Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat krijg ik nog voor...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat krijg ik nog voor...

Wat krijg ik nog voor een pentium 4 3Ghz met 512 Mb geheugen en HD 160 Gb.Van het merk HP met 17 inch tft scherm??

Ik heb de kans om via het werk een nieuwe pc aan te schaffen maar twijfel nog tussen een laptop voor de vrouw of een nieuwe desktop voor mezelf.
    Of eventueel mijn desktop verkopen en ook een laptop te kopen voor mezelf ipv een desktop.Dit omdat een laptop toch wat minder energie verbruikt.Maar is dat wel handig dagelijks op een laptop tokkelen??

Dus wat zou die HP nog waard zijn en geraak je dat 2e hands wel nog kwijt?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Wat krijg ik nog voor...

Dat een laptop zowizo minder verbruikt dan een desktop is helemaal niet zeker, maar da's een ander punt.

Persoonlijk zou ik nooit continu op een laptop kunnen werken maar da's ook ieder zijn punt.
    Nadeel is dat als er één onderdeel stuk gaat heel je PC niet meer werkt. Scherm stuk ... ook de rest moet binnen.
    Ge kunt er zelf niet veel aan prutsen en uitbreidingsmogelijkheden zijn er nauwelijks of je moet extern beginnen.
    Een laptop vinden met een deftig scherm voor fotobewerking is ook niet simpel en dan nog eens een voldoende grote en snelle HD is ook al zoiets.
    Ook het feit dat uw scherm op een vaste afstand van uw klavier staat is niet altijd evident. Ik werk nu zelf op een 22" scherm en zou liever nog groter hebben dan kleiner ... begin maar met een laptop.
    Mijn mening maar hé ... ieder zijn gedacht en vooral afhankelijk van wat je ermee wil doen.

Heb onlangs geprobeerd een gelijkaardige PC te verkopen en kreeg er met moeite 200€ voor geboden. Dit omdat vreemden u niet 100% vertrouwen en er veel te veel aangeboden wordt via internet.
    De beste prijs krijg je van iemand dat je kent en eerder iets meer betaalt aan iets van een kennis dan van een vreemde. Zo heb ik uiteindelijk ook een eerlijke prijs gekregen voor de mijne. Voldoende krijg je eigenlijk nooit.
    Last edited by VerSeg; 29 november 2007, 02:05.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

200 euro max

en wat betreft een labtop ik werk er nu al 2 jaar mee en heb geen andere pc meer.
      je moet gewoon zien dat je echt een deftige hebt. (kostprijs toen 2300 euries) ik heb 1tje met een 17" scherm. dit vind ik toch het minimum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
        200 euro max

en wat betreft een labtop ik werk er nu al 2 jaar mee en heb geen andere pc meer.
        je moet gewoon zien dat je echt een deftige hebt. (kostprijs toen 2300 euries) ik heb 1tje met een 17" scherm. dit vind ik toch het minimum.
        Wel morgen weet ik tussen wat ik de keuze heb,Het merk is zeker DELL.
        Nu nog zien of het laptop of desktop wordt.

Je zou er ook een 22 inch scherm kunnen bijnemen

Voorlopig denk ik mijn desktop te houden en een laptop er bij te nemen voor de vrouw,hoewel ze met een 2e hands laptop ook al tevreden zou zijn
        Misschien toch een desktop,maar daar zit VISTA op en loop daar nog wat in verloren

Ja ik zit hier met een luxe probleem he...

mir

Comment

ben hier aan het wachten op het nieuwe pcproject van op het werk van mijn vrouw. de labtop waar ik nu op aan het werken ben kan nu na 2 jaar nog goed mee. het is een dell inspiron9300 1.8centrino met een 256mb videokaart en 1gig intern geheugen. hd 80gb, 6 usb2, firewire, tv module, dvd-rw en nog wat poespas. het ding staat nu al 2 jaar bijna continu op zelf in bed waar de verluchtingen dan afgesloten zitten en hij blijft perfect werken.

in juni zouden we mogen kiezen. ik hoop dat er terug mac bij is. ofwel macbook pro ofwel een mac pro.
          we zullen wel zien wat er bij is

dell ben ik zeer tevreden over. ook hun helpdesk werkt goed.

Comment

Ik heb verleden week 350€ betaald voor een tweedehands HP met pentium IV 3.2Mhz, 2Gb geheugen, 500Gb HD, Geforce 7500/256, lightscribe DVD en DVD Rom, cardreader, VISTA Home Premium, Logitech draadloos keyboard+lasermouse, Viewsonic 21" TFT.
            De Viewsonic monitor heb ik doorverkocht voor 100€ want dat leek op niets in vergelijking met mijn stokoude EIZO 22" CRT monitor. De PC zelf heeft me dus 250€ gekost. In verhouding is jouw PC (minder geheugen, kleinere HD) minder dan 200€ waard.

Bij de HP zit een recovery CD. Heb ondertussen vernomen dat je terug een blanco HD krijgt met enkel VISTA erop als je ze gebruikt, waardoor je alle andere programma"s kwijt bent.

Comment

regelmatig backup of image maken, en je programma's en documenten niet op je C maar op andere partitie zetten. Na ene herinstall heb je dan nog je documenten, en je programmareeks....
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

Comment

Ok vandaag de pc's gezien amai
                Zal de desktop worden denk ik : Is een DELL inspiron 530 met nogal wat extras 4 gb geheugen harde schijf 2x 320 gb.2 x blu-ray schrijver en lezer apart;dvd -cd lezer schrijver.tv tuner ; draadloze muis +klavier;ale nog vanalles en een dell 20 inch scherm

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  maar daar zit VISTA op en loop daar nog wat in verloren

Ja ik zit hier met een luxe probleem he...

mir
                  Op een desktop moet je normaal gezien probleemloos de Vista terug kunnen vervangen door XP indien gewenst.
                  En ik dacht dat je bij Dell ook voor notebooks nog de keuze hebt, bij veel merken heb je die keuze niet meer.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

PC en scherm is verkocht voor 350 euro.Had precies nog meer kunnen voor krijgen,er wou me iemand 380 euro voor geven,maar was al verkocht.

Nu ga ik dus via het werk een nieuwe desktop kopen,ik overweeg een 2e hands laptop van een jaar of 4 oud van hp weet de details niet maar heeft HD van 60 GB.Vraagt er 250 voor.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      ik overweeg een 2e hands laptop van een jaar of 4 oud van hp weet de details niet maar heeft HD van 60 GB.Vraagt er 250 voor.

mir
                      Zou ik niet doen, tenzij je die man zeer goed kent, of tenzij hij zijn prijs laat zakken tot 100 euro of zo.
                      Waarom doet iemand een laptop van 4 jaar oud weg ? Harde schijf te klein ? Processor te traag ? Batterij kapot ?

Trouwens, voor 599 euro heb je een spiksplinternieuwe met 15.4 breedbeeldscherm, 120 GB harde schijf en 1 Gigabyte werkgeheugen. (bv. www.aios.be , eerste notebook onder het merk Acer).
                      Last edited by nete; 2 december 2007, 20:36.

Comment

Wel het is een collega op het werk.Hij heeft hem 4 jaar terug via pc prive gekocht.Hij kan nu net zoals ik een nieuwe kopen terug vfia het werk.Aangezien ik al een desktop koop,kan ik me niet nog een laptop bij bestellen

Maar ik weet niet welk type het is van HP.Dus zelfs 200 is te veel?

mir

Comment

Tja, in feite is het erg, maar een computer van 4 jaar oud is in feite al "middeleeuws". Als je daar de software van 4 jaar geleden op draait zal dat beestje vliegen, dus een XP en voor wat te surfen OK.
                          Hoofdzaak is in welke "conditie" hij nog is.
                          Trouwens, welke processor en hoeveel werkgeheugen heeft die notebook ?

Comment

Ik heb het type : hp ze5500

- Scherm: 15 inch, 1024x768
                            - Processor: Intel Pentium 4, 2.66 GHz
                            - Videokaart: ATI Radeon 345M, 64 MB Shared Memory
                            - RAM geheugen: 512 MB
                            - Harde schijf: 60 GB
                            - DVD lezer: DVD + RW
                            - Diskette station
                            - 56k Modem
                            - Draadloos netwerk ingebouwd 802.11b/g
                            - 2 USB poorten
                            - Firewire poort
                            - PCMCIA
                            - Infra rood poort
                            - VGA poort (extra monitor)
                            - Microfoon en koptelefoon uitgangen
                            - inclusief originele software cd's en handleidingen (+ MS Office 2003)weet ik niet zeker.
                            - in uitstekende staat, geen defecten, geen krassen

Dus 250 euro doen of niet?

mir

Comment

die videokaart zit me heel hard tegen. shared dus dat moet je nog aftrekken van je werk geheugen. ik weet niet wat je met de laptop wilt aanvangen maar voor fotobewerking gaat hij traag zijn.

Comment

Working...
                              X