Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

XP user account reset/hack mogelijk? (buitengesloten)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• XP user account reset/hack mogelijk? (buitengesloten)

Daarnet van iemands PC een 15-tal trojans/downloaders edm verwijderd, en het voornaamste mankement dat nog lijkt over te blijven is dat één van die dingen het control panel heeft verwijderd, je niet meer in "eigenschappen" kan van je desktop en dat soort gedoe... Ik kan dus ook niet aan de user accounts bij mijn weten (gebruik dat zelf nooit, dus geen enkele ervaring hiermee)

Ik dacht dat ik ooit wel eens iets had gelezen over een hack om alles terug normaal te maken op dat vlak...? (en ja, uitzonderlijk ga ik die mens ook een Mac aanraden )

Re: XP user account reset/hack mogelijk? (buitengesloten)

Een hack is niet nodig, inloggen als administrator is voldoende.
    Maar als de beschadiging zo ver is zal een herinstallatie zich veeleer opdringen.
    Backup is er niet zeker.

Comment

Een backup image is er niet nee. Aan de data kunnen we nog aan, maar niet aan iets dat in het controlepaneel zit...

Het is dit virus, dus hopelijk is die simpele oplossing al genoeg. Zal straks eens kijken...

Die Administrator zie ik alleen in safe mode, en daar was het probleem hetzelfde geloof ik (of het paneel was daar wel zichtbaar maar ik kon het niet openen).

Comment

Een backup image is zinloos als het virus daar in zit.
        Data recupereren en herinstalleren is de snelste optie.
        Administrator zie je inderdaad alleen in safe mode, als je daar niets meer kan doen zit er alleen nog herinstallatie op.

Comment

wat googelen, en op internet vallen er genoeg opstart cd's /usb sticks images te vinden, waarmee je kan opstarten en het admin password resetten... Ik moet hier ook nog ergens zo'n cd liggen hebben, maar 'k ga ver moeten zoeken
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
            Een backup image is zinloos als het virus daar in zit.
            Niet helemaal, maar hoe kom je er sowieso op?

Data recupereren en herinstalleren is de snelste optie.
            Je generaliseert weer hopeloos. Niet iedereen gebruikt < 10 programma's.
            De simpele oplossing uit de link bleek daarenboven te werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
              ...en die simpele oplossing heeft alle schade hersteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht

Je generaliseert weer hopeloos. Niet iedereen gebruikt < 10 programma's.
                ik werk met >>>>10 programma's en ik doe toch regelmatig een volledige systeemreset (formatteren in Windows opnieuw installeren)
                minstens om het half jaar doe ik dat en dat houdt mijn systeem lekker fris
                ik zit dan ook een ganse dag bezig met de pc terug up to date te krijgen en alle programma's te installeren, maar het is zeker en vast 100% de moeite
                naar mijn zin zijn er veel te weinig mensen die hun systeem eens formatteren. Ik zit nu trouwens op een pc die al paar jaar XP erop heeft staan, en man man man, ge ziet het aan da beestje da hij al veel te lang ongeformatteerd is hoor. Tis gelijk nen oude vent die enkel nog kan stappen met een looprekje, terwijl ik hem met een format lekker fit zou krijgen hoor. (bij gebrek aan xp licenties lukt dat nu even niet spijtig genoeg)
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  minstens om het half jaar doe ik dat en dat houdt mijn systeem lekker fris
                  ik zit dan ook een ganse dag bezig met de pc terug up to date te krijgen en alle programma's te installeren, maar het is zeker en vast 100% de moeite
                  naar mijn zin zijn er veel te weinig mensen die hun systeem eens formatteren. Ik zit nu trouwens op een pc die al paar jaar XP erop heeft staan, en man man man, ge ziet het aan da beestje da hij al veel te lang ongeformatteerd is hoor. Tis gelijk nen oude vent die enkel nog kan stappen met een looprekje, terwijl ik hem met een format lekker fit zou krijgen hoor. (bij gebrek aan xp licenties lukt dat nu even niet spijtig genoeg)
                  Als ge uw pc een beetje in orde houdt en correct configureert, dan is het helemaal niet nodig om elke 6 maand opnieuw te installeren.
                  Onder XP was dit wel een typisch iets voor mensen die continu alles installeren wat ze vastkrijgen, het terug verwijderen maar de helft achter laten. Bij normaal gebruik komt er helemaal niet zo'n hoop rommel op uw PC dat die onbruikbaar wordt.
                  Regelmatig uw temp, historiek en dergelijke ledigen kan ook geen slecht doen en op tijd een defragske erbij. Ook een tooltje als CCleaner kan wonderen doen en het is nog gratis ook en duurt maar enkele seconden. Nog steeds veel minder werk dan steeds opnieuw herbeginnen.
                  Bij mij heeft de XP erop gestaan van als die uitkwam tot als ik nu met Vista begonnen ben ... nooit een reden gehad om te herinstalleren en nooit een traag systeem gehad.
                  Als ge uw swapfile, temp en documenten apart (andere partitie/schijf) van uw systeem zet, dan geraakt de boel ook minder gefragmenteerd als anders.
                  De boel continu in orde houden is veel simpelder dan steeds herbeginnen want anders blijf je bezig. Als je dat deftig doet, dan wordt uw PC helemaal niet zo traag als velen denken.
                  Natuurlijk als je de boel zodanig verprutst hebt is het soms beter eens te herbeginnen.

Wat doe jij met je auto? Hem af en toe eens kuisen of hem om de 6 maand laten herschilderen?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                    ...en die simpele oplossing heeft alle schade hersteld.
                    leren lezen: "...en het voornaamste mankement dat nog lijkt over te blijven"
                    En wat die "lijkt" betreft, dat hoor ik dan weer wel. Voorlopig is het stil

ik werk met >>>>10 programma's en ik doe toch regelmatig een volledige systeemreset
                    Zie Verseg
                    Ik gebruik dusdanig veel dingen dat ik soms tot twee maanden erna nog bezig ben eer echt alles terug gefinetuned is, dus Compumax-"oplossingen" zijn aan mij niet besteed... Niet elk programma zet zijn prefs immers in één duidelijk bestandje, en dan nog.

Ipv 2 à 3 opstartmogelijkheden te hebben (bv 2x XP + Vista) ben ik nu nog steeds met één OS bezig dankzij het achter de hand hebben van True Image backups.
                    Als ik echter volop in spelletjes moest duiken of bepaalde zware/ingrijpende programma's moet gaan installeren, dan ga ik daar wel een extra XP voor installeren. En zo blijft alles rock steady, net zoals Vista rock steady in het schap blijft liggen

Comment

Working...
                    X