Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP laptop openen om te herstellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• HP laptop openen om te herstellen

De kinderen hebben de oude hp pavilion ze2116EA laten vallen en de voeding connector schijnt los te zitten aan het MB.Hij laad niet meer op.
    Ik probeer de laptop uit elkaar te halen maar na 21 vijzen ,hd ,videokaart en geheugen los te hebben lukt het mij nu nog niet om deze open te krijgen .Volgens mij zou er als ik het goed op heb ergens aan het klavier nog vijzen zitten want daaronder blijkt er een spanning van het onderdeksel te zitten !

iemand raad ??? expert's van de HP reparatie ?

Re: HP laptop openen om te herstellen

Ze durven ook wel eens iets verbergen onder één of andere sticker heb je dat al eens nagezien ?

Groeten
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy Bekijk bericht
      Ze durven ook wel eens iets verbergen onder één of andere sticker heb je dat al eens nagezien ?

Groeten
      Spogy

ja al nagezien ....

Comment

Vaak zitten er ook vijzen onder het toetsenbord, heb je dat er al uitgehaald?

Soms kan google'n naar "disassemble hp ..." waarbij je dan het juiste modelnummer invult ook helpen
        ---
        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Verder slopen als volgt:
          Wring met 2 kleine schroevendraaiers schuin vanuit richting toetsen onder het rooster waar de luidsprekers inzitten. Het roostertje zal er nu afklikken.
          Dan verwijder je 3 schroeven waarmee het toetsenbord vast zit. Toetsenbord
          afnemen en nu zie je die 2 schroeven waardoor je de 2 helften niet uit mekaar kreeg.
          Nu kan je het moederbord eruit halen (want je moet aan de onderkant zijn om te solderen;
          Succes met de operatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
            Vaak zitten er ook vijzen onder het toetsenbord, heb je dat er al uitgehaald?

Soms kan google'n naar "disassemble hp ..." waarbij je dan het juiste modelnummer invult ook helpen
            Wow ..ik had al zitten zoeken op Google .Met jouw tip heb ik een service manaual gevonden en kan ik deze avond na het werk verder doen !
            Er zitten blijkbaar aan enkele F toetsen enkele insparingen waar je een deksel kan openklikken om zodoende het keyboard los te krijgen die met vijsjes vastzit .
            Alvast bedankt voor de goeie tip.Nu hoop ik dat de voedingsconnector nog te reparen valt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Verder slopen als volgt:
              Wring met 2 kleine schroevendraaiers schuin vanuit richting toetsen onder het rooster waar de luidsprekers inzitten. Het roostertje zal er nu afklikken.
              Dan verwijder je 3 schroeven waarmee het toetsenbord vast zit. Toetsenbord
              afnemen en nu zie je die 2 schroeven waardoor je de 2 helften niet uit mekaar kreeg.
              Nu kan je het moederbord eruit halen (want je moet aan de onderkant zijn om te solderen;
              Succes met de operatie.
              Bedankt voor de tip ..zal vanavond eens verderdoen !

Comment

Working...
              X