Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo maar een foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Zo maar een foto

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
    Antoine: Ik had het over het betreffende Topic in Mensen en Modellen, daar heeft de TS helemaal nier gereageerd op het tumult rond om de foto. Hij is zelfs na 11 nov niet meer terug geweest op het forum, en heeft ook mijn PM dus nog niet gelezen. Misschien hebben we dus hierdoor al een BD bezoeker minder
    Sorry Wim, verkeerd begrepen.
    TS was gisteren nog actief, ik denk dat hij net als wij allen weer wat geleerd hebben . Ik hoop dan ook nog mooie foto's van hem hier te zien.
    mvgr
    antoine200

    Comment


    • #47
      Re: Zo maar een foto

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      ik zet hier ( voorlopig ) nog geen slotje op, maar aangezien de discussie niet veel meer te maken heeft met fotografie verplaats ik dit topic naar chitchat .. . .
      Leg mij eens uit hoe deze discussie niet te maken heeft met fotografie ? Het gaat integraal over het beoordelen van foto's en over dit forum. Dit topic stond perfect bij algemeen. Ik snap niet wat het in chit chat staat te doen...

      Mja, ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat ik te dom ben om dit forum te begrijpen .

      Comment


      • #48
        Re: Zo maar een foto

        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Als je hier dus geen foto’s plaatst dan wordt dit moeilijk.
        Ik zelf kijk ook vaak naar anderen. Iemand die nooit foto’s plaatst en alleen commentaar levert sla ik over.
        Antoine, sorry, maar ik vind dit toch een slecht criterium.

        Eerlijk gezegd heb ik raar of zelden de behoefte om een foto in fotodiscussie te plaatsen, behalve als ik eens iets nieuws probeerde, omdat ik meestal zelf weet wat er aan mijn foto schort. Een ander hoeft het me niet voor te zeggen.
        Anderzijds heb ik niet langer een behoefte van mijn foto's in showcase te plaatsen. Naar mijn oordeel zijn ze meestal net niet goed genoeg om te plaatsen en wanneer IK tevreden ben over mijn foto, dan is dit genoeg voor mij, ik heb daar geen bevestiging voor nodig.
        Bovendien zitten de meeste foto's die ik maak in de privésfeer, en staan er mensen op, waarvan ik meen dat ze niet op 't internet moeten (ik vergeet ook meestal de toestemming te vragen).

        Ik plaats dus weinig tot geen foto's, dus zou ik eigenlijk beter geen foto's becommentariëren als ik jou redenering volg, want er is geen criterium om mijn commentaar te toetsen... Toch een tikkeltje enggeestig, niet ?

        Mvg

        Chris

        Comment


        • #49
          Re: Zo maar een foto

          Eigenlijk vrij simpel, dit gaat niet meer over het beoordelen van een foto maar eerder over de manier waarop mensen foto's beoordelen en hoe ze dan een beoordeling formuleren. Eigenlijk gaat het hier eerder over de Netiquette, op welke manier geef je commentaar op minder goeie foto's zonder daarbij de TS te hard op de korrel te nemen. Hoffelijkheid en beleefdheid zijn het minste wat je van iemand kan verwachten, helaas heb ik hier al veel reacties gezien die daar niet aan voldoen.
          Maar misschien leg ikzelf de lat wat hoog als ik spreek over beleefdheidsregels . . . maar ik ben nu eenmaal zo opgevoed . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #50
            Re: Zo maar een foto

            Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
            Wim,
            . Een opmerking van "De mening van de anderen interesseert me geen zier", geeft aan dat je geen respect hebt voor iemand anders mening.
            Wat je dan komt doen op een forum als deze weet ik niet.

            antoine200
            Je rukt deze zin uit zijn context: ik heb geschreven dat ik prijs stel op de mening van de mensen op dit forum, waar ik bewondering voor koester. Niemand kan zich interesseren voor de mening van iederéén, dat is gewoon ondoenbaar. De mening van posters, wiens werk in zelf niet bijster boeiend vind, laat me dus koud, omdat we hoogstwaarschijnlijk op een totaal verschillende golflente zitten. En als je alleen opmerkingen zou mogen maken als je zélf regelmatig beelden post, dan mogen we meteen alle kranten- en magzinerubrieken met kritieken afschaffen. Of dacht u dat een journalist die een recensie over een toneelstuk schrijft ook altijd zelf acteert of regisseert? In maak dan tenminste ook zelf nog foto's, voor den brode. Maar zelfs dat zou niet nodig zijn om hier zinnig commentaar te leveren.

            Comment


            • #51
              Re: Zo maar een foto

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Eigenlijk vrij simpel, dit gaat niet meer over het beoordelen van een foto maar eerder over de manier waarop mensen foto's beoordelen en hoe ze dan een beoordeling formuleren. Eigenlijk gaat het hier eerder over de Netiquette, op welke manier geef je commentaar op minder goeie foto's zonder daarbij de TS te hard op de korrel te nemen. Hoffelijkheid en beleefdheid zijn het minste wat je van iemand kan verwachten, helaas heb ik hier al veel reacties gezien die daar niet aan voldoen.
              Maar misschien leg ikzelf de lat wat hoog als ik spreek over beleefdheidsregels . . . maar ik ben nu eenmaal zo opgevoed . . .
              Nogmaals: wat is er onbeleefd of onhoffelijk aan mijn commentaar? Of moet alles worden verpakt in overbodig geslijm? We zijn toch 'grote mensen onder mekaar', niet? Dan moet je tegen een openhartige omschrijving kunnen. Vind ik. En ik ben ook opgevoed met respect voor beleefdheidsregels, wees gerust. Wat ik daarom nooit zal doen, is kritiek of commentaar leveren op het uiterlijk van het model. Tenzij positieve.

              Comment


              • #52
                Re: Zo maar een foto

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Eigenlijk vrij simpel, dit gaat niet meer over het beoordelen van een foto maar eerder over de manier waarop mensen foto's beoordelen en hoe ze dan een beoordeling formuleren. Eigenlijk gaat het hier eerder over de Netiquette, op welke manier geef je commentaar op minder goeie foto's zonder daarbij de TS te hard op de korrel te nemen. Hoffelijkheid en beleefdheid zijn het minste wat je van iemand kan verwachten, helaas heb ik hier al veel reacties gezien die daar niet aan voldoen.
                Maar misschien leg ikzelf de lat wat hoog als ik spreek over beleefdheidsregels . . . maar ik ben nu eenmaal zo opgevoed . . .
                "Netetiquette", een woordje dat in "Van Dale" staat trouwens, is niet een topic monddood maken door het te verplaatsen naar ergens waar men het amper kan vinden, zonder een link achter te laten, waar het voorheen stond.
                Als men het woordje netetiquette in de mond neemt, en dit toepast op een forum, dan is het aan de moderators om er op toe te zien dat deze toegepast wordt. Maar... dat veronderstelt natuurlijk dat je er iets van af weet.

                Het internet heeft echter één groot nadeel... sommigen menen te kunnen zeggen wat ze willen en hebben geen oog voor netetiquette, omdat die grote onbekende aan de andere kant van de kabel hen toch niet kan raken...
                M.a.w. men zet een grote bek op, omdat die andere toch in de ver van mijn bed show zit.
                Ik zou eens willen weten of fotografen hun "klanten" en "leerlingen" op dezelfde manier te woord staan, als dat ze hier uitspraken doen op 't net...

                Comment


                • #53
                  Re: Zo maar een foto

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  "Netetiquette", een woordje dat in "Van Dale" staat trouwens, is niet een topic monddood maken door het te verplaatsen naar ergens waar men het amper kan vinden, zonder een link achter te laten, waar het voorheen stond...
                  Waarschijnlijk ben je dan even niet online geweest, ALLE postings die ik verplaats hebben minstens gedurende 24 uur een link die verwijst naar de nieuwe plaats.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Zo maar een foto

                    Oorspronkelijk geplaatst door Canonist Bekijk bericht
                    Nogmaals: wat is er onbeleefd of onhoffelijk aan mijn commentaar? Of moet alles worden verpakt in overbodig geslijm? We zijn toch 'grote mensen onder mekaar', niet? Dan moet je tegen een openhartige omschrijving kunnen. Vind ik. En ik ben ook opgevoed met respect voor beleefdheidsregels, wees gerust. Wat ik daarom nooit zal doen, is kritiek of commentaar leveren op het uiterlijk van het model. Tenzij positieve.
                    Heb ik namen genoemd? Het feit dat je hier zelf op reageert zegt toch iets of niet?
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: Zo maar een foto

                      Sorry Festina

                      Als men het woordje netetiquette in de mond neemt, en dit toepast op een forum, dan is het aan de moderators om er op toe te zien dat deze toegepast wordt. Maar... dat veronderstelt natuurlijk dat je er iets van af weet. Juist dit soort muziek klinkt mij vals in de oren. In mijn ogen is dit een verwijt aan iemand die je niet kent, je gebruikt geen naam dus je spreekt niemand persoonlijk aan, .......maar....... mensen gaan hier wel op reageren. Het zijn geregeld dit soort spelden prikjes die discussie weer doen oplaaien. Wellicht is het niet zo zwaar bedoeld als dat ik het nu oppak , maar het geschreven woord laat nu eenmaal geen emotie zien, die plakken we er zelf aan vast, bij de één is dit wat heftiger dan bij de ander.
                      Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                      Canon eos 7D Mijn site

                      Comment


                      • #56
                        Re: Zo maar een foto

                        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        "Netetiquette", een woordje dat in "Van Dale" staat trouwens, is niet een topic monddood maken door het te verplaatsen naar ergens waar men het amper kan vinden, zonder een link achter te laten, waar het voorheen stond.
                        Als men het woordje netetiquette in de mond neemt, en dit toepast op een forum, dan is het aan de moderators om er op toe te zien dat deze toegepast wordt. Maar... dat veronderstelt natuurlijk dat je er iets van af weet.

                        Het internet heeft echter één groot nadeel... sommigen menen te kunnen zeggen wat ze willen en hebben geen oog voor netetiquette, omdat die grote onbekende aan de andere kant van de kabel hen toch niet kan raken...
                        M.a.w. men zet een grote bek op, omdat die andere toch in de ver van mijn bed show zit.
                        Ik zou eens willen weten of fotografen hun "klanten" en "leerlingen" op dezelfde manier te woord staan, als dat ze hier uitspraken doen op 't net...
                        Het begon met de van Dale....

                        Er is een verschil tussen grofheid en directheid. Wat me vooral hinderde bij betrokkene was haar zeer aanvallende stijl, terwijl niemand haar iets had ten laste gelegd. In dit geval het zich beroepen op haar kennis van het Nederlands en dan onmiddellijk beweren dat het woord "aliëneren" niet in de van Dale staat, 1) niet alleen flagrant en aantoonbaar onjuist, maar 2) niet terzake en alleen denigrerend bedoeld. Het is een onhebbelijkheid van me, maar ik corrigeer graag mensen die anderen foutief corrigeren (en zeker als ze hun bronnen vervalsen om hun gelijk te halen). Mijn laatstejaarsstudenten geneeskunde op de UG kunnen ervan meespreken...

                        Dan beweren dat exacte belichting kan gemeten worden met het histogram: was het maar zo. Dus voortaan niet meer bewust onder- of overbelichten, vb. bij zonsondergangen, vrienden fotografen. Zijzelf heeft het gezegd.

                        En tenslotte de bewering dat zeer trage sluitersnelheden niets met bewegingsonscherpte van uw onderwerp te maken hebben. Nou moe! Er is wind, mensen ademen, knipperen met hun ogen of maken andere (on)willekeurige bewegingen. Maar dat lossen we allemaal op met IS, zelfs bij 0,5 sec. Canon blij en wij blij.

                        Op zich drie weinig intelligente uitspraken, maar dat is geen halsmisdaad. Als betrokkene zich dan echter ook nog wil profileren als een beroeps, dan is er gelukkig de uitspraak 'le ridicule ne tue pas'.

                        Het gaat dus over iets meer dan alleen maar - hoe verwoordde ze het - goedbedoeld commentaar leveren. Maar dat laatste was blijkbaar een intentie- en geen resultaatsverbintenis .
                        Fullator
                        Fotostudio Candela Zone
                        website: http://www.chronax.be
                        website: http://www.marquisemodels.eu

                        Comment


                        • #57
                          Re: Zo maar een foto

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                          Sorry Festina...
                          .......maar....... mensen gaan hier wel op reageren. Het zijn geregeld dit soort spelden prikjes die discussie weer doen oplaaien. Wellicht is het niet zo zwaar bedoeld als dat ik het nu oppak , maar het geschreven woord laat nu eenmaal geen emotie zien, die plakken we er zelf aan vast, bij de één is dit wat heftiger dan bij de ander.
                          Ik heb een scherpe pen, grif toegegeven. Mijn job vereist een scherpe, maar correct gebruikte pen. Het feit dat je van mijn post een "speldenprikje" maakt, accentueert hem alleen maar, en maakt het puntje van de naald nog scherper.
                          Speldenprikjes, waar men niet meer op mag reageren, leiden tot frustraties. Topics sluiten, verplaatsen... al dan niet voldoende gemotiveerd, hebben zelden tot gevolg dat een situatie verbetert. Als ik hier een kwartier een tekst zit te typen en dan even nadien merk dat, omdat ik 2 minuten te laat ben, ik had hem dus beter niet nagelezen, mijn tekst niet gepubliceerd wordt, dan raakt me dat. En nu haal ik even een paar dagen oude koe uit de gracht, echter zonder bijbedoelingen. Ik wil maar aangeven, dat ik ook maar een mens ben, en dat deze mens net zo zeer als anderen, geraakt kan worden. Alleen als het te dikwijls gebeurt, dan gaat mijn goesting over.
                          Ik wil alleen maar zeggen dat uw speldenprik ook is aangekomen.
                          Discussies die oplaaien... dit is een forum, als er niet mag gediscuteerd worden, sluit dan toch de boel. Er lopen in dit draadje nu ongeveer 3 verschillende discussies. Je zou er drie draadjes van kunnen maken, maar dat heeft totaal geen meerwaarde. Ze zou het kunnen sluiten, maar daar is geen reden toe, gezien het nu EINDELIJK op de juiste plaats staat, daar waar alles kan en mag...

                          @Franciskine : Het zou kunnen dat ik 24 uur niet on-line ben geweest. Geen idee of ik dit ergens kan zien, maar waarschijnlijk weten jullie dat beter dan ik.

                          Mvg

                          Comment


                          • #58
                            Re: Zo maar een foto

                            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                            @Franciskine : Het zou kunnen dat ik 24 uur niet on-line ben geweest. Geen idee of ik dit ergens kan zien, maar waarschijnlijk weten jullie dat beter dan ik.

                            Mvg
                            Ik zal in het vervolg de re-direct functie 3 dagen activeren ipv 24 uur, dan doet zich dit waarschijnlijk niet meer voor . . .
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Zo maar een foto

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ik zal in het vervolg de re-direct functie 3 dagen activeren ipv 24 uur, dan doet zich dit waarschijnlijk niet meer voor . . .
                              En zó wordt BD alweer een stukje beter!
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment


                              • #60
                                Re: Zo maar een foto

                                Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                                Het begon met de van Dale....

                                Er is een verschil tussen grofheid en directheid. Wat me vooral hinderde bij betrokkene was haar zeer aanvallende stijl, terwijl niemand haar iets had ten laste gelegd. In dit geval het zich beroepen op haar kennis van het Nederlands en dan onmiddellijk beweren dat het woord "aliëneren" niet in de van Dale staat, 1) niet alleen flagrant en aantoonbaar onjuist, maar 2) niet terzake en alleen denigrerend bedoeld. Het is een onhebbelijkheid van me, maar ik corrigeer graag mensen die anderen foutief corrigeren (en zeker als ze hun bronnen vervalsen om hun gelijk te halen). Mijn laatstejaarsstudenten geneeskunde op de UG kunnen ervan meespreken...

                                Dan beweren dat exacte belichting kan gemeten worden met het histogram: was het maar zo. Dus voortaan niet meer bewust onder- of overbelichten, vb. bij zonsondergangen, vrienden fotografen. Zijzelf heeft het gezegd.

                                En tenslotte de bewering dat zeer trage sluitersnelheden niets met bewegingsonscherpte van uw onderwerp te maken hebben. Nou moe! Er is wind, mensen ademen, knipperen met hun ogen of maken andere (on)willekeurige bewegingen. Maar dat lossen we allemaal op met IS, zelfs bij 0,5 sec. Canon blij en wij blij.

                                Op zich drie weinig intelligente uitspraken, maar dat is geen halsmisdaad. Als betrokkene zich dan echter ook nog wil profileren als een beroeps, dan is er gelukkig de uitspraak 'le ridicule ne tue pas'.

                                Het gaat dus over iets meer dan alleen maar - hoe verwoordde ze het - goedbedoeld commentaar leveren. Maar dat laatste was blijkbaar een intentie- en geen resultaatsverbintenis .
                                Groot gelijk, schat!

                                Comment

                                Working...
                                X