Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schrijffouten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: schrijffouten

Ik vind het storend dat mensen zich daaraan storen.
    Je moest eens een paar kranten openslaan en de fouten daar eens bekijken dan hou je zeker geen tijd meer over om hier te lullen.

Groeten
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

We mogen hier al blij zijn dat er hier niet in SMS taal (door de jeugd) wordt gepost.
      Ben zelf ook niet vrij van schrijffouten hoor, want de tijd dat ik in de schoolbanken zat is al lang geleden hoor.

Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        Aan zulke topic houden we allemaal frustraties over.
        De ene omdat hij/zij het moeilijk vindt om zonder fouten te schrijven.
        De andere omdat hij/zij geen fout van een ander kan verdragen zonder een opmerking te maken.

Met een openingspost als bovenstaande heb ik zin om er al onmiddellijk een slotje op te zetten.
        Doe da maar,
        Ik maak ook veel schrijffouten, en het is zeker niet expres, gewoon allemaal dikke zeveraars, omdat mama en papa hun studies konden betalen,en ze denken meer te zijn dan een ander !

Comment

Maak u niet kwaad jongen ,studies om handelsreiziger te worden ,provoceren noem ik dat Groetjes G. (kon het weer niet laten hé)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy Bekijk bericht
            Ik vind het storend dat mensen zich daaraan storen.
            Je moest eens een paar kranten openslaan en de fouten daar eens bekijken dan hou je zeker geen tijd meer over om hier te lullen.

Groeten
            Spogy
            Ja Spogy; die foutjes zie ik elke dag in onze Nederlandstalige kranten.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
              Doe da maar,
              Ik maak ook veel schrijffouten, en het is zeker niet expres, gewoon allemaal dikke zeveraars, omdat mama en papa hun studies konden betalen,en ze denken meer te zijn dan een ander !
              DES,

Je hebt een computer en heel waarschijnlijk heb je ook een tekstverwerker.
              Probeer eens jouw tekst in te tikken in die tekstverwerker
              En kijk dan naar de eventuele veranderingen of aanpassingen in de tekst.
              Het is maar een tip hoor en je hebt geen extra kosten.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Filip1962 ...
                Correct schrijven is ook uw zin, namen en merknamen met een hoofdletter beginnen, op de juiste plaats leestekens gebruiken en ook voor of na een leesteken al dan niet een spatie laten.
                Als we daar rekening mee houden heb je op al de postings dat je hier reeds deed nooit één zin correct geschreven.
                Heeft ooit iemand jou daar een opmerking over gemaakt?
                Schrijffouten maak je niet steeds bewust, soms door in de rapte iets te typen heb je een verkeerde toets mee ... bij wie gebeurt dit nooit?
                En wat maakt het mij nu uit of iemand schrijft "uw fotto is scoon" of "prachtige foto" ... het is de intentie die telt.
                Last edited by VerSeg; 19 november 2007, 17:33.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik heb het ook veel moeilijker met mensen die een soort turbo taaltje menen te moeten gebruiken om te posten, op dit forum gelukkig een zeldzaam fenomeen.
                  Als iemand de moeite doet om op een verstaanbare manier te posten, dan zijn schrijffouten toch wel door de vingers te zien zeker?
                  Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
                    Ik heb het ook veel moeilijker met mensen die een soort turbo taaltje menen te moeten gebruiken om te posten, op dit forum gelukkig een zeldzaam fenomeen.
                    Als iemand de moeite doet om op een verstaanbare manier te posten, dan zijn schrijffouten toch wel door de vingers te zien zeker?
                    Hier ben ik het mee eens.

Ik vind ook, als dit zo zou zijn, dat je niet verlegen of beschaamd moet zijn.
                    Stel dat je een handicap hebt en anderen zien die handicap niet of weten het niet...
                    Je moet daarmee leren leven en mee omgaan.
                    Het gevolg is dat je veel minder frustraties zal hebben.
                    Het kan wel zijn dat de omgeving niet weet hoe daar mee om te gaan.

En het kan best gebeuren dat je hier en daar bewust wordt gekwetst.
                    Dat vind ik dus laag, héél laag.

Tegenwoordig is het ook "in" om je te "outen"...
                    Soms weet ik ook niet meer wie er dan beter van wordt.
                    Een grappig(?) voorbeeld is een stotteraar die naar de bakker gaat
                    met de bedoeling om 2 broden te kopen en dan met 2 taarten thuis komt.

Zelf heb ik een probleem met munten....en dat ligt niet aan de euro
                    Met de beste wil van de wereld kan ik soms bepaalde sommen niet
                    opgeteld krijgen in mijn hersens...
                    Voor kleine bedragen doe ik dat op voorhand thuis.
                    Bij iets grotere sommen euh....dan is er gelukkig de bankkaart.

En mijn eergevoel dwingt mij nu nog te zeggen dat ik nooit slecht was
                    in wiskunde op school
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ik ben dyslexies en heb geen nederlands onderwijs genoten, als kind heb ik veel in het buitenland gewoond en heb op engels sprekende scholen gezeten. Schrijven heb ik altijd moeite mee gehad en proberen te vermijden, dankzij fora als deze is die weerzin van het schrijven afgenomen. Gelukkig ben ik nu op een leeftijd dat dit soort opmerkingen mij niet meer raakt, maar ik vind het kwalijk dat het sommige wel zal kwetsen.
                      Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                      Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
                        Ik vindt et seer storent hoefeel schreiffauten er op did forum te vinden zein.

mvg
                        Filip
                        Contradictie of louter zwak moment?

als ik me niet vergis dienen fora niet om mekaar te bestoken met niet ter zake doende opmerkingen over wie nu de slimste is.....

Filip
                        www.fotofolio.be

Comment

Ik vindt et seer storent hoefeel schreiffauten er op did forum te vinden zein.
                          Je zij ?
                          Niet alle fauten zein te weiten aan onkunde. Er zein er die bewusd fauten schreiven, lauter en alleen om de aandachd te trekken...

Tja... ik stoor me er al lang niet meer aan. Het is een discussie die gevoerd is op zowat elk internet-forum dat ik ooit frequenteerde. Voor mij mag alles op een internet-forum, wat het taalgebruik en het schrijven aangaat toch. Of het nu turbotaal heet of sms-slang of...

Weet wel, dat hetzelfde taaltje in andere middens niet echt geapprecieerd wordt. Dus vind ik het eigenlijk dom, dat iemand bewust een ander taalgebruik zou aanwenden op een internet-forum, of nog... bewust niet op zijn spelling zou letten. Altijd aandacht voor je taalgebruik is zeker niet slechter. Dan wordt het meteen een oefening, en kan je er alleen maar beter van worden.

Mvg

Comment

Is volgens mij allemaal een kwestie van persoonlijke perceptie en het al dan niet toepassen van een perfecte linguïstiek. Diepgaande discussies over lexicologie, syntaxis, semiotiek en fraseologie passen volgens mij niet op dit forum.
                            Als regel kunnen we misschien stellen dat een duidelijk taalgebruik aangenaam lezen is maar over een onbewuste dt-faut en een vrgetn letter zaniken is zinloos.
                            www.fotofolio.be

Comment

Als je iemand wilt verbeteren voor een fout die een nuttige bijdrage levert aan dit forum ( denk aan bijv "diafrgma" in de titel die met een toekomstige zoekactie niet gevonden kan worden )
                              Is een pb nog steeds het beste hulpmiddel.

Als iemand een post doet in de zin van: "hoew liigter mkn van fto mt last butt ad 8erknt van mn app ?" dan is het niet raar dat er gevraagd word wat hiermee word bedoeld en of diegene normaal wil schrijven.

Als je wilt zaniken over de sporadische fouten welke de leesbaarheid niet beinvloeden dan ben je beter af op een taalforum en moet je jezelf zo snel mogelijk inschrijven bij 10 voor taal.

Greetz rich
                              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

dag
                                heeft iemand een sigma 17-70 vor m'in Canon 350D in de aanbieding?
                                mvg
                                Filip
                                Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962
                                DANKU MODERATOR voor het ingrijpen in deze discussie.
                                Filip
                                dag
                                ik geloof wel dat er overgang bestaat van pentax lens naar Eos vatting.
                                Wat mij betreft zijn die dingen "behelpen". Je verliest minstens autofocus.

Waarom geen pentax camera als je zeer gehecht bent aan de lenzen?

succes
                                Filip
                                ik heb deze tweedehands gekocht en weer verkocht.
                                Mijn exemplaar had focusproblemen in groothoekbereid, nogal erg zelfs. De AF is lawaaierig, zeker in vergelijking met Canon USM.
                                Ik vond ze wel voldoende scherp, en het bereik is natuurlijk heel leuk, zeker op een crop 1.6 zoals mijn Canon 350D.

succes ermee
                                Filip
                                Niet doen!
                                Je hebt met die twee lenzen een groot bereik. Die inwisselen voor iets wat zeker niet beter is gaat je alleen maar geld kosten.
                                Als je perse andere lenzen wilt, ga dan voor beter glas, en niet voor een variante op het zelfde, dat is zonde van de centen.
                                groetjes
                                Filip

... en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan. Stop nu toch eens met zo'n zever op een FOTOforum!!!!!!
                                Groetjes DD
                                Fronstages

Comment

Working...
                                X