Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toetsenbord weigert bij Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toetsenbord weigert bij Vista

Ben het met een heel groot stuk eens VerSeg.

Ik denk ook dat het te maken heeft met afgunst: Bill = rijk
    Maar ja Steve van Apple ook he.

En zonder centen van Mark zou Ubuntu lang niet zijn wat het nu is.

En waarom zijn slechte mensen dan zo druk bezig om via Windows
    de gebruikers te pakken?
    Omdat Windows overal aanwezig is denk ik dan.

Waarom is Windows dan zo kwetsbaar?
    Omdat men massaal dus die slechte mensen weer, Windows
    aan het bestoken is?

Als ik nu een slechte mens was dan zou ik elke deur proberen open te krijgen...
    Zowel die van Leopard nu, als Ubuntu en al de overige.
    Als ik lees dat momenteel Leopard een miljoen keer de toonbank
    is gepasseerd? Toch de moeite niet?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

En waarom zijn slechte mensen dan zo druk bezig om via Windows
      de gebruikers te pakken?
      Omdat Windows overal aanwezig is denk ik dan.

Waarom is Windows dan zo kwetsbaar?
      Omdat men massaal dus die slechte mensen weer, Windows
      aan het bestoken is?

Als ik nu een slechte mens was dan zou ik elke deur proberen open te krijgen...
      Zowel die van Leopard nu, als Ubuntu en al de overige.
      Als ik lees dat momenteel Leopard een miljoen keer de toonbank
      is gepasseerd? Toch de moeite niet?

Het is inderdaad simpel: Stel je bent dief en 99% van alle mensen hebben thuis een kluis type A, 1% heeft echter kluis type B. Welk type wil je leren om open te breken?

Als Macs (of Linuxpc's) evenveel gebruikt zou worden als Windowspc's zouden er veel meer mensen gaten proberen te zoeken in die systemen. En nu Leopard en Ubuntu 7.10 zoveel aandacht krijgen,....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Het is inderdaad simpel:

En nu Leopard en Ubuntu 7.10 zoveel aandacht krijgen,....
        ... zou je kunnen denken dat die het nu ook op hun donder gaan krijgen.

Is logisch natuurlijk maar dan zijn er zoveel (slechte) mensen meer, bezig
        met praktijken die niet kunnen maar toch mogelijk blijken.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Hoe je het nu draait of keert, en welke uitleg je er aan geeft. Het concept van windows leent hem er gewoon toe, om in te breken. En dat is wel degelijk de fout van microsoft ! Iedere gewone gebruiker logt standaard in met administrator rechten (hoeveel zitten er hier te werken met een beperkte gebruikers account op hun xp ? (buiten als ze op het domein van hun bedrijfsnetwerk zitten ?), zodoende dat iedere software, die start, kan doen wat hij/zij wilt, zonder dat je van iets weet.

Bij linux start je standaard op met een gebruiker met beperkte rechten (onder linux versta ik ook mac os X, omdat de engine free bsd is). Er kan gewoon niks aan het systeem gebeuren, zonder dat je als gebruiker expliciet toestemming geeft. Dus virusen trojans activeren / installeren wordt al een stuk moeilijker, gewoon omdat je de user zover moet krijgen dat hij toestemt om het virus te installeren. Onder windows was dit tot op heden niet het geval. In vista doen ze een poging, met als gevolg dat ze van niks naar het uiterste gaan, dat het irritant wordt, en dat de meeste standaard deze beveiligingen uitschakelen, en dat we weer in de situatie van xp zitten . Als je zowel met linux als met vista werkt, zul je wel opmerken dat het huidige vista systeem gelijkenissen met linux vertoont voor het installeren van programma's, maar dat het lang zo irritant niet is onder linux

Microsoft heeft gewoon al 20 jaar een onveilig concept op de markt, waar ze in die 20 jaar niks aan gedaan hebben. Ze hebben zich bezig gehouden met het verspreiden van hun software, dat iedereen het heden ten dage gebruikt, en dat niemand meer zonder kan. Dat de meeste gewoon voor windows kiezen (ook systeembeheerders) gewoon omdat ze niks anders kunnen/kennen. En vandaag de dag proberen ze er iets aan te doen, en hun capaciteiten (ik wil het zelfs niet meer weten wat voor budget/werkuren/personeel in de ontwikkeling van vista gestoken is), leveren ze nog maar een oplossing die niet af is, die zuigt. Als gebruikers zo geirriteerd geraken door de beveiliging, dat ze deze beginnen uitzetten scheelt er iets aan uw concept ! Ik heb op linux of op mac nog geen mens horen klagen dat ze om de 2 sec op yes moeten drukken neen zowel op mac of linux denk ik eens na, als ik mijn admin passwoord moet ingeven. Op vista doe ik als 1000'en anderen.... next next next yes (zonder nadenken).

En hier moet de dief niets verweten worden. Onze pc's bevatten informatie, informatie is kostelijk, en dit vraagt erom om gestolen te worden. Zolang er informatie bestaat zullen er mensen zijn, die dit willen stelen. Als je dan als gigant zoals microsoft een operating systeem aflevert, dat hier geen rekening mee houdt. Dan ben je gewoon als producent niet goed bezig. Maja zolang de marketing machiene goed draait, en het geld stroomt binnen, ga je ook niet wakker liggen, dat je maar een half afgewerkt product aflevert.
          Microsoft is niet zo populair, omdat het het beste operating systeem is, maar omdat er op marketing en lobby gebied op de juiste momenten de juiste beslissingen genomen zijn.
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Stelen is geen manier van handelen jdm.
            Zelfs als het jouw mening is dat informatie vraagt, om gestolen te worden.
            Bestaan er vrouwen die vragen om aangerand te worden omdat ze
            schaars gekleed gaan en "aanstoot" zouden geven?

Voor de rest ben ik het eens met jouw uiteenzetting.

Ik weet ook niet zo goed hoe het komt dat een besturing zo'n belang heeft.
            Of anders gezegd: hoe is dat zo gekomen.
            De marketing zal er wel woor iets tussen zitten, zeker wat Windows betreft.

Voor mij is een besturing het minst van belang.
            Wie werkt er nu dagelijks uitsluitend met de besturing?
            Zonder programma's sta je nergens...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              En hier moet de dief niets verweten worden. Onze pc's bevatten informatie, informatie is kostelijk, en dit vraagt erom om gestolen te worden. Zolang er informatie bestaat zullen er mensen zijn, die dit willen stelen. Als je dan als gigant zoals microsoft een operating systeem aflevert, dat hier geen rekening mee houdt.
              Dit is blabla hé ...

Waarom zou Microsoft zoveel patches uitbrengen om lekken op te lossen als ze er niet mee in zouden zitten?
              Het is gewoon zodanig complex dat niet alles voorzien kan worden maar dat inventieve slechtelingen steeds iets anders vinden.
              Ja, dan zoeken ze weer een oplossing en daarna zoeken de dieven weer een andere mogelijkheid.

Met auto's is het net zo ... vroeger gingen ze met een stuk ijzer tussen de ruit en deden het slotje open. Fabrikanten spelen daar op in en zetten een knopje dat volledig verdwijnt met gesloten deuren. Dan vinden ze niet beter dan het slot eruit te halen ... nu zijn er meer en meer auto's zonder slot (afstandsbediening). Dan begonnen ze die afstandsbedieningen na te maken door het signaal op te vangen ... dan maar een nieuw zenderke met telkens een andere code. Ja, dan maar een ruit uitkloppen en contactslot forceren ... ja dan maar de chip in de sleutel uitvinden hé ... kan men niet starten zonder de sleutel.
              Dan maar inbreken en de sleutel pikken ... ja, dan steken ze die in een brandkast.
              En nu, awel ja, nu komen ze bellen, steken een tweeloop tegen uw hoofd en vragen vriendelijk naar het sleutelke.
              Zijn de autofabrikanten dan zo dat ze er niets mee inzitten dat er gepikt wordt?

Net als Microsoft spelen zij ook in op de nieuwe methodes en steeds zullen aanpassingen nodig zijn.

Maar je moet niet paranoia worden hé, ze hebben nog steeds meer interesse in jouw auto van 30.000€ of jouw fotomateriaal van 10.000€ dan die paar Word-documentjes die ze kunnen stelen op jouw PC.
              Uw bankgegevens kunnen ze misschien lezen maar daar er nu ook telkens met codes en kaartlezers gewerkt wordt gaan ze moeilijk uw rekening kunnen plunderen hoor.
              Dat bedrijven daar iets meer voor moeten opletten klopt wel maar als privé riskeer je echt niet zoveel kwijt te geraken ... ja u kl*ten door eens alles te wissen, u virussen te sturen en dergelijke dat wel.

Op Mac zie je veel minder pogingen ... klopt volledig maar er zijn ook veel minder Mac-gebruikers en de meesten kopen dit om grafische bewerking te doen ... de dieven weten dit ook en hebben meestel niet veel interessen in een fotoke of filmpje.

De hackers die naar privé-computers zoeken zijn 99% amateurkes die hun kunsten eens willen testen en graag met andermans voeten spelen.

En voor de rest ... overal heb je dieven en alles wordt gepikt, zowel elektro, geld, auto's, moto's, vliegtuigen, bulldozers, valiezen, medicijnen, ... al wat je kan bedenken heeft dus een slecht concept.

Bij linux start je standaard op met een gebruiker met beperkte rechten (onder linux versta ik ook mac os X, omdat de engine free bsd is). Er kan gewoon niks aan het systeem gebeuren, zonder dat je als gebruiker expliciet toestemming geeft. Dus virusen trojans activeren / installeren wordt al een stuk moeilijker, gewoon omdat je de user zover moet krijgen dat hij toestemt om het virus te installeren.
              Zeer grappig vind ik dit.
              Bij Windows worden 90% van virussen en spyware geïnstalleerd nadat de gebruiker op OK geklikt heeft zonder te weten wat hij doet. Geef diezelfde gebruikers een Linux en ze klikken ook op OK.
              Mensen die Linux gebruiken moeten al iets van PC's kennen (geen beginnende thuisgebruiker dat met Linux begint als eerste systeem) en die mensen zouden met een Windows ook niet op OK klikken zonder te weten wat het doet. Je kan Linux en Mac gewoon niet vergelijken met Windows, niet wat OS betreft en zekers niet wat gebruikers betreft.
              Last edited by VerSeg; 5 november 2007, 03:46.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Jij wil het echt niet snappen hé nete.

Niet Microsoft maar de GEBRUIKERS hebben om deze zever gevraagd ... het zijn de GEBRUIKERS die Microsoft verwijten maakt dat spyware en virrussen installeerbaar zijn als je ZELF de setup ervan start door onattent te zijn. Het zijn diezelfde GEBRUIKERS die Microsoft processen proberen aandoen om de fouten die ze zelf maken. Daarom heeft Microsoft besloten om op algemene vraag van diezelfde GEBRUIKERS een dubbele check uit te voeren telkens je op iets klikt ... ben je zeker dat je een fout wil begaan?
                Als alle GEBRUIKERS een beetje gezond verstand zouden gebruikt hebben in het verleden, dan zou zoiets nooit moeten bestaan.
                Het is als klagen over de honderden radars en de monsterboetes ... hadden de mensen in het verleden een beetje correcter geweest, dan had dit nooit zo ver gekomen. Zoals altijd, als je het de mensen geen 36 keer vraagt of zegt dan staan ze er niet stil bij.
                Maar net als in het verkeer ... als jij geen stommiteiten doet, dan moet ge geen schrik hebben voor controles en dan ga je door den duur vinden dat het maar goed is dat ze er zijn voor de hardleerse medemensen.
                In het verkeer zorg je ervoor dat de controles je niets kunnen maken, met een PC heb je zelfs nog de kans die simpelweg ... ja met een muisklik ... uit te schakenen.
                Als je morgen een TV koop en die thuis aansluit, dan staan de kleuren niet goed, staat het formaat niet goed, staat het volume niet goed, staan de zenders niet in jouw voorkeurvolgorde, is de video nog niet aangesloten ... allemaal zaken die jij normaal vindt als je die zelf uitpakt en voor de eerste keer opzet.
                Het eerste dat je doet is die configureren naar uw zin ... allemaal normaal.
                Maar als je een PC koopt met Vista op, dan ga je het configureren ervan naar jouw zin als last, bullsh*t en om horendul van te worden aanschouwen.
                Over de stekker van een nieuw toestel staat meestal ook een fluo stikker geplakt met "Lees eerst de manual alvorens dit toestel aan te sluiten" ... als kenner denk je ook "Waar is dat goed voor" maar het is pas als zoiets van Microsoft is dat mensen moord en brand roepen.
                Eigenlijk wordt jij niet horendul van Microsoft maar van de instelling die jij zelf niet deed, een instelling die voorzien is om het naar jouw zin te kunnen maken.
                Volkomen akkoord ! Maar dat ik ook op Microsoft producten tweemaal moet klikken ....
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Volkomen akkoord ! Maar dat ik ook op Microsoft producten tweemaal moet klikken ....
                  ... of bijv. dat Microsoft zijn eigen hardware niet herkend
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Theo, dat ligt aan jou(w hardware)

Nete, heb je dat nu nog niet weggekregen? Ofwel wordt je admin, ofwel gebruik je tweakuac...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                      Theo, dat ligt aan jou(w hardware)
                      Tiens, het klop dat het mijn hardware is.
                      Ik zei dit echter omdat er aanvankelijk wat problemen waren
                      met een draadloos toetsenbord van Microsoft.

Heb intussen nieuw materiaal: MX 3200 van LogiTech.
                      Totaal geen probleem in Vista, XP Pro of Ubuntu.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Microsoft produkt of niet, al wat ik wil opstarten gebeurt hier met 1 muisklik.
                        Straf hé.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Straf hé.
                          Tiens : standaard moet je toch dubbelklikken op een pictogram om het te openen...
                          1 maal is selecteren, dubbelklikken is openen. Zo is het al van in de eerste versies van windows (d'een dezen dateert van versie 3.0 op MSDOS 5.0).
                          Je kan dat inderdaad aanpassen, dat het lukt met 1 klik (kon je in windows XP, dus onder Vista zal dat ook wel lukken), maar ik vind de klassieke methode (met dubbelklikken) gemakkelijker.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Straf hé.
                            Dan heb je dat hele UAC gedoe uitgezet ? (zoals ik)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Tiens : standaard moet je toch dubbelklikken op een pictogram om het te openen...
                              1 maal is selecteren, dubbelklikken is openen. Zo is het al van in de eerste versies van windows (d'een dezen dateert van versie 3.0 op MSDOS 5.0).
                              Je kan dat inderdaad aanpassen, dat het lukt met 1 klik (kon je in windows XP, dus onder Vista zal dat ook wel lukken), maar ik vind de klassieke methode (met dubbelklikken) gemakkelijker.
                              Verseg bedoelt 1 maal dubbelklikken

Comment

Dan heb je dat hele UAC gedoe uitgezet ? (zoals ik)
                                Neen.

UAC staat nog steeds aan, er zijn andere manieren om daar vanaf te geraken.
                                Ge kunt die meldingen op een Ultimate trouwens ook met een andere setting afzetten.
                                Verseg bedoelt 1 maal dubbelklikken
                                Ook niet.

Ik klik inderdaad maar 1 keer omdat ik al jaren zowel onder XP als Vista inderdaad de instelling aanpas zodat ik maar 1 keer moet klikken.
                                Ieder zijn goesting hé.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X