Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen Foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prijzen Foto's

Goeiedag

Ik was gisteren op een volleyballmatch, en natuurlijk had ik mijn camera mee, maar nu kwam een van die coaches naar me toe, met de vraag of hij die foto's kon krijgen (tegen vergoeding).

Maar omdat ik niet zo veel afweet van de verkoop van foto's. Wat is de normale prijs voor een of meerdere foto's?

Groetjes Tim
    www.bikegoals.com

Re: Prijzen Foto's

hangt er helemaal van af hoe veel werk je erin gaat stoppen en hoe je ze gaat aanleveren, DVD/CD, gewoon fotopapier!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeee Bekijk bericht
      Goeiedag

Ik was gisteren op een volleyballmatch, en natuurlijk had ik mijn camera mee, maar nu kwam een van die coaches naar me toe, met de vraag of hij die foto's kon krijgen (tegen vergoeding).

Maar omdat ik niet zo veel afweet van de verkoop van foto's. Wat is de normale prijs voor een of meerdere foto's?

Groetjes Tim
      kijk hoeveel tijd je erin hebt gestoken (foto's nemen+ bewerken) en reken dat door met een uurloontje

alé ja, meestal zeg ik, als je iets wil geven, geef maar wat je kan missen. maar als het voor vrienden is, doe ik het meestal wel gratis tenzij het echt voor serieus is (trouw of jubileum ofzo...)
      5DmkIII en wat glas

Comment

'tja jong. Als mijn foto's gepubliceerd worden krijg ik daar meestal gene 'bal' voor. Ik doe het voor mijn plezier. En dan mag ik af en toe zelfs ene meedrinken... Das plezant.
        Of mijn vrouw mag gratis binnen en achter de coulissen...
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Weet ge wat ik vervelend vind hier van sommige.
          Ze lopen hun benen onder hun gat uit om ergens een model gaan te fotograferen en dan moet die liefst nog in lingerie staan, want anders is het geen model he.
          En dan rijden ze daar nog nen bak naft voor leeg van ongeveer 50 euro, om daar te geraken en terug thuis, en dan hoor je niets, want ze zullen dat wel leuk vinden zeker een griet in lingerie. Dit laten ze niet over aan de prof fotograaf.

Maar owee, als er iemand vraagt om een fotoke van een geboorte, of voetbal of van de volleybal, of van een kind hier of daar te maken of zelfs gewoon te krijgen, want ze waren daar toch op die moment.

NEEN, dat kan niet, want dan zijn ze daar met hoeveel moet ik daar voor vragen, en hoeveel werk kruipt daar wel in. Ja dan moet het inneens geld opbrengen, en liefst nog redelijk veel.

Raar he.

Als ze aan dat model ook eens geld vragen voor al het werk dat ze daar in steken, of voor de foto's.
          Benieuwd of die de volgende keer nog in haar lingerei zal rond paraderen voor hun.

Ik weet het niet, maar zo is het.
          Ik moest dit even kwijt.
          Last edited by Drummerstaf; 12 november 2007, 14:53.

Comment

Als iemand aan mij de foto's vraagt, dan doe ik het volgende :

is het in digitale vorm dan reken ik niks.
            moeten ze afgedrukt worden, reken ik gewoon de prijs die het mij gekost heeft om ze te laten afdrukken.

Als ik ze in digitale vorm lever, en ik weet dat ze in boekvorm zullen verschijnen, dan vraag ik gewoon een kopie van het boek.
            It's not the size that matters, it's how you use it.
            Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeee Bekijk bericht
              Goeiedag

Groetjes Tim
              Een goei pint en een gratis toegang de volgende keer

Als je toch een vergoeding wilt : kostprijs van CD of print + prijs van een pint en een toegangsbiljet
              Last edited by zunoel; 12 november 2007, 16:43.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

wat is een foto waard of een reeks is al hier aangehaald door sommigen ,maar bekijk het eens anders ,je hebt gratis lesmateriaal wil hiermede zeggen je kan weer eens wat bijleren wat je toestel aankan en wat jezelf aankan ,natuurlijk een cd of dvd of een fotoprint oke die kan je gaan terugvragen ,maar als het de foto's gewoon doormailen zijn, kost je niks .
                Willen ze dat je de foto's bewerkt ,bv in een slideshow met muziek en dergelijke oke kan je wat vragen maar ook hier geldt haalt het onderste niet uit de kan .

Ikzelf zou vereerd zijn moesten ze die foto's vragen ,is een waardering naar je hobby toe ,mss komt er wel meer uit als die paar euro's die je nu zou vragen voor de foto's .

P.S. DIT IS MIJN EIGEN GEDACHTEN OVER VRAAGPRIJS FOTO'S.

Met vriendelijke groeten ,

Ardesign
                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Ik zou het prettig vinden als mij om foto's gevraagd werd, je bent toch gegaan om de match te kijken neem ik aan. Als men je nu vraagt om dat regelmatig te komen doen kun je altijd nog effe "onderhandelen".

Voor de rest denk ik er ook zo over als Drummerstaf.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Working...
                  X