ze op een perceel voor 2 open bebouwingen plots een appartmentsgebouw voor 15 appartementen bouwen.
                            We hebben samen een actie-commitee opgericht en uiteindelijk heeft bijna het hele dorp ons bezwaarschrift getekend.
                            De projectontwikkelaar heeft dan maar wijselijk beslist om de grond terug te verkopen en alles maar zozo te laten.

Je ziet, samen kan je echt wel heel sterk zijn.
                            Tegen het grootste project is hier ook de nodige actie ondernomen... maar het was vechten tegen de bierkaai...
                            -Gladys Taber-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              er gebeurt in ons dorp niets wat als bewoners niet willen, we hebben nl het Gemeentebestuur hier zelf gekozen.
                              grt,bouk.
                              Hahaha en wij niet zeker.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X