Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom Engels???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom Engels???

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Klopt volledig!! Voor zij die denken dat nederlandstalig niet goed klinkt: neem aub eens de songteksten van Boudewijn De Groot of Spinvis bij de hand. Je zal wel zien hoe rijk het nederlands is.

Mvg,
    Frederic
    Lotus Europa !

Comment

Klopt volledig!! Voor zij die denken dat nederlandstalig niet goed klinkt: neem aub eens de songteksten van Boudewijn De Groot of Spinvis bij de hand. Je zal wel zien hoe rijk het nederlands is.

Mvg,
      Frederic
      Ja of de teksten van wijlen Ray van Mechelen
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        Lotus Europa !
        Voor mij het meest experimentele en meteen ook het beste nummer van de CD. Werkt echt bijna hypnotiserend

Edit: voor de liefhebbers die willen luisteren

Mvg,
        Frederic
        Last edited by Frederic De Smet; 19 november 2008, 21:14.

Comment

Persoonlijk kan het mij niet schelen dat titels in het engels, frans, nederlands of zelfs chinees worden geschreven. Heeft te maken met het gevoel dat de foto/ het berichtje bij de plaatser weergeeft. Misschien refereert de starter naar een lied, een schilderij, een boek,...
          Waar ik mij veel meer aan erger, in die mate dat ik mij aan niet veel erger en nogal heel veel kan verdragen ... Als je in een vreemde taal begint, eindig in die vreemde taal, maak er geen half / half zinnen van. Komt een beetje vreemd over, zo van "ik wil wel, maar ik kan niet". En wees zeker van jezelf, schrijf geen fouten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
            Als je in een vreemde taal begint, eindig in die vreemde taal, maak er geen half / half zinnen van. Komt een beetje vreemd over, zo van "ik wil wel, maar ik kan niet". En wees zeker van jezelf, schrijf geen fouten
            Is het niet de TS van deze thread die de laatste tijd regelmatig reageert met: "Me to" (dus met 1 'o')?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Is het niet de TS van deze thread die de laatste tijd regelmatig reageert met: "Me to" (dus met 1 'o')?
              Dat is een uitzondering op de regels. Die heeft z'n eigen "stiel".

We zijn hier wel in 't archief gevallen.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Waarom zo zwaar tillen aan een anderstalige titel? Door meerdere talen te leren kunnen we onze kennis alleen maar verrijken. Er is geen enkele noodzaak om onze eigen taal te verloochenen als we er een andere bijleren. We kunnen altijd als meertalige Belgen aan die andere sukkelaars die alleen maar hunmoeders taal kennen met fierheid vragen: "Hoe, gij spreekt geen Russisch?"
                Ik zou zeggen, begin maar alvast Chinees te leren, dat hebben we binnenkort ook nodig

Groentjes
                Louis
                Groetjes
                Louis

Comment

Klopt, sms-taalgebruik en dialect... ergerlijk, en eigenlijk ook onbeleefd, omdat je omwille van eigen luiheid anderen het serieus moeilijk maakt iets duidelijk te kunnen lezen.
                  Op sms-taal wil ik niet ingaan maar wel even op dat dialect.
                  Lang geleden was er enkel het dialect, iedere streek zijn eigen accent en taalgebruik en dan kwam de ene of andere slimme iedereen ertoe verplichten in gans het land dezelfde taal, dezelfde uitspraken en hetzelfde accent te gebruiken ... het werd gedoopt tot het algemeen beschaafd Nederlands en ja, plots was alle dialect onbeschaafd.
                  Dertig jaar geleden praatte 90% van de mensen in de dorpen nog een dialect en toen bezagen ze u met een scheef oog als je bij de bakker of beenhouwer abn sprak.
                  Nu is alles de laatste jaren net omgekeerd, spreek je eens dialect dan bezien ze u alsof je van een andere planeet komt ... dit voornamelijk de jongere generatie.
                  En nu verandert die trend nogmaals ... meer en meer beginnen ze overal Engelse termen te gebruiken en bezien ze u vies als je iets niet volledig correct uitspreekt in het Engels.
                  Ga een electrozaak binnen en vraag een "CD-speler" ... 50% kans dat ze u gaan antwoorden met "bedoelt u een CD-player?", vraag naar een nieuwe TV en ze vragen of u een "flat screen" bedoelt, vraag een "draagbare telefoon" en ze kennen alleen een "wireless phone", een "afstandsbediening" is ook al te min want je moet het "remote control" noemen.
                  Het is niet overal zo natuurlijk maar het is een bepaald type mensen dat graag laat zien dat zij "geleerdere woorden" kunnen gebruiken.
                  Dat iemand een Engels woord gebruikt is geen ramp en stoort mij niet zo maar dat ze u een opmerking maken als je een Nederlandstalige term gebruikt is wel vergaand.
                  Op het werk hebben we ook een paar mensen dat met fotografie bezig zijn en als je zegt ahh, jij hebt een NIKON (Uitgesproken als N i k k on) dan schieten ze in een lach en zeggen ze da's wel een N A I K O N hé ... dit vind ik gewoon te belachelijk om er woorden aan te verspillen.
                  Dat je abn spreekt (met mensen dat je niet kent) uit beleefdheid en om u verstaanbaar te maken is een normale zaak geworden maar voor diegenen dat het dialect nog meester zijn zal het ook wel bekend zijn dat een gesprek in je eigen dialect er vlotter aan toe gaat dan in het strikte abn.
                  En met luiheid heeft dialect niets te maken, het is trouwens moeilijker om erin te schrijven dan in het abn en het spreken is evenmin luiheid ... iedereen dat dialect kan spreken kan ook abn spreken maar omgekeerd is een andere zaak ...
                  Op een forum of zo is het natuurlijk een andere zaak ... iedereen leest mee en iedereen moet u kunnen verstaan, dus abn is dan de beste keuze. Maar ja ... net als dialect is ook Engels een andere taal hé.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Zou het kunnen, dat er mensen zijn die denken dat hun draadje* meer bekijks** heeft via de zoekrobots, als de titel in 't Engels geschreven is?

*: ook wel "topic" of "thread" genoemd
                    **: ook wel "hits" genoemd
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

• Re: Waarom Engels???

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Zou het kunnen, dat er mensen zijn die denken dat hun draadje* meer bekijks** heeft via de zoekrobots, als de titel in 't Engels geschreven is?
                      Bedoel je nu "search engine" of "wall-e"?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Bedoel je nu "search engine" of "wall-e"?
                        Wall-e? Wie of wat mag dat zijn?
                        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Een, internationaal bekende, Vlaamse zanger.
                          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Een, internationaal bekende, Vlaamse zanger.
                            Die van: "Ik spring uit mijn zoekmasien"?
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

http://www.disney.be/Films/Wall-E/

Een robotje dat steeds op zoek is.
                              Last edited by VerSeg; 25 november 2008, 03:36.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                http://www.disney.be/Films/Wall-E/
                                Een robotje dat steeds op zoek is.
                                Ooo ... díé! Maar die is op zoek naar "lôôôve".

Brengt mij op een idee voor 'n kerstgeschenk. Bedankt Verseg!
                                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                                X