Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet en poort 80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telenet en poort 80

Zitten er hier nog telenet gebruikers, die een eigen server thuis draaiende hebben, dat ze dan remote aanspreken ?

Ik heb op het ogenblik een ip camera opstaan, die ik aanspreek via een dyndns (http://www.dyndns.com/ ) adres. Als ik dit van thuis probeer lukt dat. Vrij logisch want de naam wordt naar een ip adres vertaalt, en het ip adres is dat van mijn eigen router , dus ik moet maar van mijn private range gerout worden naar mijn wan addres, dus 'k passeer telenet zijn security helemaal niet.

Nu test ik dit met een vriend, en die krijgt alleen page not found. Zelfs op het ip adres.
    Mijn vraag is gewoon, zit telenet bewust poort 80 als outgoing te blokeren ? Dat het niet mogelijk is, om zelf thuis een servertje op te zetten ? En is het alleen poort 80 en andere populaire poorten die geblokkeerd zijn, of lukt het wel op een niet standaard poort ?

Of gaat er gewoon iets anders mis
    To make your dreams come true, wake up

Re: telenet en poort 80

Ok laat maar, die klojo's van telenet zitten dus het uitgaand verkeer op poort 80 te blokeren.... 9090 instellen bvb werkt wel.... Weer zo'n instelling van mijn kl.... die alleen ergernis opwekt, maar rëeel niks uitdoet
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Re: telenet en poort 80

Telenet blokkeert sedert jaren zowat alles onder de 1000, omwegjes gebruiken.

Comment

Working...
      X