Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer tijd om te prutsen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Weer tijd om te prutsen?

HDTV via iNDI

zie > www.indi.be

Dit toestel voor digitale televisie kan ik gebruiken in onze regio.

Nu is mijn vraag of ik die box kan verbinden met de computer

Of met een LCD-monitor?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Weer tijd om te prutsen?

Theo, je gaat toch geen hd tv afspelen op je 22"inch monitor ? Wel de bedoeling dat je u dan een 42 50 of 60 inch plasma in huis haalt ! (full hd ). Tegelijk ook nog uw dvd player buiten werpen, en blue ray in huis halen, als we dan toch de hd toer opgaan.

Maar niet de zaken gaan verneuken, zoals hd tv gaan afspelen, op een computer scherm, want je gaat achteraf klagen dat het beeld op niks trekt, die 1080 (hd resolutie, toch die dat indy uitstuurt) is geen native resolutie van uw 22 inch scherm, en we weten allemaal, dat als er op een lcd scherm, dingen afgespeeld worden buiten de native resolutie van het het scherm, dat dit verkrachting van het beeld is .

Ga met u naar den oorlog
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Kga hier JDM volmondig gelijk geven... ;-).

Zo'n Indi box heb ik hier ook staan.
      Meer info kun je hier vinden. zoek maar naar ADB-5820C/CX bij Cable product range...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        Theo, je gaat toch geen hd tv afspelen op je 22"inch monitor ? Wel de bedoeling dat je u dan een 42 50 of 60 inch plasma in huis haalt ! (full hd ). Tegelijk ook nog uw dvd player buiten werpen, en blue ray in huis halen, als we dan toch de hd toer opgaan.

Maar niet de zaken gaan verneuken, zoals hd tv gaan afspelen, op een computer scherm, want je gaat achteraf klagen dat het beeld op niks trekt, die 1080 (hd resolutie, toch die dat indy uitstuurt) is geen native resolutie van uw 22 inch scherm, en we weten allemaal, dat als er op een lcd scherm, dingen afgespeeld worden buiten de native resolutie van het het scherm, dat dit verkrachting van het beeld is .

Ga met u naar den oorlog

ehm, ik bekijk met plezier mijn zelfgemaakte HD filmpjes op mijn pc hoor, ook al is mijn resolutie slechts 1680x1050
        de kwaliteit blijft ongelooflijk verbluffend en zeker een gigaaaaantisch verschil met het analoog beeld dat ik via mijn tv tuner op mijn scherm tover

ik vind het een vaak uitgesproken misvatting van velen die beweren dat HD enkel tot zijn recht komt op een gigantisch full HD plasma of LCD scherm
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht

Ga met u naar den oorlog
          Die prijzen al eens bekeken van die plasma's?

Dan maar een kleiner scherm of dus een LCD-TV (tje).
          Zou die graag dicht bij me op de bureau willen installeren.
          Maar wat aanschaffen dan?
          Pfff...

Hoe bepaal je dan de keuze van een LCD-TV met een resolutie die INDI heeft nl. 1080?
          Last edited by theokus; 12 november 2007, 19:46.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            ehm, ik bekijk met plezier mijn zelfgemaakte HD filmpjes op mijn pc hoor, ook al is mijn resolutie slechts 1680x1050
            de kwaliteit blijft ongelooflijk verbluffend en zeker een gigaaaaantisch verschil met het analoog beeld dat ik via mijn tv tuner op mijn scherm tover

ik vind het een vaak uitgesproken misvatting van velen die beweren dat HD enkel tot zijn recht komt op een gigantisch full HD plasma of LCD scherm
            Wel, ik heb gisteren nog eens gekeken naar dat filmpje in Windows Media Center
            en die kwaliteit is toch fantastisch goed...
            Het gaat dus over die test-film om de monitor af te stellen.

De kwaliteit die ik hier zie via DVB-T op een 19" scherm vind ik ook al héél goed. Ook de klank.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Kga hier JDM volmondig gelijk geven... ;-).

Zo'n Indi box heb ik hier ook staan.
              Meer info kun je hier vinden. zoek maar naar ADB-5820C/CX bij Cable product range...
              En op welke tv heb je die INDI aangesloten?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ik heb die box gekocht voornamelijk omdat het analoog signaal hier in Harelbeke niet goed is (toch niet naar mijn normen).
                Daarnaast zorgt digitale TV er ook voor dat je maar 12% BTW meer hoeft te betalen op je kabelaansluiting, terwijl het analoog signaal nog altijd binnenkomt (om een 2e TV aan te sluiten bv.).
                Het kan wel gebeuren dat je die BTW verlaging 2 keer moet doorgeven... Luminus had in ieder geval "vergeten" het zaakje aan te passen, maar deze klant laat niet veel meer met z'n voeten rammelen ;-).

De TV is dus een klassieke CRT TV, aangesloten via SCART (RGB). Het beest is nu een dikke 8 jaar oud, en zoals het er nu naar uit ziet zal hij nog wel even blijven staan. Dat ding wil maar niet sneuvelen .
                Als hij vervangen wordt, zal het wel een LCD tv worden, in Full HD versie.
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Ik heb die box gekocht voornamelijk omdat het analoog signaal hier in Harelbeke niet goed is (toch niet naar mijn normen).
                  Daarnaast zorgt digitale TV er ook voor dat je maar 12% BTW meer hoeft te betalen op je kabelaansluiting, terwijl het analoog signaal nog altijd binnenkomt (om een 2e TV aan te sluiten bv.).
                  Het kan wel gebeuren dat je die BTW verlaging 2 keer moet doorgeven... Luminus had in ieder geval "vergeten" het zaakje aan te passen, maar deze klant laat niet veel meer met z'n voeten rammelen ;-).

De TV is dus een klassieke CRT TV, aangesloten via SCART (RGB). Het beest is nu een dikke 8 jaar oud, en zoals het er nu naar uit ziet zal hij nog wel even blijven staan. Dat ding wil maar niet sneuvelen .
                  Als hij vervangen wordt, zal het wel een LCD tv worden, in Full HD versie.
                  Bedankt!
                  Dat van die btw wist ik zelfs niet...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Working...
                  X