Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adobe Spyware in Photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Adobe Spyware in Photoshop

Wie heeft er al gehoord van Adobe LM Service?
    Dit zou spyware zijn die Adobe zou toelaten te controleren of serienr correct is, welke en hoeveel ingrepen er uitgevoerd werden, hoe regelmatig Photoshop gebruikt wordt, enz...
    Volgens bepaalde bronnen zou Adobe in de toekomst beperkingen kunnen opleggen aan de gebruikers en extra geld vragen wanneer een bepaald aantal PS-interventies uitgevoerd werden. Deze spyware zou in PS aanwezig zijn vanaf versie 7.
    De spyware zou ook remmend werken bij het openen van PS en zodoende de wachttijd verhogen. In mijn opstartservices is deze link aanwezig. Heb hem nu uitgezet en heb de indruk dat de toegang tot PS sneller gebeurd.
    Google eventjes met "adobe LM service".

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Re: Adobe Spyware in Photoshop

Een illegale versie kan zo inderdaad uitgeschakeld worden, het serienummer wordt vergeleken met een database. Er zou ook een mogelijkheid zijn dat PS niet uitgeschakeld wordt maar dat de funkties niet correct werken.
    Heb het ook maar van horen zeggen en te lezen op internet.
    Eigenlijk is het geen spyware in de slechte zin maar een check.
    Ge kunt natuurlijk ook PS blocken in uw firewall.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Een illegale versie kan zo inderdaad uitgeschakeld worden, het serienummer wordt vergeleken met een database. Er zou ook een mogelijkheid zijn dat PS niet uitgeschakeld wordt maar dat de funkties niet correct werken.
      Heb het ook maar van horen zeggen en te lezen op internet.
      Eigenlijk is het geen spyware in de slechte zin maar een check.
      Dank voor je respons.
      De meesten hier op het forum schijnt het allerminst te interesseren. Ikzelf kan me evenwel zeer moeilijk schikken in progs die mijn doen en laten controleren zonder dat ik ervan op de hoogte wordt gebracht. Het ergst vind ik wel dat Adobe hier absoluut niets van zegt dat, tijdens de installatie van originele PS, er 3 spyfiles (w.o. 1 exe en 1 dll) weggeschreven worden naar mijn harddisk.
      Gaan ze de weg op van Microsoft?
      Ik vind dergelijk optreden ten zeerste verwerpelijk; wellicht is het typisch voor de Amerikaanse moderne trend, waarbij het leven door paniek geregeerd wordt.
      All for monopoly and U.S. dollars.

Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Meestal merken de mensen dit niet omdat een firewall bij velen op automatisch ingesteld staat. Bekende leveranciers worden dan niet geblokkeerd en je krijgt er niet altijd een vraag om.
        Zet je firewall eens zo dat je altijd om een bevestiging gevraagd wordt ... je staat versteld wat er allemaal een connectie probeert te maken.
        Onder XP hebben we ooit eens een test gedaan na een error en gekozen voor het versturen van de info naar Microsoft. De file dat aangemaakt wordt eens geanalyseerd en bijna omgevallen van het verschieten. Je krijgt mooi een bericht dat er geen persoonlijke gegevens doorgestuurd worden en blablabla ... vergeet dit maar.
        Alles wordt doorgestuurd, uw naam en ook uw adres als je dit in een programma of zo als standaard gegevens hebt ingevuld (meestal voor labels of zo). Ook alle software dat er op uw PC staat, de registratiegegevens ervan en bij velen ook de serienummers.
        Ook dial-in gegevens worden meegestuurd indien er aanwezig zijn, ze kunnen dus weten met wat je allemaal een verbinding maakt.
        Eveneens accounts aangemaakt in Outlook stonden er in.
        Iemand dat dit correct analyseert weet gewoon alles van u en meer dan dat je zelf zou vermoeden.
        Wat mij betreft gaat dit veel verder dan de analyse van een probleem alleen, ze mogen beweren wat ze willen.
        Bij Microsoft wordt je dan soms nog eens verwittigd dat er iets doorgestuurd gaat worden, bij anderen weet je meestal helemaal niets.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik ken het bestand en heb het via mijn firewall laten blokkeren na de installatie.
          Alles wat ongewenst informatie verstuurd van mijn pc naar derden wil ik niet. Van Adobe is het niet echt netjes dat zij zoiets zonder het te melden doen. Om te voorkomen dat je illegale software draait ok (en om die uit te schakelen), maar om elke keer opnieuw zoiets te controleren en later eventueel te manipuleren is echt erover. Misschien is dit voor Amerikanen normaal, maar bij mij thuis in ieder geval niet.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
            Ik ken het bestand en heb het via mijn firewall laten blokkeren na de installatie.
            Alles wat ongewenst informatie verstuurd van mijn pc naar derden wil ik niet. Van Adobe is het niet echt netjes dat zij zoiets zonder het te melden doen. Om te voorkomen dat je illegale software draait ok (en om die uit te schakelen), maar om elke keer opnieuw zoiets te controleren en later eventueel te manipuleren is echt erover. Misschien is dit voor Amerikanen normaal, maar bij mij thuis in ieder geval niet.
            This is Adobe's license management service that is used to make sure you are
            not using a pirated copy of their software. It does this by examining your
            hardware on your computer and asking you to reregister if this changes. This
            can not be disabled as it will reenable when you use one of their products.

Juist getest en het klopt.
            Het bestand wordt weer aangemaakt.
            En nu?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Juist getest en het klopt.
              Het bestand wordt weer aangemaakt.
              En nu?
              Als de software legaal is -> geen probleem.
              Als het illegaal is -> jammer, moet je het aanschaffen.
              Als je niet wilt dat je gegevens naar Adobe worden gestuurd zul je een ander pakket moeten gaan gebruiken.

Ik weet het , het is niet eerlijk, maar voor keuze heb je verder Ik kan het de fabrikanten niet kwalijk nemen dat ze hun produkten proberen te beschermen. Waar ik het wel volledig mee eens ben is dat de fabrikant het moet vermelden (maar wie leest de voorwaarden )

Het verhaal over in de toekomst geld vragen voor je officieel aangeschafte product lijkt me toch echt een broodje aap. Op het moment dat je voor hun product betaald ga je een overéénkomst aan. Die geldt voor beide zijden. Wat wel kan is toekomstige uitbreidingen en nieuwe versies onder een ander regime laten vallen. Dat is niets nieuws en gebeurt al langer.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Zelf reken ik Adobe nog boven MS als het op zo'n zaken aankomt (*). Enkel en alleen al de onhebbelijke gewoonte van Acrobat reader om te pas en te onpas over updates te zagen en je dat niet kan uitzetten.

(*)En Apple op dezelfde hoogte als MS.

Comment

Zelf ben ik van mening dat als je een legale versie hebt je hier helemaal niet mee te maken mee zou moeten krijgen. De bedoeling van die spyware is om illegale versies onwerkbaar te maken, maar er gaan hardnekkige geruchten dat die spyware er ook voor kan zorgen dat bepaalde delen van Photoshop wel of niet werkbaar gemaakt kunnen worden. Kortom, ook als legale gebruiker wil ik niet van dit soort ellende op mijn pc hebben staan.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                    Dank voor je respons.
                    De meesten hier op het forum schijnt het allerminst te interesseren. Ikzelf kan me evenwel zeer moeilijk schikken in progs die mijn doen en laten controleren zonder dat ik ervan op de hoogte wordt gebracht. Het ergst vind ik wel dat Adobe hier absoluut niets van zegt dat, tijdens de installatie van originele PS, er 3 spyfiles (w.o. 1 exe en 1 dll) weggeschreven worden naar mijn harddisk.
                    Ik vind dergelijk optreden ten zeerste verwerpelijk; wellicht is het typisch voor de Amerikaanse moderne trend, waarbij het leven door paniek geregeerd wordt.
                    All for monopoly and U.S. dollars.

Henri
                    Als ze ongevraagd gegevens doorsturen van je pc naar een server, zitten ze zelf wel op de grens van wat legaal/illegaal is.
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

Als ze ongevraagd gegevens doorsturen van je pc naar een server, zitten ze zelf wel op de grens van wat legaal/illegaal is.
                      En heb je EULA gelezen voor je "Install" geklikt hebt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Neen, ik niet maar je hebt een punt.

Daarom overschakelen op alternatieven.
                        Er zijn er die zijn gratis.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Hoe.
                          Ik kan enkel "uitzonderingen" toevoegen en die krijgen wel toelating.
                          Hoe kan ik dan andersom werken?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            LOL .. ja ik dacht net hetzelfde te zeggen .. geen hond leest die EULA anders zouden ze er tot hun schrik achter komen dat het klikken van "install" hun enkel het recht geeft op het GEBRUIK van de software en dat ze daarbij nooit ofte nimmer EIGENAAR worden van die soft .. dat de eigenaar dus zijn rechten beschermt is niet verwonderlijk en door de soft te installeren verklaar je je akkord met die voorwaarden .. wat zit men hier dan eigenlijk te mekkeren ?
                            Als je daar een probleem mee hebt installeer dan consequent geen Windows ??

Comment

Ik heb toch serieus m'n twijfels of die spyware wel goed werkt, of anders gezegd,het zijn hier niet allemaal engeltjes hé

Comment

Working...
                              X