Zou een soort chip zijn die men overal gebruikt: winkels, reispassen enz. enz.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kent iemand > RF-id.
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Kent iemand > RF-id.
Koperdraad lus die als ze in een magnetisch veld komt stroom levert aan een zendertje dat een code oid uitzendt.
j.A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
Nikon stuff
-
Kent iemand dat...
RFID is niet op 123 uit te leggen (actiev tags, passieve tags, ...)
Komt er op neer: je voorziet iets of iemand van een tag. Die gaat door of langs een lezer, en je weet wat/wie daar is gepasseerd.
Gebruikt in warehousing, security, etc.
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...]
Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk berichtKent iemand dat...
RFID is niet op 123 uit te leggen (actiev tags, passieve tags, ...)
Komt er op neer: je voorziet iets of iemand van een tag. Die gaat door of langs een lezer, en je weet wat/wie daar is gepasseerd.
Gebruikt in warehousing, security, etc.
Zie dat zoiets in een Visakaart steekt.
Ik ga een stapje verder:
data mag verzameld worden maar mag je daarvan
ook profielen aanleggen?Last edited by theokus; 1 november 2007, 16:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtLeuk....
Ik ga een stapje verder:
ook profielen aanleggen?
RF (radiofrequentie) ID (nummer) is een soort chip, wat dus een bepaalde info straalt /terugstraalt als het door een "poortje" komt.
Het eigenlijke toepassinsggebied zou eerder in de produktidentificatie zijn. Stel elk produkt dat je koopt in de supermarkt heeft zo een ding, dan rij je gewoon door een tunneltje aan de kassa, en alles word automatisch geregistreerd. Heeft dus vandaag op zich niks met persoonlijke gegevens (tenzij de koppeling tussen klant / produkt, maar dit is er vandaag ook al)
In de industrie op zich is het niks nieuws, veel pallets in automatische magazijnen hebben ook al een vorm van deze id, waarmee een koppeling tussen fysische drager en software mogelijk word. uiteraard kan dit ook een persoon zijn, mar die is er dan wel van op de hoogte.
Geen schrik dus, tenzij je dief of paranoia bent ;-)
Comment
-
Rudy heeft wel gelijk MAAR
RFID zit ook in een hoop andere toepassingen zoals ONDER ANDERE personeelspasjes of allerlei kaarten waarmee je ergens toegang krijgt.
De stap naar Big Brother is alleszins niet ver als men je gangen kan nagaan. Denk maar eens na: GSM is opspoorbaar en je afgelegde weg is na te volgen, debet en kredietkaarten laten toe na te gaan waar, wanneer je je kaart hebt gebruikt, en waarvoor, ...
Het is dus niet moeilijk je verbruiksprofiel te bepalen en je gerichte reclame te sturen. Of je te onderzoeken naar bepaalde activiteiten.Of ...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk berichtGSM is opspoorbaar en je afgelegde weg is na te volgen
in een cellular network (vb. GSM netwerk) is de presisie van je positiebepaling afhankelijk van de grootte van de cellen van het netwerk. In stedelijk gebied is een cel circa 300m doormeter, maar buiten de stad wordt dit al snel tot 3 km doormeter. Je GSM heeft typisch contact met minstens 3 cellen in het netwerk. Men weet niet voortdurend met welke cellen je contact hebt. Terwijl je belt, en eens per uur via het peilsignaal kan men weten in welke cluster van cellen je zit. Als je dann et op een grens van verschillende clusters zit, kan je zelf niet zeker weten in welke cluster je zit. Via speciale opsporingstechnieken kan men het netwerk naar uw GSM laten peilen via het IMEI nr. ipv te wachten tot je GSM haar signaal uitstuurt .. maar de presiesie blijft de groep clusters waar je GSM op dat opgenblik contact mee heeft.
Je kan dus wel GROFWEG weten waar je hebt uitgehangen, maar iemand opsporen met een GSM is moeilijk, en nog het best mogelijk in stedelijk gebied waar de cellen van het netwerk kleiner zijn. in praktijk kan je typisch in 't stad de vierkante km waarin je je bevind op een kaart tekenen, en buiten stad wordt dat al meer dan 5 tot 10 km² waar je moet gaan zoeken om een GSM te vinden.
Op een dagje winkelen met je bankkaart laat je een precieser spoor achter van waar je zat: bij elke betaling weten ze het juiste adres en tijdstip waar je zat. Met een GSM laat je een vager spoor achter: "Men" kan weten of je in een stad was, maar niet in welke straat je zat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk berichtik denk dat je teveel naar CSI gekeken hebt ..
in een cellular network (vb. GSM netwerk) is de presisie van je positiebepaling afhankelijk van de grootte van de cellen van het netwerk. In stedelijk gebied is een cel circa 300m doormeter, maar buiten de stad wordt dit al snel tot 3 km doormeter. Je GSM heeft typisch contact met minstens 3 cellen in het netwerk. Men weet niet voortdurend met welke cellen je contact hebt. Terwijl je belt, en eens per uur via het peilsignaal kan men weten in welke cluster van cellen je zit. Als je dann et op een grens van verschillende clusters zit, kan je zelf niet zeker weten in welke cluster je zit. Via speciale opsporingstechnieken kan men het netwerk naar uw GSM laten peilen via het IMEI nr. ipv te wachten tot je GSM haar signaal uitstuurt .. maar de presiesie blijft de groep clusters waar je GSM op dat opgenblik contact mee heeft.
Je kan dus wel GROFWEG weten waar je hebt uitgehangen, maar iemand opsporen met een GSM is moeilijk, en nog het best mogelijk in stedelijk gebied waar de cellen van het netwerk kleiner zijn. in praktijk kan je typisch in 't stad de vierkante km waarin je je bevind op een kaart tekenen, en buiten stad wordt dat al meer dan 5 tot 10 km² waar je moet gaan zoeken om een GSM te vinden.
Op een dagje winkelen met je bankkaart laat je een precieser spoor achter van waar je zat: bij elke betaling weten ze het juiste adres en tijdstip waar je zat. Met een GSM laat je een vager spoor achter: "Men" kan weten of je in een stad was, maar niet in welke straat je zat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk berichtik denk dat je teveel naar CSI gekeken hebt ..
Op een dagje winkelen met je bankkaart laat je een precieser spoor achter van waar je zat: bij elke betaling weten ze het juiste adres en tijdstip waar je zat. Met een GSM laat je een vager spoor achter: "Men" kan weten of je in een stad was, maar niet in welke straat je zat.mits voldaan aan een paar voorwaarden.
RistoEen veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk berichtHow how, driehoeksmeting? signaalsterkte en timings kunnen vrij goed aangeven waar je zit hoor. Je gsm geeft echt wel héél regelmatig pulsen door naar gsm masten en vice versa. Ik zou toch opletten met deze uitspraak.
Comment
-
Iedereen heeft al RFid op zak, als je niet platzak bent toch.
Dat zit bv in geldbriefjes.
Leg er maar eens 1 voor een seconde of 2 in de microgolf, dan zie je een klein gaatje waar de RFid zat
Praktisch is RFid nog niet overal toepasbaar, er zijn nog teveel materiälen waar de stralen niet door kunnen.
Anders zou het bv handig zijn in de winkel. Je moet gewoon door een poortje rijden met je kar en de scanner leest wat er allemaal inzit, op een paar seconden is uw rekening klaar.
Maar, daar zijn we nog niet aan toe, de stralen gaan bv neit door water en aluminium. Toch dingen die frequent in je winkelkar liggen denk ik.
Greetz,
p~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk berichtJongens, ik hou hier op, teveel onzin...
Nog effe volhouden
Wat van belang is voor mij en waarover ik me zorgen maak
is de combinatie van persoonsgegevens en deze electronica.
Daarmee kan je profielen aanmaken en als je een profiel hebt
kan je selecties gaan maken....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtLeuk....
Ik ga een stapje verder:
ook profielen aanleggen?
En wat zeg je dan van klantenkaarten? Dat is de huidige RFID als het ware waar jij angstig tegenover staat.
In een tag steek je alle info die je wenst, en die wordt dan ergens gelezen. Meer niet, er kan dus enkel gelogd worden wie/wat er waar en wanneer gepasseerd is. Meer niet!
Je steekt dus eerst een profiel in de tag, niet achteraf he.
Het verbaast me Theo dat je nog niets hebt laten vallen over de nieuwe paspoorten in Duitsland? Hoe lang duurt eer RFID daar niet in zal zitten dan?
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...]
Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk berichtEn wat zeg je dan van klantenkaarten? Dat is de huidige RFID als het ware waar jij angstig tegenover staat.
In een tag steek je alle info die je wenst, en die wordt dan ergens gelezen. Meer niet, er kan dus enkel gelogd worden wie/wat er waar en wanneer gepasseerd is. Meer niet!
Je steekt dus eerst een profiel in de tag, niet achteraf he.
Het verbaast me Theo dat je nog niets hebt laten vallen over de nieuwe paspoorten in Duitsland? Hoe lang duurt eer RFID daar niet in zal zitten dan?
Ik had de reportage moeten opnemen maar als ik me niet vergis
zijn die al voorzien van....
Nu, angst heb ik niet ajuin.
Het is alleen mijn vraag wie daar weer beter van wordt.
Ze vinden van alles uit en ze gaan ook tot het uiterste.Last edited by theokus; 2 november 2007, 22:26.
Comment
Comment