Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen of bril

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenzen of bril

Dag BDers,

Ik moet binnenkort naar de oogarts en zal dan haast zeker moeten kiezen tussen de twee.(voorlopig alleen om te lezen,dus ook het bekijken van mijn lcd schermpje van mijn camera)
    Nu is mijn vraag wat zijn de voor en nadelen van lenzen.
    Een bril zie ik zo direkt niet zitten:
    Ik zou hem overal vergeten denk ik.
    Slaat aan bij verschil van temperatuur.
    Zit steeds in de weg bij het nemen van foto's.(ik heb nu zo'n leesbrilletje van het kruidvat, om te testen wat dat geeft)
    bij voorbaat bedankt voor de reaktie's

groeten
    Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Re: Lenzen of bril

Kies maar lenzen, had ik ook graag gehad, ware het niet dat mijn ogen daarvoor te droog zijn en ik dus met een bril verder moet. Heb de indruk dat vrouwen meer vallen op venten zonder bril

Comment

Laat je ogen heel goed nakijken voor je zomaar klakkeloos voor lenzen kiest. Mijn vriend heeft maar "matig" oogvocht en je wilt niet weten wat zelfs de meest zuurstofdoorlatende lenzen dan met je ogen doen in een paar uur tijd

Comment

Het ideale bij gebruik van lenzen zou zijn dat je in de dag lenzen aan doet, als je 's avonds thuis bent deze uit doet en thuis een bril gebruikt.
        Zo heb je het comfort van lenzen en laat je toch je ogen voldoende rusten zonder lenzen om ook op langere periode geen last te ondervinden van irritaties of ontstekingen.
        Je moet die bril niet direkt kopen hé ... je hebt er gerust enkele maanden voor om niet alle kosten in eens te doen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
          Laat je ogen heel goed nakijken voor je zomaar klakkeloos voor lenzen kiest. Mijn vriend heeft maar "matig" oogvocht en je wilt niet weten wat zelfs de meest zuurstofdoorlatende lenzen dan met je ogen doen in een paar uur tijd
          Inderdaad.
          Mijn lenzen liggen meer in de kast dan in m'n oogkas
          Als ik dan af en toe lenzen draag, moet ik m'n ogen regelmatig met kunsttranen bevochtigen.

Ga voor een trendy bril

Comment

eigenlijk hoor je niets op je ogen te plakken, dus ga voor een leuke bril.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Werp dat brilletje van het kruidvat maar zo vlug mogelijk weg en ga eens naar een oogarts.Met die dingen vererger je nog je slecht zicht daar je beide ogen niet hetzelfde zijn(heb het ook gedaan)En mij stoort het niet om fotos te nemen met een bril hoor,het is een beetje wennen in het begin maar de fotografie overwint Dioptrie op je kamera wat aanpassen en klaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Het ideale bij gebruik van lenzen zou zijn dat je in de dag lenzen aan doet, als je 's avonds thuis bent deze uit doet en thuis een bril gebruikt.
                Zo heb je het comfort van lenzen en laat je toch je ogen voldoende rusten zonder lenzen om ook op langere periode geen last te ondervinden van irritaties of ontstekingen.
                Je moet die bril niet direkt kopen hé ... je hebt er gerust enkele maanden voor om niet alle kosten in eens te doen.
                Mijn ogen rusten juist als ik mijn bril af heb. 'k Zou er liefst vanaf willen, maar oogoperaties staan daarvoor nog niet tegoei op punt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -ƒƒ- Bekijk bericht
                  Kies maar lenzen, had ik ook graag gehad, ware het niet dat mijn ogen daarvoor te droog zijn en ik dus met een bril verder moet. Heb de indruk dat vrouwen meer vallen op venten zonder bril
                  haha wat een reden, dat hoeft helemaal niet.Intelligent(tussenhaakjes uitziende) mannen zijn wel aantrekkelijk.

Beste The digital hunter,
                  Ik heb zowel bril als lens gedragen.Ik moet eerlijk zeggen, lens is toch een heel ander ervaring.Bij de bril voel je een zwaar object op je neus gedrukt(soms geeft het rode vlekken).Je ziet alles ook niet op ware grootte.
                  Met een lens is het heel anders, het is alssof je je ogen weer terug hebt.
                  Ik draag ze al meer dan zeven jaar.Nooit problemen mee gehad.
                  Als je de hygienische tips van het opticient volgt is er niets aan de hand.
                  ga gewoon voor lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -ƒƒ- Bekijk bericht
                    Mijn ogen rusten juist als ik mijn bril af heb. 'k Zou er liefst vanaf willen, maar oogoperaties staan daarvoor nog niet tegoei op punt...
                    Dit punt was ik vergeten, ik heb daar ook last van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                      Hij moet alles via opticient regelen.Ik weet niet welke merk hij geprobeert heeft.Lenzen die je gewoon bij drogist kunt halen zijn van zeeeer slcht kwaliteit.Je mag inderdaad niet zomaar uit jezelf zonder overleg alles dragen.
                      (Ik gebruik zelf lenzen van Pearle , ik heb er nooit problemen mee gehad)

Comment

Net nen bril gaan halen. Tot mijn 43st zonder gekunnen (ik had dan toch piloot kunnen worden deju). Mijn vrouw vindt dit wel een "nieuw" zicht. Een bril kan wel eens sexy overkomen blijkbaar .
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

ik heb lenzen gehad , een bril gehad en ongeveer 2 jaar geleden een laser correctie laten doen. ben onlangs op controle geweest voor medische schifting. en daar kreeg ik 10op 10 voor de oogtest. ik heb nooit in mijn leven zo goed gezien als nu.
                          een bril vond ik echt niks. als je met de auto moet rijden bij donker werd ik gek als ik een tegenligger had. ik kreeg er hoofdpijn van en werd er moe van.
                          toen tog maar eens lenzen uitgetest en dat was een hele verbetering.
                          bij lenzen had ik maar 1 probleem mijn levenstijl ik deed mijn lenzen nooit uit.
                          ik had gekozen voor maand lenzen. en deze deed ik dan ook een maand aan of zelfs langer. na enkele jaren lenzen dragen (11 jaar) en dus ook wel wat onstekingen verder heb ik dan maar beslist te laten laseren.

mijn advies:
                          ga voor lenzen maar doe zoals het hoort ze elke dag uit als je gaat slapen
                          en moest je het geld (er voor over) hebben voor een lasercorretie dan zou ik niet twijfelen.
                          een lasercorectie kost wel 2500 euro. maar deze heb je dan ook op 8 jaar terug verdient. ga ook niet bij de eerste de beste.

grts stevy

Comment

Stevy,
                            Ik heb daarover eens nagedacht,de laser operatie.ik heb de geld er wel voor,alleen soms ben ik bang dat er
                            iets misgaat bij het operatie.wat kan er misgaan voor het geval het misgaat?

Comment

Onze focus ligt op jou en de de gezondheid van jouw ogen. Wij zorgen ervoor dat je elke dag geniet van het best mogelijke zicht.

hier ben ik geweest.

wat kan er mis gaan?

bij het laseren zelf kan eigelijk niets misgaan. er zijn zoveel beveiligingen ingebouwt. dat er onmogelijk iets kan misgaan.
                              het risico is wanneer ze het flapje maken. ze snijden je hoorn vlies los met een speciaal apparaatje. en leggen dit na het laseren er terug op. als dit niet goed geneest en een litteken geeft dan heb een troebel zicht. het is dan ook belangrijk van goed de voorschriften te volgen van de oogarts.

maar voor dat je je laat laseren kan je een afspraak maken met de dokter hij onderzoekt je ogen zoals dat nog nooit gebeurt is. dit kost 120 euro maar dat krijg je bijna volledig terug van de ziekenkas daarna bespreekt hij de mogelijkheden die er voor jouw zijn. voordat je je keuze maakt laten ze je alles zien wat je te verwachten staat en leggen ze ook duidelijk de risico's uit

grts stevy

Comment

Working...
                              X