Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe Spyware in Photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Adobe Spyware in Photoshop

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
    in ieder geval is het zo dat adobe het illegaal gebruik onrechtstreeks aanmoedigd als je ziet hoe eenvoudig simpel het is die software te kraken , dan doe je het ervoor mijn gedacht, ....langs de andere kant is het ook begrijpelijk natuurlijk, want ze hebben ni liever dat de meerderheid maar met 1 pakket kan werken en dat is...adobe software natuurlijk...
    bedrijven zullen het niet rap riskeren illegale soft te draaien hoor.....
    Het zou best kunnen dat ze het bewust doen om hun software makkelijk te doen kraken.
    Microsoft heeft het veel moeilijker gemaakt en hun software is goed betaalbaar zodat er geen enkele noodzaak is om het zonder licentie te gebruiken.
    WordPerfect werd vroeger soms gratis uitgedeeld net als het grafisch programma Coreldrow en dat in de hoop dat particulieren het op hun werk gaan gebruiken waar dan wel voor de licenties betaald moet worden.
    Dit is een oud draadje en ik was benieuwd wat er waar is van die Spyware.

Comment

Zowat alle software stuurt je gegevens door naar 'huis'... alleen is het zo dat men er (voorlopig?) niets kan mee aanvangen daar het een schending van de privacy is. Maar het helpt hen wel om één en ander in kaart te brengen natuurlijk.
      Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Microsoft heeft het veel moeilijker gemaakt en hun software is goed betaalbaar zodat er geen enkele noodzaak is om het zonder licentie te gebruiken
        zo is het idd, en ja MS domineert de markt ook, de meeste bedrijven draaien ook windows ....
        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Adobe en Microsoft = één pot nat.

Op het werk werken we met Mac en de apps waar we het meeste problemen mee hebben zijn Office 2011 en Adobe CS...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

tja......mac

Comment

tja......mac
              En wat wil je daarmee zeggen ?

We gaan toch niet weer een mac vs pc discussie beginnen, hè ?
              Win7 is niet slecht, maar OS X en Ubuntu zijn beter. Verdere commentaar is niet nodig.
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Enkel en alleen al de onhebbelijke gewoonte van Acrobat reader om te pas en te onpas over updates te zagen en je dat niet kan uitzetten.
                Adobe Reader buitensmijten en Foxit Reader installeren en je bent alvast van die elende verlost.

En qua PS: ik denk dat ik er niet ver naast zal zitten als ik vermoed dat het % "legale" PS installaties met één cijfer te schrijven is.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  En wat wil je daarmee zeggen ?

We gaan toch niet weer een mac vs pc discussie beginnen, hè ?
                  Win7 is niet slecht, maar OS X en Ubuntu zijn beter. Verdere commentaar is niet nodig.
                  wat ik daarmee wil zeggen is als je een mac hebt draai je daar geen windows op , .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Adobe Reader buitensmijten en Foxit Reader installeren en je bent alvast van die elende verlost.

En qua PS: ik denk dat ik er niet ver naast zal zitten als ik vermoed dat het % "legale" PS installaties met één cijfer te schrijven is.
                    ik denk eigenlijk dat dat nog best gaat meevallen , ik ken er echt wel vrij veel die een legale versie draaien , zo duur is dat nu ook weer niet he, een doorsnee lensje kost meer...er word vrij veel gebruik gemaakt van studentenversies ook en dan is het heel goed betaalbaar en je bent gerust....

Comment

wat ik daarmee wil zeggen is als je een mac hebt draai je daar geen windows op , .....
                      ok, dan sorry voor m'n reactie.
                      Wat windows betreft, heb een tijdje een triple boot config gehad met sl, ubuntu en win7. win7 was gewoon uit interesse en om bepaalde dingen te testen en ook voor games, maar wegens plaatsgebrek op m'n HD heb ik win eraf gezwierd en nu enkel nog sl en ubuntu.
                      Zoals gezegd, win7is niet slecht, maar 'k heb zoiets van kweenie...

back on topic : zoals ik zei crasht indesign cs3 te pas en te onpas (mac pro met leopard), niet echt de recenste versies, maar toch, voor software die een fortuin kost...
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

ik denk eigenlijk dat dat nog best gaat meevallen , ik ken er echt wel vrij veel die een legale versie draaien , zo duur is dat nu ook weer niet he, een doorsnee lensje kost meer...er word vrij veel gebruik gemaakt van studentenversies ook en dan is het heel goed betaalbaar en je bent gerust....
                        yeah right, dan ben je gerust voor thuis gebruik
                        met die versie mag je geen commerciële dingen doen.
                        anders ben je ook net hetzelfde bezig als iemand die een illegale versie heeft
                        dus met zo'n Studentenversie geen communiefoto's of trouwfoto's bewerken die je gemaakt hebt en maar enige vorm van vergoeding ervoor krijgt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                          yeah right, dan ben je gerust voor thuis gebruik
                          Als je student bent tenminste. Anders gebruik je het illegaal en kan je even illegaal met een gratische gekraakte versie werken....

Ik vind het altijd grappig hoe iedereen zijn eigen licentievoorwaarden opstelt: men koopt een goedkope versie voor een bepaalde doelgroep, en men is "gerust".
                          Last edited by nete; 22 april 2012, 10:51.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

idd
                            en zeggen dat pakweg 70% van de gebruikers van de creatieve suit even goed af zijn met ps elements of paintshop pro of gewoon met lightroom
                            ze gebruiken niet eens de extra mogelijkheden die in cs zitten
                            maar ze moeten cs hebben omdat dat het top programma is voor fotobewerking
                            terwijl ze even goed af zijn met een programma dat maar 1/5 kost van cs waarmee ze wel legaal bezig zijn

Comment

hoeveel hangen er hier op bd die communie foto's of trouwfoto's doen tegen betaling....misschien een paar ja en die mogen idd die soft dan zogezegd ni gebruiken akkoord, die paar zelfstandige fotografen die hier rondhangen zijn verwaarloosbaar in verglijking met het aantal mensen dat hier cs gebruikt...
                              en ja je kan een legale versie kopen , als je je inschrijft in een of andere school ben je student , voila en je hebt je software, en ik ken er veel die het zo doen en dat heeft niks met eigen licentievoorwaarden opstellen te maken, ben je student (al ben je al op pensioen of zo) dan kan je die software kopen en gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                                idd
                                en zeggen dat pakweg 70% van de gebruikers van de creatieve suit even goed af zijn met ps elements of paintshop pro of gewoon met lightroom
                                ze gebruiken niet eens de extra mogelijkheden die in cs zitten
                                maar ze moeten cs hebben omdat dat het top programma is voor fotobewerking
                                terwijl ze even goed af zijn met een programma dat maar 1/5 kost van cs waarmee ze wel legaal bezig zijn
                                das met alles zo en niet alleen met software he, dikke cameras met toeters van lenzen en gene deftige foto kunnen maken , terwijl er zijn die met het meest eenvoudige toestelletje waanzinige beelden maken.....

Comment

Working...
                                X