Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen of bril

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lenzen of bril

Heb zo'n lasik operatie eens overwogen maar durf het voorlopig niet te doen.

Naar het schijnt opereren ze je beidde ogen in één keer zodat je als patient geen referentiepunt meer hebt en niet voor 100% kan oordelen of je beter ziet of niet.

Risico is weliswaar beperkt tot een minimum, maar die enkele procenten kans dat het fout loopt...dan liever een bril (of lenzen)

Het valt me op dat veel oogartsen een bril dragen

Comment

Ik had wel wat reaktie verwacht ,maar zoveel niet
      Die oogcorrectie ga ik eens goed uitpluizen.
      Lijkt me wel wat,maar eerst eens goed informeren lijkt de boodschap.
      Als ik uiteindelijk toch voor iets anders kies, gaat mijn (en blijkbaar ook van de meeste onder U)voorkeur toch naar lenzen.
      Er is echter een groot probleem.
      Ik leg voor mijn beroep parket en daar komt natuurlijk veel schuurwerk en dus stof aan te pas.
      Dat zou dus wel een reden kunnen zijn om geen lezen te gebruiken.Ik verneem hier iets van kunstmatige tranen ,moet je dit maar eens af en toe doen of hangt dit van de omstandigheden waarin je de lenzen gebruikt.
      Wat dat kruidvat brilletje betreft dat was maar om een keer te zien wat het geeft.Het verschil is groot maar geen blijvende oplossing.
      Nu kan ik te minsten met verschillende argumenten eens een goed gesprek hebben met mijn oogarts.
      Allen dank voor de reaktie's

Groeten en nog veel fotoplezier.

Ronald
      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
        Ik verneem hier iets van kunstmatige tranen ,moet je dit maar eens af en toe doen of hangt dit van de omstandigheden waarin je de lenzen gebruikt.
        Kunstmatige tranen? Gewoon aan de prestaties van onze Rode Duivels denken en dan komen de tranen vanzelf....
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
          I
          Er is echter een groot probleem.
          Ik leg voor mijn beroep parket en daar komt natuurlijk veel schuurwerk en dus stof aan te pas.
          Ongeacht of je bril of lenzen nodig hebt, daarvoor gebruik je toch je veiligheidsbril, niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
            Naar het schijnt opereren ze je beidde ogen in één keer zodat je als patient geen referentiepunt meer hebt en niet voor 100% kan oordelen of je beter ziet of niet.
            Ik ken verschillende personen in de familie die een laseroperatie laten uitvoeren hebben en telkens weigerden ze de twee ogen tegelijk te doen ... er moest minimum twee weken tussen zitten zodat ze het resultaat van het ene oog konden zien alvorens het andere te doen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

bij mij hebben ze ze allebei gelijk gedaan. de kans dat er iets misloopt is zo klein dat dat geen probleem geeft.

wat wel een probleem gaat geven is het vele stof. de eerste week moet je ook met een beschermbril slapen zodat je niet in je ogen kan wrijven.
              het flapje moet goed genezen zijn maar daarvoor moet je op controle gaan na een week.

ik heb een week verlof genomen. zodat ik zeker geen vuiligheid in mijn ogen kon krijgen.

wil je het echt allemaal heel juist weten maak een afspraak met erik mertens voor een voor onderzoek. laat je het toch niet doen dan vraag je de gegevens mee voor een bril of lenzen. ze onderzoeken je ogen zoals geen andere oogarts doet. je moet zeker een test of 5 doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik ken verschillende personen in de familie die een laseroperatie laten uitvoeren hebben en telkens weigerden ze de twee ogen tegelijk te doen ... er moest minimum twee weken tussen zitten zodat ze het resultaat van het ene oog konden zien alvorens het andere te doen.
                klopt, mijn moeder(83) heeft het vorige week laten doen aan een oog.
                over 6weken het andere oog, dus niet twee tegelijk.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zal toch maar eens een afspraak maken met die dokter Erik Mertens.
                  Lange wacht lijst zeker?
                  Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

valt wel mee.

op vrijdag doet hij operaties 2 per uur

ze werken daar met een heel team. 1 iemand voor elk onderzoek. de gegevens komen samen bij dr mertens en hij doet dan eigelijk nog een belangrijke test. de dikte van je hoornvlies meten. daarna overloopt hij alle gegevens en maakt hij een conclusie wat het beste is voor je probleem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                      een lasercorectie kost wel 2500 euro. maar deze heb je dan ook op 8 jaar terug verdient. ga ook niet bij de eerste de beste.
                      grts stevy
                      Waarop baseer je je als je zegt na 8 jaar terugverdiend?
                      Is het ook niet zo dat vanaf je 40ste je zicht sowieso achteruit gaat? Dus als ik in theorie zo'n operatie zou doen na m'n 40ste, moet ik dan pakweg 10 jaar later niet opnieuw onder de laser voor een aanpassing?

Ben al verheugd te lezen hierboven dat niet steeds de ogen alletwee tesamen moeten, maar die kosten...moest ziekenfonds tussenbeide komen zou een mens het kunnen overwegen.

Comment

Ik heb lenzen en een bril.

In het begin dacht ik vooral lenzen te dragen, maar daar is snel verandering in gekomen.
                        Een bril vind ik comfortabeler. Af en toe draag ik lenzen, maar dat is nooit voor lange periodes. Ik krijg te snel last van droge ogen, vooral als ik veel pc-werk doe.

En wat de vrouwen betreft...tegenwoordig zijn de brillen echt wel modieus.
                        Er zijn er zelfs die een bril dragen met 'gewoon glas' in omdat ze het een mooi accessoire vinden.
                        Mvg Tim

Comment

Working...
                        X