Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wel titels maar geen muziek op minidisc... pppfff...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wel titels maar geen muziek op minidisc... pppfff...

Hoi, even iets anders.

Ik heb ooit een mz-n510 draagbare minidisk gekocht voor een prikje omdat oa. de handleiding ontbrak. Ik heb ondertussen op allerlei manieren muziek op schijfjes gezet en alles werkt perfect.

Nu heb ik echter het volgende probleem:

Wanneer ik dezelfde schijfjes op een andere minidisk (component in een audiosysteem) probeer af te spelen herkent hij de schijf wel, ziet ook alle song, geeft ook de titels maar bij het afspelen hoor je geen muziek. Je ziet de tijd die hij afspeelt wel vooruitlopen.

Ik gebruik de laatste sonicstage soft, de driver voor de minidisk is ook geupdate.
    Zet eerst MP3's over naar een audio CD die perfect afspeelt (MP3 naar minidisk gaat niet ineens denk ik?).
    Dan rip ik de CD met sonicstage en dat resultaat laadt ik op naar de minidisk waarna hij perfect afspeelt op het toestel.

Op het component echter niet, iemand een idee want ik begin het serieus op mijn heupen te krijgen. Ik had beloofd reeds enkele weken geleden voor iemand wat op te nemen en daar sta ik nu.

Groetjes en reeds bedankt voor eventuele tips en/of oplossingen.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Re: Wel titels maar geen muziek op minidisc... pppfff...

Het is al laat, dus wie weet lees ik het wel verkeerd, maar ik vraag het toch.

Je hebt 2 md spelers, waarvan de draagbare mz-n510 goed werkt.
    Nu wil je diezelfde schijfjes op een andere mdspeler afspelen (ik neem aan dat die mdspeler deel uitmaakt van een componentensysteem met op zijn minst een versterker) en daar doen de schijfjes het niet. Zijn alle kabeltjes goed geplugd? Want dit lijkt mij typisch zo een probleem (tenminste ik herken het heel erg goed ).

Of werken alleen de schijfjes die je eerst in de draagbare speler hebt gespeeld en daarna op de mdspeler niet op de mdspeler uit het systeem?

Je kan ook op de pc je mp3's omzetten naar bv wav en dat dan rechtstreeks naar je draagbare mdspeler overzetten.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Comment

Inderdaad.
      Dezelfde schijfjes zijn op de draagbare n510 af te spelen, alle functies erken.

Op het component uit een hifi-systeem werken deze echter niet.
      Allee, het enige dat niet OK is is dat er geen geluid is, titel can de disk en van de tracks verschijnen wel. Alle opties als shufle, forward enzo ook.
      Het component werkt perfect, schijfjes van iemand anders zijn wel hoorbaar dus aan de hardware is niks mis.

Ik vraag mij alleen af of je soms zo een disk nog moet "afsluiten" ofzo?

Dat van die wav 2 atrac (denk dat dat formaat zo heet?)ga ik eens proberen, scheelt telkens een CDke hé!

Mercikes al voor de reply
      BE-Wommelgem

Comment

Ik denk toch echt dat er een kabeltje niet goed zit (of misschien wel ontbreekt) van de mdspeler naar je versterker, dus misschien dat eens nakijken? Als je component wel uit meerdere onderdelen bestaat (meer dan alleen de versterker + mdspeler), bijvoorbeeld nog een cd speler (maar cassette, radio, lp mag ook) dan neem ik aan dat die wel probleemloos werken? Heb je ook andere md's geprobeerd op het md component die je niet zelf hebt opgenomen (maar bv van een ander hebt gekregen)? En geven die wel geluid bij het afspelen zoals het hoort? Zo nee, dan zou ik naar de dealer / winkel teruggaan met dat component (mits alle kabels goed zitten) want dan zou het kunnen dat er iets mis is met het component zelf.

Misschien hier eens je vraag in het forum posten?
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
          Inderdaad.
          Dezelfde schijfjes zijn op de draagbare n510 af te spelen, alle functies erken.

Op het component uit een hifi-systeem werken deze echter niet.
          Allee, het enige dat niet OK is is dat er geen geluid is, titel can de disk en van de tracks verschijnen wel. Alle opties als shufle, forward enzo ook.
          Het component werkt perfect, schijfjes van iemand anders zijn wel hoorbaar dus aan de hardware is niks mis.

Ik vraag mij alleen af of je soms zo een disk nog moet "afsluiten" ofzo?

Dat van die wav 2 atrac (denk dat dat formaat zo heet?)ga ik eens proberen, scheelt telkens een CDke hé!

Mercikes al voor de reply
          Zoals ik al zei hierboven... Dat component staat opgesteld met een mengpaneel ertussen en speelt wel schijven af van iemand anders.
          Het ligt aan de schijfjes die ik op de portable heb opgenomen. Daarom geraak ik geen stap verder, en het feit dat ze op de portable wel spelen maakt het helemaal gek. Ik heb op de portabe nergens een andere snelheid gekozen (long play) en in de sonicoft ook niet. FFFfff... leve de IPod.
          BE-Wommelgem

Comment

De manual kan je hier alvast eens doorzoeken:

Het zou toch niks te maken kunnen hebben met hun copy-protection systeem?
            (is maar een hersenkronkel hoor).

Kan die component speler overweg met het Atrac type dat de Net-MD gebruikt? Werken de andere mensen waarvan de schijfjes wel afspelen op dezelfde manier als U?

Ik heb zelf ooit zo'n speler gehad, maar een probleem als het uwe ben'k nooit tegengekomen.
            Last edited by Exxosje; 14 november 2007, 22:11.
            Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
              De manual kan je hier alvast eens doorzoeken:

Het zou toch niks te maken kunnen hebben met hun copy-protection systeem?
              (is maar een hersenkronkel hoor).

Kan die component speler overweg met het Atrac type dat de Net-MD gebruikt? Werken de andere mensen waarvan de schijfjes wel afspelen op dezelfde manier als U?

Ik heb zelf ooit zo'n speler gehad, maar een probleem als het uwe ben'k nooit tegengekomen.
              NEEN, de anderen nemen muziek op van line out naar line in terwijl de bron speelt... Das opnemen...
              Ik "converteer" de audio naar atrac (of zietsà en upload deze naar de minidisk in de N510...

MAAR ze spelen er wel op en de titels worden herkend op het component...
              Ikdenk dat dat laatste mss te oud is om met dergelijke workflow te werken, net als oude CD spelers niet met MP3-CDs overweg kunnen.
              BE-Wommelgem

Comment

Hoi hoi, rustig é, 'k zal nog eens helpen.

Daar zit volgens mij het probleem: Atrac type. Kan die component toestand wel met dat type overweg?
                Anderen werken op systeem a la cassette dus. TOTAAL VERSCHILLEND VAN U.

Zoek het nu ook maar uit hoor.

Na 15j ervaring met studiomateriaal moet je mij niet het verschil uitleggen tussen opnemen en converteren.
                Mijn onlogisch brein zegt me: ik zou eens proberen "op te nemen" ipv te converteren, en zien of het dan WEL afspeelt.

ps: bedankt voor de handleiding.
                Last edited by Exxosje; 15 november 2007, 07:59.
                Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Huh?

Enfin, in ieder geval bedankt voor de moeite tot nu toe.

Ik ga stoppen met dat minidisk gedoe, het is niet slecht maar MP3 en zijn bijbehorende toestellen lijkt mij toch handiger. Ik denk dat het ondertussen is ingehaald door deze vormen van muziekopslag.

Slukes.
                  BE-Wommelgem

Comment

Misschien nog zo geen slecht gedacht. Ik denk zelfs dat Sony zelf ook volledig gestopt is met dat Atrac systeem.
                    Niet dat MP3 zo degelijk is. Met die harddisken van tegenwoordig zie ik geen heil in MP3 (behalve om ze (il)legaal te downloaden natuurlijk).
                    Persoonlijk gebruik ik enkel .wav files...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Misschien nog zo geen slecht gedacht. Ik denk zelfs dat Sony zelf ook volledig gestopt is met dat Atrac systeem.
                      Niet dat MP3 zo degelijk is. Met die harddisken van tegenwoordig zie ik geen heil in MP3 (behalve om ze (il)legaal te downloaden natuurlijk).
                      Persoonlijk gebruik ik enkel .wav files...
                      Wel handig zo een IPod.
                      Ben vandaag een Nano 8GB gaan halen, mijn zoon zijn vorige (2GB oud model) is proper uit de was machine gekomen, enkel nog te grbuiken als pillamp. Niks meer mee te doen, alleen het scherm licht op en blijft branden.

En met een kabeltje naar 2 cinch aan te sluiten op ieder hifisysteem of mengpaneel. Maar ja, das idem met een minidisc maar die transfer en benaming is toch omslachtiger.

Slukes.
                      BE-Wommelgem

Comment

Working...
                      X