Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toetsenbord weigert bij Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Toetsenbord weigert bij Vista

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Het hangt er natuurlijk vanaf wat een mens met zijn toestel doet.... Mijn mac geeft nooit problemen, zelfs niet met leopard. Maar het enige wat ik er mee doe is wat op internet surfen en wat mails versturen, en wat foto's bekijken. Mijn vista mijn xp en mijn linux moet ik bij wijze van spreken om de 5 dagen herinstalleren, maar ik ga hier niet op een openbaar forum vertellen wat ik daar allemaal mee uitsteek
    Tiens, er zijn er hier die mij een prutser heten
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Tiens, er zijn er hier die mij een prutser heten
      Maar ge hebt prutsers die klagen en prutsers die toegeven.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Sorry Verseg, maar zo'n massa "onnozelheden" heb ik bij vroegere Windows overgangen toch nooit meegemaakt hoor.
        De dag dat XP uitkwam klaagde iedereen van blue screens, slechte PNP, ontbrekende XP drivers, niet herkende hardware, ... het is steeds hetzelfde verhaaltje dat terugkomt.
        Vergeet niet, het zijn vooral de hardwarefabrikanten die de hardware en drivers maken ... en als die niet volgen voor een nieuw OS dan is dit niet de fout van Microsoft maar van die fabrikant.
        Het feit is dat ze ervan profiteren, ze maken eerst geen nieuwe drivers beschikbaar voor oude hardware maar wel nieuwe hardware met compatibele drivers ... verkoopstechniek.
        Ik heb al verschillende installaties gedaan van Vista maar nog nooit geen twee keer op dezelfde PC ... elke Vista werkte steeds van de eerste keer en zonder problemen. Soms moet je wel eens iets aanpassen of zo maar dit is niet in overeenstemming met de problemen dat sommigen van jullie aanhalen.
        Last edited by VerSeg; 14 november 2007, 02:40.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik had eerst Vista terug geïnstalleerd via de recovery CD, maar dan zat ik met een Engelstalige Vista, nog eens herhaald, zelfde resultaat. En ik krijg nergens tijdens die instalatie een taalkeuze. Die kreeg ik wel met een andere Vista DVD.
          Bij de meeste fabrikanten is er slechts 1 weg terug eenmaal de taal gekozen werd, een lowlevel format (de hele schijf vol eentjes of nullen zetten), en daar heb je meestal een tool van de fabrikant van de harde schijf voor nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
            Bij de meeste fabrikanten is er slechts 1 weg terug eenmaal de taal gekozen werd, een lowlevel format (de hele schijf vol eentjes of nullen zetten), en daar heb je meestal een tool van de fabrikant van de harde schijf voor nodig.
            De notebook kwam toe met een Nederlandse Vista (enfin, daar werd voor gekozen). Bij herinstallatie van Vista steevast Engels.....
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bij Vista kan je de Business en Ultimate versies van taal veranderen door een andere taal bij Microsoft te downloaden. Met de andere versies kan dat niet dacht ik.

Ik heb in ieder geval mijn engelstalige Vista RC1 Ultimate zo nog in het frans gekregen...
              Groeten,

Polleke

Comment

Het hangt er natuurlijk vanaf wat een mens met zijn toestel doet.... Mijn mac geeft nooit problemen, zelfs niet met leopard. Maar het enige wat ik er mee doe is wat op internet surfen en wat mails versturen, en wat foto's bekijken. Mijn vista mijn xp en mijn linux moet ik bij wijze van spreken om de 5 dagen herinstalleren, maar ik ga hier niet op een openbaar forum vertellen wat ik daar allemaal mee uitsteek
                toch vreemd hé : Ik werk nog altijd met XP, ik ga hier ook niet op een forum vertellen wat ik allemaal met mijn XP uitsteek, en toch heb ik die de laatste 2 jaar niet meer geformateerd (dateert van 3/4/'05).
                Het ding werkt natuurlijk wel wat trager dan in het begin, maar dat is redelijk normaal met al de balast die ik installer/deïnstalleer. Er staan bv. 5 verschillende 3D CAD pakketten op mijn PC. Genoeg rommel om elke PC plat te krijgen, en toch blijft dit ding zonder problemen werken.

Het grootste probleem is meestal niet de PC... Ik heb echt geen MAC nodig om met een PC te werken zonder problemen...
                Groeten,

Polleke

Comment

Volgend probleem: mijn documenten staan nog op mijn XP partitie, vanwaar ik ze oproep onder Vista.

Ik heb een Excel bestand dat ik regelmatig wijzig. Tot gisteren geen probleem. Openen, wijzigen en sluiten weken aan een stuk prima.

Gisteren open ik het bestand, ik krijg de melding dat het een "alleen lezen" bestand is. Ik sla het op met de naam "Kopie van....." omdat ik niet anders kan.
                  Ik start op in XP en via Total commander verwijder ik het originele bestand (in XP omdat Vista daar nukkig over doet), en hernoem de kopie naar de originele naam.

Na een paar keer normaal gebruiken komt Vista opnieuw zagen dat het bestand "alleen lezen" is. Om de muren van op te lopen.

Comment

Na een paar keer gebruiken komt Vista opnieuw zagen dat het bestand "alleen lezen" is. Om de muren van op te lopen.

Euh, en dat is slecht van vista ? Sorry maar vista doet hier wat hij moet doen ! jij opent een document van een andere gebruiker (jouw ingelogde gebruiker in vista, heeft niets te zien met degene waarmee je het document aanmaakte). Lijkt me logisch, dat jij dit niet kunt /mag wijzigen
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Euh, en dat is slecht van vista ? Sorry maar vista doet hier wat hij moet doen ! jij opent een document van een andere gebruiker (jouw ingelogde gebruiker in vista, heeft niets te zien met degene waarmee je het document aanmaakte). Lijkt me logisch, dat jij dit niet kunt /mag wijzigen
                      OK, daar zou ik nog kunnen inkomen, maar waarom mag ik het dan eerst een paar weken probleemloos opslaan en openen, en nu, elke keer nadat ik die "operatie" van hernoemen en zo uitvoer, opnieuw een paar keer wel en dan plots ineens weer niet meer ?
                      Want ik heb intussen dat bewuste document dus al wel als Vista gebruiker opgeslagen.

Ik neem dus aan dat ik mijn documenten best onder de desbetreffende map in Vista plaats ? Ik denk niet dat niet als ik dan nog eens dat bestand onder XP wil openen en opslaan, XP daar moeilijk zal over doen, of heb ik het mis ?

Comment

Working...
                      X