Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze zonnepanelen liggen er!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onze zonnepanelen liggen er!

Je kan kiezen.Ofwel plaats je panelen bij die dan voor de resterende jaren meedraaien aan 450 euo/ 1000kWh of je kiest voor een nieuwe installatie en krijgt dan terug 20 jaar aan de op dat moment geldende tarief,dus volgend jaar bvb 350 euro.

Mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Vandaag zijn ze bij ons begonnen, morgen zouden de panelen er moeten liggen. 32 panelen Ubbink Atrium 185Wp, bijna 6000 Wp .
      Last edited by hvr_oosterzele; 9 maart 2009, 17:18.

Comment

Zal er eens op letten in het passeren.
        Zijn ze vanaf de voorkant te zien (denk het wel, want dat is het zuiden normaal gezien)?

sven
        --
        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
          Zal er eens op letten in het passeren.
          Zijn ze vanaf de voorkant te zien (denk het wel, want dat is het zuiden normaal gezien)?

sven
          Niet in O-zele maar in Maldegem om m'n bedrijf. In O-zele wou ik er ook maar daar was er een technisch probleem met het zinken dak.

Comment

Ah ok, dacht dat je bedrijf thuis zat, te zien aan de grootte van het huis
            Veel succes met de panelen, vandaag was een mooie dag (hier 14,5KWh met een 4K installatie).

sven
            --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
              Ah ok, dacht dat je bedrijf thuis zat, te zien aan de grootte van het huis
              Alleen een beetje opslagruimte beneden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Vandaag zijn ze bij ons begonnen, morgen zouden de panelen er moeten liggen. 32 panelen Ubbink Atrium 185Wp, bijna 6000 Wp .
                serieus verbruikerke

pas op: je installatie in het oog houden is al even verslavend als BD

na het sombere februari begint maart in ieder geval een goeie maand te worden , al 95 Kw in 9 dagen voor 3200 Wp
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Vandaag zijn die van ons in werking gegaan, laat het zonnetje maar schijnen!
                  Groetjes Hendrika

Comment

Gisteren zijn de panelen eindelijk elektrisch aangesloten rond de middag, was een redelijk zonnige dag en we kregen toch vlot 4000W zo rond 14:30u . Wat is feitelijk de maximaal te verwachten productie van een installatie met een theoretisch maximum van 5920W piek?
                    Last edited by hvr_oosterzele; 14 maart 2009, 12:30.

Comment

Gisteren zijn de panelen eindelijk elektrisch aangesloten rond de middag, was een redelijk zonnige dag en we kregen toch vlot 4000W zo rond 14:30u . Wat is feitelijk de maximaal te verwachten productie van een installatie met een theoretisch maximum van 5920W piek?
                      Allez Hans, nu stel je me toch teleur hoor. Hoeveel jouw installatie kan opbrengen is blijkbaar onbelangrijk geweest bij de beslissing om dergelijke installatie aan te schaffen.
                      Enfin, één en ander hangt af van de exacte locatie, type panelen, dakhelling en oriëntatie. Op deze website kan je de te verwachten opbrengst per maand/jaar berekenen.

Succes!

Willy
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Welke omvormer heb je ?
                        ps gisteren eens een foto genomen van onze nieuwe panelen:

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Alhoewel zonnepanelen een fantastische energiebron zijn, ben ik tegen de individuele plaatsing. Men is er in geslaagd om mensen (gezinnen) zo ver te krijgen om fors te investeren in deze technologie (jaja...ik weet wel dat er subsidies zijn). Ik vind echter dat de energiebedrijven deze investering moeten doen en niet de kleine man. In Duitsland heeft men dit blijkbaar begrepen. Men zou grote beschikbare oppervlakten moeten aanspreken zoals daken van industriegebouwen bvb.
                          Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Allez Hans, nu stel je me toch teleur hoor. Hoeveel jouw installatie kan opbrengen is blijkbaar onbelangrijk geweest bij de beslissing om dergelijke installatie aan te schaffen.
                            Bof, 't is alweer een jaar geleden en oorspronkelijk waren het 180Wp panelen maar ondertussen zijn die gratis ge-upgrade naar 185Wp panelen.
                            Trouwens, je moet toch ook maar voortgaan op wat die verkoper je wijsmaakt hé?

'k Zal mijn vraag anders stellen, haalt een paneel ooit zijn maximaal theoretisch rendement?
                            Last edited by hvr_oosterzele; 14 maart 2009, 22:38.

Comment

Bof, 't is alweer een jaar geleden en oorspronkelijk waren het 180Wp panelen maar ondertussen zijn die gratis ge-upgrade naar 185Wp panelen.
                              Trouwens, je moet toch ook maar voortgaan op wat die verkoper je wijsmaakt hé?

'k Zal mijn vraag anders stellen, haalt een paneel ooit zijn maximaal theoretisch rendement?
                              Ha zo.
                              Zonnepanelen hebben een zekere "foutmarge" in hun rendement. Afhankelijk van merk en type -2 tot +2% of -5 tot +5% of meer. Soms kan je dus méér dan het maximaal theoretisch rendement halen.
                              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Hans,

in de praktijk zal dat tussen de 5000 en 6000 KWh per jaar zijn, afhankelijk van de ligging t.o.v. het zuiden en een mooie of slechte zomer

sven
                                --

Comment

Working...
                                X