Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarschuwing Fraude

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waarschuwing Fraude

(@mod als er een betere plaats is: verplaats maar)

Ik had een mooie lens op Ebay gezet.

Vandaag opeens een mailtje: " Ik zit enkele dagen in Amsterdam, zou je eventueel de lens hier af kunnen geven? Kan ik betalen met paypal? Keurig mailtje met zakenadres en telefoonnummers.
    Tja dat kan zou je zeggen. Het geld kwam op Paypal. Ik ging eens kijken of het adres van deze mijnheer klopte. Het adres bleek te bestaan, was inderdaad zoals de emailondertekening zei een autohandel. Maar het vaste telefoonnummer klopte niet, alleen de gsm. Op het vaste nummer van de zaak (leve Google) bleken ze deze mijnheer niet te kennen en zeiden dat er opeens wel meer rare telefoontjes kwamen... Opeens kreeg de koper wat haast. Het was voor zijn broer die morgen op vakantie ging. Natuurlijk gezegd dat ik even de clearance van de betaling ging afwachten en mijnheer wilde gelijk zijn geld terug om een andere lens te kopen. Even wachten dus maar en terecht: een uur later werd het geld door paypal geblokkeerd.

Uitkijken dus! En niet te snel spullen opsturen want Paypal geeft dus ONGEVERIFIEERDE betalingen gewoon door!!!!
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Re: Waarschuwing Fraude

Altijd mooi een waarschuwing

Het corps criminelle vindt altijd wel weer nieuwe wegen om mensen op te lichten. Deze kende ik nog niet, maar ben bij deze gewaarschuwd

Grtz

Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Gelukkig dat je voorgevoel je waarschuwde. Vind het trouwens wel heel erg bedenkelijk dat Paypal niet eerst controleerd. Ze roepen nog wel zó hard dat het zo'n veilige manier is

Comment

Hoe zit dat eigenlijk...stel dat je het geld dat via paypal aan jou betaald is direct verzilvert...kan paypal dit bedrag alsnog terugvorderen in geval van fraude?

Grt,
        JanMetDePet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
          Hoe zit dat eigenlijk...stel dat je het geld dat via paypal aan jou betaald is direct verzilvert...kan paypal dit bedrag alsnog terugvorderen in geval van fraude?

Grt,
          JanMetDePet
          Ze halen het geld gewoon terug van je rekening, zoals ook VISA dat doet.
          Als je via Ebay handelt, dan geeft Paypal enkel bescherming als de malafiede
          koper of verkoper minimum 100 positieve beoordelingen heeft op Ebay.

Zo heeft mijn rekening eens op 4200 euro in het rood gestaan door een fout van VISA.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Ze halen het geld gewoon terug van je rekening, zoals ook VISA dat doet.
            Als je via Ebay handelt, dan geeft Paypal enkel bescherming als de malafiede
            koper of verkoper minimum 100 positieve beoordelingen heeft op Ebay.

Zo heeft mijn rekening eens op 4200 euro in het rood gestaan door een fout van VISA.
            Tenzij je het direct van je paypal rekening haalt toch? Als er niks op staat kunnen ze het er ook niet afhalen lijkt me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
              Tenzij je het direct van je paypal rekening haalt toch? Als er niks op staat kunnen ze het er ook niet afhalen lijkt me.
              Of...ze zouden je in het rood kunnen duwen.

Comment

Nou het eerste wat ik deed was de betaling direct overmaken naar mijn bankrekening, maar daar neemt Paypal 3-5 werkdagen de tijd voor. Tijd genoeg voor hun dus om de boeking te dwarsbomen bij een gejatte creditcard.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                  Of...ze zouden je in het rood kunnen duwen.
                  Kan dat met paypal?

Comment

Verplaatst naar geschikter forum . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                      Kan dat met paypal?
                      Ik weet het ook niet...de enige ervaring die ik heb met paypal is het "betalen".

Comment

Working...
                      X