Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac '24 - nachtmerrie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Imac '24 - nachtmerrie

Ik zou inderdaad even afwachten of apple hier iets gaat aan doen of niet..
    Indien niet zijn ze hun kwaliteitsnormen aanzienlijk aan het verlagen...
    My Portfolio (like!)
    Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Ik zal mijn plannen om een I-Mac 24" te kopen nog eventjes laten rusten, denk ik. Wachten tot Apple met een oplossing voor de dag komt.
      Ik zou denken dat dit probleem zich niet bij elke 24" iMac voordoet.

Bovendien is het probleem hier ook zo 'n beetje dat men ermee schermt dat de 2 weken omruilgarantie voorbij waren. Het is natuurlijk veiliger om geleverde goederen steeds meteen en grondig te verifiëren. (Dat is geen vergoelijking van dit soort van service, maar het voorkomt wel een beetje dat je ze de kans geeft om het zo te spelen.) Persoonlijk zou ik me dan ook niet laten tegenhouden.

Hopelijk komt het ook met jouw iMac goed, ssimons, zodat je (uiteindelijk) de computerervaring krijgt die je verdient.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Net een telefoontje gehad van easyware.

Alle 24' imac's blijken dit fenomeen te vertonen...
        De schermkwaliteit is blijkbaar niet meer zoals we dat gewoon zijn van de vorige generatie, witte imacs.
        Het geld wordt integraal teruggestort..

Eind goed, al goed... alleen spijtig dat ze me niet meteen konden vertellen dat het écht niet beter zou worden..

Soit, bedankt Geert! (zaakvoerder easyware)

S.
        My Portfolio (like!)
        Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
          Ik zou denken dat dit probleem zich niet bij elke 24" iMac voordoet.
          Oorspronkelijk geplaatst door ssimons Bekijk bericht
          Alle 24' imac's blijken dit fenomeen te vertonen...
          De schermkwaliteit is blijkbaar niet meer zoals we dat gewoon zijn van de vorige generatie, witte imacs.
          Oei, dat is minder.
          Daar zou men bij Apple toch voor aan de noodrem mogen hangen.
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Dit betekent dat alle grafici een mini of een pro moeten gaan kopen? Want dit zijn de enige waar je gelijk welk scherm kunt aankoppelen... Tja, had ik toch nog geluk toen ik een witte imac kocht net toen de nieuwe aluminium versies uitkwamen...
            Nikon D90

Comment

Volgens mij hebben ze je een "zak" opgegeven.
              Maar toch correct het geld teruggegeven

LCD is wat het is, en hoe groter hoe moeilijker een homogene backlicht.

Comment

apple zal toch uit de kast mogen komen.... want je bent zeker de enige niet

To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                  Dit betekent dat alle grafici een mini of een pro moeten gaan kopen? Want dit zijn de enige waar je gelijk welk scherm kunt aankoppelen... Tja, had ik toch nog geluk toen ik een witte imac kocht net toen de nieuwe aluminium versies uitkwamen...
                  Juist.
                  Euh...en nog een herhaling, vriend van mij heeft een CRT van Lacie.
                  (werd geleverd uit Frankrijk)
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Juist.
                    )
                    Niet echt: aan een iMac kan je toch ook een extra scherm hangen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                      Niet echt: aan een iMac kan je toch ook een extra scherm hangen?
                      Dus jij kiest dan voor een "kapot" scherm geleverd door Apple
                      en daar hang je nog een extra nieuw scherm aan?

Mijn vriend hier wil geen LCD of TFT, zelfs niet van Apple.
                      We hebben daar echt veel over gepraat
                      Dus die heeft idd. een G5 plus die Lacie.

En nog iets meer misschien?
                      (of erger)
                      Vriendin Roos, heeft een pc van den Aldi plus een dikke Eizo.
                      Last edited by theokus; 4 december 2007, 19:48.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        apple zal toch uit de kast mogen komen.... want je bent zeker de enige niet

http://core.tweakers.net/nieuws/5068...eldscherm.html
                        Aan de foto uit het tweakers bericht te beoordelen moet het wel een zeer vervelend probleem zijn voor gebruik in fotografie.

Toch maar even mijn 24" imac wat extra uitvoerig bekeken. Gelukkig blijk ik dit probleem niet te hebben. Een wit vlak is egaal over het hele scherm. Ook een 25, 50%, 75% grijs vlak worden egaal weergegeven. Pfew... ik lijk sjans gehad te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Dus jij kiest dan voor een "kapot" scherm geleverd door Apple
                          en daar hang je nog een extra nieuw scherm aan?

Mijn vriend hier wil geen LCD of TFT, zelfs niet van Apple.
                          We hebben daar echt veel over gepraat
                          Dus die heeft idd. een G5 plus die Lacie.

En nog iets meer misschien?
                          (of erger)
                          Vriendin Roos, heeft een pc van den Aldi plus een dikke Eizo.
                          Ja - nee, tuurlijk moet je geen kapot/slecht scherm aanvaarden.
                          Maar zelfs als het scherm van een iMac 'goed' is, is het nog altijd niet ideaal om foto's op te bewerken.
                          Het probleem bij Apple is dan dat de modellen zonder scherm (mini en MacPro) ofwel een klasse lager ofwel een heel stuk duurder zijn.
                          Als je budget geen MacPro toelaat kan je dan nog altijd een 'echt goed' scherm aan je iMac hangen.

En ik vind ook dat een goed scherm een absolute prioriteit is als je foto's bewerkt. De computer is dan desnoods niet de snelste. Of het is er eentje van de Aldi - vriendin Roos heeft dat goed gezien!

Ik heb zelf aan mijn G5 trouwens ook een Lacie CRT én een Lacie TFT, waar ik best tevreden over ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                            Ja - nee, tuurlijk moet je geen kapot/slecht scherm aanvaarden.
                            Maar zelfs als het scherm van een iMac 'goed' is, is het nog altijd niet ideaal om foto's op te bewerken.
                            Het probleem bij Apple is dan dat de modellen zonder scherm (mini en MacPro) ofwel een klasse lager ofwel een heel stuk duurder zijn.
                            Als je budget geen MacPro toelaat kan je dan nog altijd een 'echt goed' scherm aan je iMac hangen.

En ik vind ook dat een goed scherm een absolute prioriteit is als je foto's bewerkt. De computer is dan desnoods niet de snelste. Of het is er eentje van de Aldi - vriendin Roos heeft dat goed gezien!

Ik heb zelf aan mijn G5 trouwens ook een Lacie CRT én een Lacie TFT, waar ik best tevreden over ben.
                            Ok en sorry voor mijn drastisch schrijfsel
                            Ik zou dus durven zeggen nu dat geen enkel scherm van Apple
                            geschikt is voor fotobewerking....
                            Een computer mét scherm is van lagere klasse.
                            Wil je dus ernstig met fotobewerking bezig zijn: dure Apple aanschaffen
                            (kan ik inkomen en is geen probleem) plus een degelijk scherm van een
                            ander merk.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Working...
                            X