Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Collega van me is verhuisd naar Belgie net over de grens nabij Lommel en die klaagt steen en been over i-net nu. A duurder en hij (be)luistert asl DJ veel nieuwe releases door te downloaden en baalt dat er geen ongelimiteerde Data is zoasl in NL
Ik heb weliswaar een redelijk trage verbindign maar ongelimiteerde data en met mijn fotobestanden die ik vertsur of FTP is dat wel lekker.
Niet alleen is het internet abonnement duur, de verplichting om bij ADSL er een telefoonlijn bij te huren is eigenlijk koppelverkoop en zou moeten verboden worden. (is dat eigenlijk dacht ik) Een 20 euro is denk ik zowel redelijk als perfect haalbaar.
Duur is relatief natuurlijk.
Ik vind bijvoorbeeld de D200/D300 duur, maar er zijn er genoeg die er anders over denken.
Zelf heb ik internet via Belgacom (ADSL Go).
40 EUR per maand voor 12 GB trafiek.
Is dat duur? Voor mij is het aanvaardbaar.
Belgacom is door velen verguisd, maar mij heeft Belgacom in elk geval nog nooit in de steek gelaten
Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
BD0993BE Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250
bwa als je de prijzen in de buurlanden ziet, waar men met quasi onbeperkte data limieten werkt, en je zie dan de prijzen van belgacom en teleslet....
't ja duur is altijd relatief, 't hangt er natuurlijk vanaf met wat je vergelijkt. Vergelijk je onze situatie met onze buurlanden, dan inderdaad dan is het hier duur, vergelijk je de situatie met pakweg 10 jaar geleden, toen ik met facturen van 8 tot 15000 fr zat, gewoon om wat op internet te surfen met 64k isdn lijn... dan is mijn huidige abonnement van 42 euro voor 12 gig verkeer vrij goedkoop...
Ik vind die prijzen van telenet belachelijk. Ik betaal elke maand iets meer dan € 61 voor Turbonet.
Als je dan de prijzen van dommel bekijkt is dat veel te veel.
Alleen is het altijd hetzelfde verhaal, dommel (of andere adsl / xdsl aanbieders) kunnen hier geen snelle verbinding leveren omdat de centrale nog niet is aangepast.
Er moet meer concurrentie komen ook, en ze moeten telenet verplichten concurrentie toe te laten op de kabel.
Zelf heb ik internet via Belgacom (ADSL Go).
40 EUR per maand voor 12 GB trafiek.
Is dat duur? Voor mij is het aanvaardbaar.
Die prijs is niet 40 euro maar 59.25 euro. Je vergeet de huur van de lijn erbij en die wordt bij mij voor niets anders gebruikt want er hangt zelfs geen telefoon aan. 60 euro per maand voor internet is gewoon overdreven.
Er is wel een abonnement zonder vaste lijn. Dat is welgeteld 2 euro goedkoper... Dat is dan zogezegd voor 4 pc's met 30GB. Daar kan ik ook niks mee aanvangen. Ben nog maar 1x boven de 8GB gegaan op 5 jaar.
Langs de andere kant is de 1GB optie ook veel te weinig. Dat heb ik bijna aan email.
Een optie van 5-6 GB zonder vaste lijn aan 20 euro zou perfect zijn.
Die prijs is niet 40 euro maar 59.25 euro. Je vergeet de huur van de lijn erbij en die wordt bij mij voor niets anders gebruikt want er hangt zelfs geen telefoon aan. 60 euro per maand voor internet is gewoon overdreven.
Je kan bij Belgacom ook nog een vaste lijn nemen die een pak minder kost : nl. discovery line (link). Die kost 6.85 €/maand (toch al een pak minder dan die 17.50 € voor een klassieke lijn). Deze is eigenlijk in het leven geroepen speciaal voor ADSL'ers die zeer weinig bellen.
Wel oppassen : als je er toch mee zou bellen, kosten de oproepen een pak meer en je kan ze voor zover ik weet niet combineren. Iemand die thuis bv. een twin lijn heeft om te bellen en faxen op hetzelfde ogenblik, kan daar geen 2 discovery's van maken...
Die prijs is niet 40 euro maar 59.25 euro. Je vergeet de huur van de lijn erbij en die wordt bij mij voor niets anders gebruikt want er hangt zelfs geen telefoon aan.
Aangezien bij jou niet bij mij is, vergeet ik niets.
De huur van de lijn reken ik er niet bij aangezien de lijn hier ook in gebruik is voor telefonie.
Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
BD0993BE Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250
Comment