Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista printerprobleem nr. zoveel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vista printerprobleem nr. zoveel

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
    Da's iets leuk dat al hééééll lang bestaatn, maar dat je toch niet doet als netwerk beheerder omdat het meestal niet werkt ;-)
    Bedoeling was inderdaad alleen aan te halen dat er wel degelijk een vermelding staat dat er een verschil is volgens OS.
    Er vanuit gaan dat als het onde XP werkt ook maar zo zou moeten werken onder Vista of dat Vista anders brol is blijft dus bullsh*t.
    Feit is dat Microsoft de moeite deed deze waarschuwing erin te zetten en dat degene die dit niet leest en het omgekeerde verwacht (uit onwetendheid) dit voldoende vindt om het produkt af te breken.
    Zoals je ook zegt is dit al zeer lang zo in Windows en is dit een van de basiskennissen als je PC's configureert.
    Het verwondert mij meer en meer dat iemand die beweert al 12 jaar met PC's bezig te zijn en er als (bij)beroep verkocht, geleverd en geconfigureerd heeft dit niet weet en het als een fout van Vista laat doorgaan.
    Nu mag nete dit persoonlijk opvatten of niet (ik hoop van niet), het is niet de bedoeling verwijten te maken maar ik kan er ook niet aan doen dat men "de jaren kennis" aanhaalt met "ik zal het dan wel weten".

Net zoals deze zin mij verwondert :
    Nieuwe PC bijgeplaatst met Vista, ook op router aangesloten, netwerk onmiddelijk beschikbaar en de gedeelde printers (de laser en de 5550) zie je staan in het netwerk. Maar er gebeurt niks van automatische installatie.
    Een netwerkprinter voegt zich nooit toe zonder je er iets voor moet doen.
    Experience the latest Microsoft Windows 11 features. Learn how our latest Windows OS gives you more ways to work, play and create.
    Last edited by VerSeg; 29 november 2007, 01:37.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Net zoals deze zin mij verwondert :
      Een netwerkprinter voegt zich nooit toe zonder je er iets voor moet doen.
      http://windowshelp.microsoft.com/Win...528c21043.mspx
      Verseg, ik weet heel goed dat ik een heleboel dingen niet weet,waarschijnlijk méér dan dat ik wel weet, voornamelijk omdat ik met bepaalde zaken relatief weinig te maken kreeg. Hetgeen mij irriteert is gewoon dat iets dat in XP vanzelf ging, nu via allerlei omwegen moet gebeuren (methode JDM bv.). Van een OS anno 2007 zou je toch mogen verwachten dat het een printer waarvan het OS de driver aan boord heeft (de HP5550), aan de praat krijgt via een netwerk, ook als die printer dan aan een XP machine hangt. Ik verwacht van een nieuw OS vooruitgang (en die is er wel in veel zaken), maar enkel en alleen met printers (wel of niet in netwerk) ervaar ik nu plots oeverloze problemen (lees het verhaal van de 3 notebooks met drie verschillende printers, met ingebouwde en met apparte Vista drivers).
      Ik beweer ook niet dat er "fouten" in Vista zitten, enkel dat ik meer gebruiksgemak had verwacht.

En de quote hierboven: toen ik de oude PC in het netwerk inbracht had ik niet eens de tijd om "toevoegen printer" te kiezen, ze waren al gevonden en geïnstalleerd. Voor alle duidelijkheid: de printers hingen dus aan de andere XP PC.
      Last edited by nete; 29 november 2007, 08:59.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Hetgeen mij irriteert is gewoon dat iets dat in XP vanzelf ging, nu via allerlei omwegen moet gebeuren (methode JDM bv.). Van een OS anno 2007 zou je toch mogen verwachten dat het een printer waarvan het OS de driver aan boord heeft (de HP5550), aan de praat krijgt via een netwerk, ook als die printer dan aan een XP machine hangt.
        Ook in XP kon je al eens een probleem ondervinden bij de installatie van hardware zoals printers maar je moet dan ook de juiste reden weten waarom zoiets voorvalt. Misschien werd voordien al eens gefoeffeld of op een verkeerde manier geprobeerd, er zijn zoveel mogelijke redenen.
        De oplossing van JDM is ook geen standaardprocedure die elke eindgebruiker simpel moet vinden maar een andere manier om het te doen, hij probeert u gewoon te helpen. Deze procedure bestond ook bij XP en is niet speciaal voor Vista uitgevonden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Onderstaande tekst op internet tegengekomen.Interessant mij om te lezen dat ik blijkbaar niet de enige ben die een beetje kritisch ben.

Dit wil ik toch nog even vermelden: ik draai hier nu voor voor 90% van de tijd Vista, werkt zonder noemenswaardige problemen. Alle Vista notebooks en desktops die hier gepasseerd zijn (zelfs deze week eentje met Vista 64 bit), draaien probleemloos. Netwerk en andere zaken geen enkel probleem. Meerdere monitoren geen probleem. Gepaste 64 bit drivers op internet zoeken geen probleem.
          Enkel printers/scanners en Vista is en blijft een katastrofe (en dus blijkbaar niet bij mij alleen, lees hieronder). Ik moet de oplossingen van JDM en Verseg nog wel uitproberen. Maar het feit om zo'n ingewikkelde omwegen te moeten gebruiken, of zelfs een nieuwe printer niet te kunnen installeren, blijf ik een affront vinden voor een OS anno 2007.

Wordt Vista gewoon overgeslagen?

zaterdag 24 november 2007 - (tl) - Een jaar na de lancering van Vista blijven veel bedrijven dralen. En over twee jaar is Windows 7 er waarschijnlijk al. En dus riskeert Vista op veel plaatsen te worden overgeslagen.
          Op 30 november is het een jaar dat Windows Vista met veel poeha gelanceerd is. In veel bedrijven is de omschakeling nog niet doorgevoerd met als argument dat er op de eerste service pack wordt gewacht, waarmee de belangrijkste kinderziekten omzeild kunnen worden. Bovendien blijft de klacht dat Vista moeilijker draait op hardware die een paar jaar oud is en problemen blijft hebben met geconnecteerde toestellen zoals printers als die ouder zijn dan een paar jaar. Die klachten en ervaringen blijven hardnekking, en Windows XP blijft dus langer in gebruik dan Microsoft graag ziet.
          In de VS kijken een aantal consultants uit naar service pack 1 en hoe problemen daarmee opgelost raken. Als dat niet gebeurt, is er een grote kans dat veel bedrijven liever wachten tot het volgende besturingssysteem, dat voorlopig Windows 7 heet en in 2009, ten laatste 2010 zou gelanceerd worden. Vooral voor bedrijven die pas over een paar jaar voor een hardware-upgrade staan lijkt wachten op dit ogenblik een reële optie.

Comment

Enkel printers/scanners en Vista is en blijft een katastrofe (en dus blijkbaar niet bij mij alleen, lees hieronder).
            Niet om u tegen te spreken maar mijn printers en scanner kreeg ik vlotter aan de praat onder Vista dan onder XP.
            Mijn printers zijn netwerkprinters, een laser en een multifunctional.
            Onder XP had ik het niet zo simpel om mijn gewone scanner aan de praat te krijgen en ik vreesde een beetje voor Vista daar het nu nog gecompliceerder werd ... een netwerkscanner (in de multifunctional).
            Niets was minder waar, printer correct configureren voor netwerkgebruik, software en driver installeren en scannen en printen maar. Dit liep gewoon heel vlot.
            Maar het hangt niet alleen aan XP of Vista natuurlijk, een deftige driver doet veel en drivers worden nog steeds door de fabricanten van de hardware geleverd ook al zit die standaard in het OS.
            Op internet lees je veel over problemen maar nooit zegt iemand erbij of hij wel al de manuals gelezen heeft en gevolgd voor hij eraan begon.
            Vroeger had iemand dezelfde webcam als ik, beiden op XP geïnstalleerd. In de manual stond duidelijk "Installeer eerst de software alvorens de webcam aan te sluiten". Ik had dit zo gedaan en het werkte allemaal correct van de eerste keer. Hij had hem aangesloten zonder eerst de software te installeren en de webcam werd door XP als een of andere ongekende device gedetecteerd.
            Hij heeft zitten foeffelen door naar een verkeerde inf te verwijzen om dit te corrigeren ... het heeft nooit meer gewerkt tot hij XP opnieuw geïnstalleerd heeft. Die webcam bleef anders steeds als een ongekende device met een uitroepteken staan in apparaatbeheer.
            Je kan dan beginnen roepen en tieren dat XP op niks trekt en nog niet bekwaam is een device correct te installeren maar de fout ligt elders.
            Als iemand dergelijk probleem aanhaalt op internet dan zal die zeggen dat hij onder dat OS veel miserie kent maar zal nooit vermelden dat hij eerst het kieken uitgehangen heeft. OK, het is niet altijd de gebruiker zijn fout dat iets fout loopt maar met verhalen op internet moet je heel goed opletten ... de mensen zeggen niet altijd alles.
            En dat bedrijven een OS slecht vinden ... ligt niet aan het bedrijf maar aan de persoon die erover beslist. Stel dat jij zou moeten beslissen voor een groot bedrijf en je gaat voort op uw ervaring, dan zou je zeggen dat je zo'n miserie niet wil in je bedrijf. Als ik echter in hetzelfde bedrijf zou moeten beslissen, dan zou iedereen al met Vista werken omdat ik er wel goede ervaringen mee heb.
            Bedrijven zeggen niks, het is meestal de beslissing of invloed van één persoon die daar telt en de doorslag zal geven en mits ze daar toch nog iets voorzichtiger moeten zijn zal dat eerder negatief zijn.
            Last edited by VerSeg; 1 december 2007, 12:53.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Printers en scanners, dat is normaal dat die problemen geven. Voor de prijs dat die produckten nog kosten en ik spreek zelfs over printers van + 2500 euro . Is er geen fabrikant die nog geintereseerd is, om kosten in de ontwikkeling van een printer / scanner driver te steken voor een "oud" (wat nu in de winkel ligt is bij wijze van spreken oud voor fabrikanten, die zitten al goed aan hun volgende generatie bezig) apparaat.

Vrij logisch, dat er daar dan problemen mee zijn, maar dit is niet de schuld van vista ! Met de dingen die nu uit gaan komen, zullen er met vista ook geen problemen zijn. Ja we leven nu eenmaal in een wegwerp maatschappij
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Tuurlijk dat bedrijven dralen.

Wij zijn op het bedrijf ook pas naar XP gegaan als SP2 al een tijdje uit was en het bewezen was dat het vlotter liep als 2000. Waarom veranderen als je iets hebt dat werkt ;-) Vooruitgang is goed bij een ander zeker als je de kinderziekten en de implementatie kost bekijkt.

En bij ons waren er veel users die vroegen "ik heb thuis XP, waarom mag ik da op het werk nog ni" In een groot bedrijf is een standaard zetten belangrijker als het nieuwste hebben.

Comment

Ziezo, de Brother laserprinter drivers voor Vista gedownload, in een apparte map in Vista laten ontzippen en dan bij het installeren van de printer als netwerkprinter bij de vraag naar drivers naar die map verwezen.
                  Na wat aarzeling blijkt dat eindelijk te werken.
                  Blijft nu nog de HP5550 printer aan de XP machine te laten printen vanuit de Vista PC. De drivers van die printer zitten volgens HP in Vista zelf, ik zou niet weten waar Vista die drivers steekt. Vista vraagt naar DE "inf" file. (inf zonder boe of ba, XP toonde meestal nog de naam van het gevraagde bestand.....). Dus, waar plaatst Vista die drivers ?

Nu, ik kan het dan via Net Use gaan proberen, ik heb wel nog geen ervaring met dat commando. Ik veronderstel dat ik dat commando ergens in de autoexec.bat file zet als commando, zodat de netwerkverbinding elke keer bij de opstart gemaakt wordt. Maar wat dan als de XP machine met de printer gekoppeld later dan de Vista machine opgestart wordt ?

De methode Verseg levert mij hetzelfde probleem op: ik kan geen HP5550 Vista drivers gaan downloaden om naar te verwijzen.....

Wat ik wel redelijk belachelijk vindt (ook al in XP) is de energie die Microsoft steekt in het programmeren van de wizard om dan naar zo'n zaken op "het net" te gaan zoeken. Nog nooit ofte nimmer heb ik op die manier resultaat gehad.
                  Last edited by nete; 5 december 2007, 22:37.

Comment

Nu, ik kan het dan via Net Use gaan proberen, ik heb wel nog geen ervaring met dat commando. Ik veronderstel dat ik dat commando ergens in de autoexec.bat file zet als commando, zodat de netwerkverbinding elke keer bij de opstart gemaakt wordt. Maar wat dan als de XP machine met de printer gekoppeld later dan de Vista machine opgestart wordt ?

niks gewoon 1 keer typen en die wordt automatisch als permanent opgeslagen (als je hem weer weg wilt, moet je gewoon de optie /d geloof ik gebruiken). Die xp mag je gerust later opstarten, hij moet gewoon actief zijn op de moment dat je wil printen.
                    En die printer zit niet met een inf bestand in vista opgeslagen, die zit gewoon in de lijst onder hp. Die xp doet u naar een inf bestand vragen.
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      niks gewoon 1 keer typen en die wordt automatisch als permanent opgeslagen (als je hem weer weg wilt, moet je gewoon de optie /d geloof ik gebruiken). Die xp mag je gerust later opstarten, hij moet gewoon actief zijn op de moment dat je wil printen.
                      En die printer zit niet met een inf bestand in vista opgeslagen, die zit gewoon in de lijst onder hp. Die xp doet u naar een inf bestand vragen.
                      OK bedankt, ik had al eens geprobeerd, maar daarna opgemerkt (de uitleg van dat commando opgehaald) dat een sharenaam met spaties tussen " " moet staan.
                      Gelukkig staan die PC's hier in de buurt, ik kan er tevoet naartoe.

Toch blijft me de logica ontgaan dat bij een printer, waarvan de driver in VIsta zelf zit, diezelfde Vista er niet in slaagt om die te vinden, terwijl, moest ik bv. een CD met een Vista driver hebben voor die 5550, Vista gans die CD zou afzoeken en de driver vinden. Of kijk ik hier iets over het hoofd ?
                      Last edited by nete; 5 december 2007, 22:48.

Comment

Het is dus gelukt via het "net use" commando !!!

Heel even voelde ik me wel 20 jaar jonger, commando's ingeven zoals in DOS 6.22...

Comment

Working...
                        X