Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verzekering bedrijfswagen als je hem privé gebruikt?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verzekering bedrijfswagen als je hem privé gebruikt?

Stel: je krijgt een bedrijfswagen die je ook mag gebruiken voor privé doeleinden en die bedrijfswagen is omnium verzekerd.

Je weet echter wel dat je zelf moet opdraaien voor de kosten als je er buiten de werkuren schade aan veroorzaakt, of een ongeval hebt.

Welke verzekering is hier dan aangewezen? Kan je dan de verzekering die je al hebt voor je eigen wagen aanspreken of dien je een andere verzekering te nemen? (familiale ofzo?)

Alle tips zijn welkom!

Re: verzekering bedrijfswagen als je hem privé gebruikt?

Je bent dus niet verzekerd buiten je uren, dit kan toch helmaal niet een verzekering loopt toch 24/24. Ze zullen wel bedoelen dat je zelf voor de forfaits opdraait, die het bedrijf anders betaalt tijdens de werkuren....
    To make your dreams come true, wake up

Comment

bij ons is het zo..
      verzekering van het werk betaalt alles ook al hebben we na de uren een ongeval. Echter is er één beperking.. 1 franchise per jaar betaalt het werk.. 2de ongeval in fout in 1 jaar moeten we franchise betalen. (dacht 25O€).

Maar je kan niet een eigen verzekering hebben voor je auto van het werk...
      Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Yep stroedel, toen ik een firmawagen had was het ook zo.

Exes: vraag het de verzekeraar of iemand van HR die zich daarmee bezighoudt. Het is echt belangrijk dat je zeker bent wat wel en wat niet gedekt is. Volgens mij ga je wel gedekt zijn buiten de uren (je hebt tenslotte toestemming voor privé gebruik) maar zijn er beperkingen met de franchise. Zelfs als je speciaal een verzekering daarvoor kan afsluiten ga je toch nog een franchise te betalen hebben. (je kan zaken verzekeren die niet je eigendom zijn, hoe gek het ook mag klinken. Ik heb dat gedaan met de auto van mijn moeder toen ik een jaartje mee gereden heb)

Comment

Normaal gezien zal het zoals bij Stroedel werken. Zo is het toch meestal.. Ik geloof er niets van dat er verzekeringen bestaan die u buiten de werkuren niet dekken.
          mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
            Normaal gezien zal het zoals bij Stroedel werken. Zo is het toch meestal.. Ik geloof er niets van dat er verzekeringen bestaan die u buiten de werkuren niet dekken.
            Heb ooit ergens gewerkt en daar was het zo dat het bedrijf nooit de franchise betaalde buiten de werkuren. Misschien is het zoiets ?

Anders zou ik er niet mee kunnen lachen. Dan is het geen voordeel in natura ook niet. Hoe zit het dan met woon-werk, ben je dan wel verzekerd etc... (woon werk wordt normaal privé gezien, hierop wordt ook uw voordeel in natura gerekend voor de belastingen)

Best is navragen op het werk wat ze bedoelen.

Comment

Ik denk hetzelfde als Powaqqatsi.
              Bent u er inmiddels al achter?
              Last edited by JanV.; 7 juni 2010, 12:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanV. Bekijk bericht
                Ik denk hetzelfde als Powaqqatsi.
                Bent u er inmiddels al achter?
                antwoord misschien over een paar jaar.
                zie postgedrag.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                X