Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toetsenbord weigert bij Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toetsenbord weigert bij Vista

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Wordt die software voor de printserver niet geleverd bij de cd,
    waarvan ik denk dat zo'n cd toch met het toestel kwam.

Bij mijn Belkin-router is dat standaard geleverd en installeren is een kwestie
    van "klikken"
    Als je de manual van de router leest, dan weet ge het.
    Ik weet niet welk type nete heeft maar in elk geval was bij die dat ik had de printer manueel toe te voegen. Telkens veranderen ze de standaardnaam van die printerpoort bij USRobotics maar ook telkens was de installatie simpel als je de juiste procedure volgde.
    Het OS heeft daar heel weinig mee te maken en het is dus zekers niet omdat het Vista is.
    Ik zeg niet dat Vista geen fouten kent, net als andere OS'n, maar telkens alles op Vista steken is puur belachelijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Als je de manual van de router leest, dan weet ge het.
      Ik weet niet welk type nete heeft maar in elk geval was bij die dat ik had de printer manueel toe te voegen. Telkens veranderen ze de standaardnaam van die printerpoort bij USRobotics maar ook telkens was de installatie simpel als je de juiste procedure volgde.
      Het OS heeft daar heel weinig mee te maken en het is dus zekers niet omdat het Vista is.
      Ik zeg niet dat Vista geen fouten kent, net als andere OS'n, maar telkens alles op Vista steken is puur belachelijk.
      Je zegt daar zoiets: het is ook dat ik bewust voor Belkin heb gekozen.
      Het installeren is echt een "makkie"
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Eindelijk, na een paar pogingen de USRPRTSHR poort kunnen installeren en de printer aan de praat gekregen, met dank aan Verseg en Theokus.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Waaraan zou dit dan liggen ?
          Een kennis koopt 2 Asus notebooks voor zoon en dochter?
          Hij heeft aan zijn desktop een HP5550 printer hangen.
          Die printer zouden zoon en dochter kunnen gebruiken (enkel een USB kabel versteken).
          Ik ga op zoek naar Vista drivers hiervoor bij HP, daar staat te lezen dat ze "ingebed" zitten in Vista.
          "Ingebed" wil wel zeggen dat ik ze moest downloaden bij Microsoft, tot daar OK, maar tijdens de installatie geeft Vista aan dat de drivers niet kunnen geïnstalleerd worden.
          Op allebei de notebooks hetzelfde. Nu zit ik wel in een vicieuze cirkel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Eindelijk, na een paar pogingen de USRPRTSHR poort kunnen installeren en de printer aan de praat gekregen, met dank aan Verseg en Theokus.
            Ik verdien hierbij niet veel krediet hoor

Bedenk wel dat jij het zelf gedaan hebt...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Waaraan zou dit dan liggen ?
              Een kennis koopt 2 Asus notebooks voor zoon en dochter?
              Hij heeft aan zijn desktop een HP5550 printer hangen.
              Die printer zouden zoon en dochter kunnen gebruiken (enkel een USB kabel versteken).
              Ik ga op zoek naar Vista drivers hiervoor bij HP, daar staat te lezen dat ze "ingebed" zitten in Vista.
              "Ingebed" wil wel zeggen dat ik ze moest downloaden bij Microsoft, tot daar OK, maar tijdens de installatie geeft Vista aan dat de drivers niet kunnen geïnstalleerd worden.
              Op allebei de notebooks hetzelfde. Nu zit ik wel in een vicieuze cirkel...
              Ga naar configuratiescherm / printer / kies poort en kies HP en 5550 uit de lijst, te moeilijk ? Niets downloaden dus. Ingebed wil zeggen dat ze mee geïnstalleerd staan in je Vista installatie. Bij iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                Ga naar configuratiescherm / printer / kies poort en kies HP en 5550 uit de lijst, te moeilijk ? Niets downloaden dus. Ingebed wil zeggen dat ze mee geïnstalleerd staan in je Vista installatie. Bij iedereen.
                Klopt dus, ik heb dat hier thuis gedaan (zonder dat ik hier die printer heb) en hij installeert hem probleemloos.
                Ik dacht dat ik bij die notebooks de printer verbonden heb, hij werd herkend.
                Maar daar was Vista een paar minuten bezig met downloaden en gaf dan een error tijdens het installeren van de gedownloade drivers.
                Misschien heb ik toch ergens iets verkeerd gedaan bij die mensen. Morgen even uittesten.
                In elk geval bedankt voor de hint.

Comment

"Ingebed" wil wel zeggen dat ik ze moest downloaden bij Microsoft, tot daar
                  Maar daar was Vista een paar minuten bezig met downloaden en gaf dan een error tijdens het installeren van de gedownloade drivers.
                  Misschien heb ik toch ergens iets verkeerd gedaan bij die mensen. Morgen even uittesten.
                  Nu had ik ervoor al gezegd dat je een manual eens moet lezen alvorens te klagen en nu kom je zelf nog eens met dit verhaal af.
                  Je zegt zelf dat je het opzocht op de website van HP, maar heb je dan ook wel alles gelezen wat er stond?
                  Als ik deze info bekijk op deze site van HP http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...=71896&lang=nl dan lees ik toch duidelijk het volgende :

Inleiding
                  De driveroplossing voor dit product is inbegrepen bij uw Windows Vista besturingssysteem en bevindt zich al op uw computer. U hoeft niets te downloaden. Volg de onderstaande stappen om uw product snel en gemakkelijk te laten functioneren met Windows Vista.

Op deze link staat ook de volledige korte installatieprocedure en gebruikshandleiding te lezen.

Ik snap dus niet dat u de moeite doet om het op te zoeken, de info vindt, er zelf naar verwijst maar dan toch al de eerste zin van het document niet volgt.

Sorry maar dit gaat er bij mij toch niet in hoor.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik snap dus niet dat u de moeite doet om het op te zoeken, de info vindt, er zelf naar verwijst maar dan toch al de eerste zin van het document niet volgt.

Sorry maar dit gaat er bij mij toch niet in hoor.
                    Ik volgde wel degelijk de instructies, maar er werd gezocht naar drivers, en die bleken op internet te staan...
                    Misschien heb ik ergens een verkeerde printer geïnstalleerd, ga vanavond eens kijken.

Comment

• Re: Toetsenbord weigert bij Vista

Ik volgde wel degelijk de instructies, maar er werd gezocht naar drivers, en die bleken op internet te staan...
                      Misschien heb ik ergens een verkeerde printer geïnstalleerd, ga vanavond eens kijken.
                      Allé, succes ermee en hopelijk lukt het u.
                      Best eerst eens in apparaatbeheer alles eruit zwieren wat er niet moet staan i.v.m. deze printer (mocht het als een ander apparaat herkend zijn geweest) en dan eens van op nul beginnen met de installatie.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Allé, succes ermee en hopelijk lukt het u.
                        Mercie voor de aanmoediging.

We hebben daar dus 2 identiek notebooks, Asus A7U, en intussen twee printers, HP5550 en een Konica-Minolta Laser Page Pro 1320e.
                        Voor die laatste de drivers van de fabrikant site gedownload.

Op de notebook van de zoon deze laserprinter vrij probleemloos aan de praat gekregen, op die van zijn zuster de printer geïstalleerd met DEZELFDE drivers, printer staat bij Configuratiescherm/printers keurig geïnstalleerd, maar print niks af.

De HP printer daarentegen probleemloos geïnstalleerd op de notebook van de dochter, maar bij de zoon krijg ik een error: 0X000003ee, in google verwijst dat overal naar een installatiefout in Norton AV

De dochter heeft ook al eens een blauw scherm gekregen met iets in de aard van "Power Driver Error"....
                        En inderdaad, als je de notebooks op batterij laat werken krijg je zeer merkwaardige zaken: IE sluit niet af, Messenger start niet op, maar als je de voeding insteekt ogenblikkelijk wel.

Moesten er nog XP drivers zijn voor die nieuwe notebooks, ik zou geen seconde twijfelen.
                        Sorry Verseg, maar zo'n massa "onnozelheden" heb ik bij vroegere Windows overgangen toch nooit meegemaakt hoor.
                        Mede dank zij de raadgevingen hier is o.a. bij mij hier de Vista min of meer deftig aan het werken, maar ik blijf het een affront vinden voor Microsoft dat je in 2007 met een nieuw OS nog altijd met zo'n massa problemen geconfonteerd wordt.

Comment

De HP printer daarentegen probleemloos geïnstalleerd op de notebook van de dochter, maar bij de zoon krijg ik een error: 0X000003ee, in google verwijst dat overal naar een installatiefout in Norton AV

De dochter heeft ook al eens een blauw scherm gekregen met iets in de aard van "Power Driver Error"....
                          Dat eerste is wel duidelijk, Norton.
                          Dat tweede lijkt heel sterk op een Asus en geen Vista probleem, heb je de updates van Asus al opgehaald met Asusupdate ? Zij leveren dat met d ePC om de laatste drivers patches e.d. mee op te halen. Heel dikwijls gaat hun Power4Gear de bocht uit, de-installeren (configuratiescherm Programma verwijderen) kan al helpen, uiteindelijk heb je die toeters en bellen van Asus niet nodig.

Comment

Toch raar dat mensen problemen blijven hebben, mijn HP Pavilion Notebook is dus " designed voor Windows XP" maar "Vista Capable" Ik heb dus een jaar gewerkt met XP op die laptop en ben dan overgeschakeld naar VISTA, wel een cleane installatie gedaan, geen upgrade omdat zoiets dikwijls voor compatibiliteitsproblemen kan zorgen.
                            De enige drivers die ik heb moeten zoeken waren die van de geluidskaart, voor de rest werkte alles 100% perfect van de eerste keer.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Het hangt er natuurlijk vanaf wat een mens met zijn toestel doet.... Mijn mac geeft nooit problemen, zelfs niet met leopard. Maar het enige wat ik er mee doe is wat op internet surfen en wat mails versturen, en wat foto's bekijken. Mijn vista mijn xp en mijn linux moet ik bij wijze van spreken om de 5 dagen herinstalleren, maar ik ga hier niet op een openbaar forum vertellen wat ik daar allemaal mee uitsteek
                              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                                Dat eerste is wel duidelijk, Norton.
                                Dat tweede lijkt heel sterk op een Asus en geen Vista probleem, heb je de updates van Asus al opgehaald met Asusupdate ? Zij leveren dat met d ePC om de laatste drivers patches e.d. mee op te halen. Heel dikwijls gaat hun Power4Gear de bocht uit, de-installeren (configuratiescherm Programma verwijderen) kan al helpen, uiteindelijk heb je die toeters en bellen van Asus niet nodig.
                                Ik heb bij beide notebooks Norton verwijderd (met de Symantec tool !), en vervangen door Avast. Ik heb eens op die fout gezocht via Google en krijg daar allemaal meldingen inzake NAV....(deze fout dus maar bij één van de twee notebooks)
                                Ik heb Vista clean terug geïnstalleerd met een niet-recovery DVD (omdat er een installeerbare driver CD meegeleverd wordt), ik moest dan wel terug activeren wat zonder problemen werkte. Dus al die toeters en bellen van Asus zo veel mogelijk achterwege gelaten. Gewoon in configuratiescherm de drivers laten zoeken op de driver CD.
                                Ik had eerst Vista terug geïnstalleerd via de recovery CD, maar dan zat ik met een Engelstalige Vista, nog eens herhaald, zelfde resultaat. En ik krijg nergens tijdens die instalatie een taalkeuze. Die kreeg ik wel met een andere Vista DVD.

Blijft de laatste alinea van post #101, dat wordt precies niet zo weerlegd.

@ franciskine: jij zit in een luxe positie, je kon indien noodzakelijk altijd terug naar XP, dat mag je met de nieuwe notebooks helaas vergeten. En ik denk dat Linux op zo'n nieuw ding helemaal geen optie is.
                                Last edited by nete; 13 november 2007, 23:34.

Comment

Working...
                                X