Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe Spyware in Photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Adobe Spyware in Photoshop

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    LOL .. ja ik dacht net hetzelfde te zeggen .. geen hond leest die EULA anders zouden ze er tot hun schrik achter komen dat het klikken van "install" hun enkel het recht geeft op het GEBRUIK van de software en dat ze daarbij nooit ofte nimmer EIGENAAR worden van die soft .. dat de eigenaar dus zijn rechten beschermt is niet verwonderlijk en door de soft te installeren verklaar je je akkord met die voorwaarden .. wat zit men hier dan eigenlijk te mekkeren ?
    Als je daar een probleem mee hebt installeer dan consequent geen Windows ??
    En als ik installatie weiger, gaan ze dan mijn reeds betaalde soft terugnemen en crediteren? En hoe moet dat dan als ik dat aangeschaft heb via rechtstreekse download en betaald via bankkaart?
    Waarom vermeldden zij die restricties niet bij de verkoop op het web?
    Voor mij allemaal één pot nat. Ik zal er in de toekomst beslist mee rekening houden. Ik kan best begrijpen dat er gebruikers zijn die zich tot illegale softversie laten verleiden. Maar afspraken moeten er aan beide kanten zijn. Wat de producenten doen is beslist niet kosjer. Waarom zou de gebruiker dan ook ....???

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Hoe.
      Ik kan enkel "uitzonderingen" toevoegen en die krijgen wel toelating.
      Hoe kan ik dan andersom werken?
      Door de echte firewall van Vista te gebruiken en niet de basisinstellingen voor leken.
      In "Systeembeheer" heb je "Windows Firewall met geavanceerde beveiliging", ga daar maar eens kijken.
      Daar kan je nieuwe regels aanmaken met de keuze tussen toelaten of blokkeren.

Je kon ook deze post eens lezen : http://forum.belgiumdigital.com/show...&postcount=158
      Last edited by VerSeg; 3 december 2007, 23:49.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik heb toch serieus m'n twijfels of die spyware wel goed werkt, of anders gezegd,het zijn hier niet allemaal engeltjes hé
        Goeie opmerking! Daaraan zie je dat dit gewoon geen bal te maken heeft met "beschermen tegen piraterij" etc. Tegen echte piraten doen ze gewoon geen bal. Daarmee bedoel ik diegenen die kopies maken met 1000-den stuks, zo goed dat ze niet van echt te onderscheiden zijn.

Het is ze gewoon te doen om zoveel mogelijk info over je te verzamelen die ze kunnen gebruiken. Lees: "winst uit maken".

Daarom overschakelen op alternatieven.
        LOL. Waarom denk je dat er geen echt gelijkwaardige alternativen zijn voor PS? Omdat het zo goed is en niemand anders fotobewerkingsoftware kan schrijven? Of gewoon omdat ze de illegale kopies door de vingers zien zodat iedereen toch hun software gebruikt en concurrenten gewoon geen kans hebben? Moest er een concurrent komen die de helft kost, maar je kan toch PS "gratis" hebben, wie gaat er omschakelen?

Die dingen gaan veel dieper dan simpel zwart/wit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          LOL. Waarom denk je dat er geen echt gelijkwaardige alternativen zijn voor PS? Omdat het zo goed is en niemand anders fotobewerkingsoftware kan schrijven? Of gewoon omdat ze de illegale kopies door de vingers zien zodat iedereen toch hun software gebruikt en concurrenten gewoon geen kans hebben? Moest er een concurrent komen die de helft kost, maar je kan toch PS "gratis" hebben, wie gaat er omschakelen?

Die dingen gaan veel dieper dan simpel zwart/wit.
          GIMP heb ik het over. Of PSP.
          PSP heeft veel meer creatieve mogelijkheden dan PS.
          Maar het is zoals altijd: terug gaan studeren, alles weer uitpluizen.
          En dat moet je willen en er tijd voor maken.

Zou 10% van de BD-ers PS echt nodig hebben?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Gimp mist wel enkele zaken. Zoals bvb eenvoudige raw ondersteuning, eenvoudige kleurtemperatuur aanpassing en wat betere selectie tools. 16 bit kleurdiepte zou ook handig zijn. Langs de andere kant voor mij goed genoeg, heb er me de laatste tijd eigenlijk niet meer mee bezig gehouden. Ik dacht van Bible Labs eens te proberen als ik de boel hier eens herinstalleer.

Comment

Gimp mist wel enkele zaken. Zoals bvb eenvoudige raw ondersteuning, eenvoudige kleurtemperatuur aanpassing en wat betere selectie tools. 16 bit kleurdiepte zou ook handig zijn. Langs de andere kant voor mij goed genoeg, heb er me de laatste tijd eigenlijk niet meer mee bezig gehouden. Ik dacht van Bible Labs eens te proberen als ik de boel hier eens herinstalleer.
              Tja, koop eens de laatste versie van
              Become the next ACDSee Photographer Spotlight and win an unforgettable photography experience! ENTER TO WIN Are you new to ACDSee? Welcome! ACDSee has been leading the industry in digital asset management and creative editing software for over 30 years. Learn more about ACDSee software

Een reeks foto's hernummeren: fluitje van een cent
              RAW-formaten van Fuji S*Pro: probeer maar.
              Snelheid...en nog van die zaken.
              Die Adobe-raw-converter is toch een echt geknoei in mijn ogen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Draait dat op linux?

Comment

Draait dat op linux?
                  Als je Gimp bedoelt, ja want oorspronkelijk geschreven voor Linux maar er bestaat nu een windows versie van kijk eens op http://www.gimp.org/
                  Panasonic FZ8

Comment

Ik heb Gimp lang geleden eens geprobeerd en ik vond de leercurve te steil. Mogelijk is Gimp in zijn laatste versie wat eenvoudiger geworden.

Overigens kan Gimp wel met Raw overweg. Via een plug-in met de naam UFraw.
                    Wat je andere opmerkingen betreft weet ik niet of Gimp dat kan, al of niet via een plug-in.

Comment

Draait dat op linux?
                      Vrees van niet.
                      Misschien met die euh....wine?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Tja, koop eens de laatste versie van
                        Become the next ACDSee Photographer Spotlight and win an unforgettable photography experience! ENTER TO WIN Are you new to ACDSee? Welcome! ACDSee has been leading the industry in digital asset management and creative editing software for over 30 years. Learn more about ACDSee software

Een reeks foto's hernummeren: fluitje van een cent
                        RAW-formaten van Fuji S*Pro: probeer maar.
                        Snelheid...en nog van die zaken.
                        Die Adobe-raw-converter is toch een echt geknoei in mijn ogen.
                        Waarom zou je 128dollar uitgeven aan acdsee als er (gratis) alternatieven zijn :

zelf gebruik ik liefst gThumb (standaard in Ubuntu) voor foto beheer
                        en The Gimp voor foto bewerking

Christiaan
                        Last edited by cvcaelen; 5 december 2007, 07:50.
                        Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Lees mijn opmerkingen over Gimp... Het gaat vooral over raw conversie. Je kan er raw importers aanplakken, maar het werkt zo lastig dat het niet bruikbaar is voor meer dan enkele foto's. Normaal gebruik ik voor batch conversie Imagemagik maar daar kleven ook behorlijk wat nadelen aan.

Comment

Hoe het werkt in Gimp weet ik niet precies. Dat het kan weet ik wel. En dat je in Photohop 'puur' ook geen RAW kan bewerken ook. Je moet voor je camera toch eerst een add-on laden bij Adobe. Waar of niet waar?

Nogmaals, ik werk niet met Gimp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Een illegale versie kan zo inderdaad uitgeschakeld worden, het serienummer wordt vergeleken met een database. Er zou ook een mogelijkheid zijn dat PS niet uitgeschakeld wordt maar dat de funkties niet correct werken.
                              Heb het ook maar van horen zeggen en te lezen op internet.
                              Eigenlijk is het geen spyware in de slechte zin maar een check.
                              Ge kunt natuurlijk ook PS blocken in uw firewall.
                              Is na 5 jaar iemands Adobe software hier al uitgeschakeld, of is iedere BD'er legaal bezig.

Comment

elke echte BD er gebruikt legale software, dat weet iedereen
                                nu om even over adobe verder te gaan, tuurlijk zijn ze in staat dat probleem direkt op te lossen van het illegaal gebruik, vergeet niet dat zulke software schrijven niet van de poes is en dan zulk klein probleempje niet opgelost krijgen hmmm als ge da ni geloofd dan zullen ze ons wel iets anders proberen wijs temaken....
                                in ieder geval is het zo dat adobe het illegaal gebruik onrechtstreeks aanmoedigd als je ziet hoe eenvoudig simpel het is die software te kraken , dan doe je het ervoor mijn gedacht, ....langs de andere kant is het ook begrijpelijk natuurlijk, want ze hebben ni liever dat de meerderheid maar met 1 pakket kan werken en dat is...adobe software natuurlijk...
                                bedrijven zullen het niet rap riskeren illegale soft te draaien hoor.....

alle andere software komt nog niet aan de hielen van adobe software , dat weet ondertussen ook wel al iedereen....ikzelf heb met heel wat programmas gewerkt maar geen enkel komt nog maar in de buurt van photoshop , en dat weten ze bij adobe ook heel goed hoor....
                                door niks te doen aan de illegale verspreiding van hun software domineren ze de markt wereldwijd.....
                                http://www.jvs-photography.be/

Comment

Working...
                                X