Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

computersnelheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: computersnelheid

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Tjah : als je geen virusscanner en spywarefinder geïnstalleerd hebt zal je inderdaad niet weten of je er last van hebt hé...
    Wel, da's misschien nogal cru, maar zolang ik er geen last van heb, kan het voor mijn part ook geen kwaad.

Maar wees maar gerust: met de intensieve taken die ik uitvoer op mijn computer heb ik het snel in de gaten als er een of ander proces teveel draait op mijn computer.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Anders Vista gebruiken hé, die schakelt alles uit na een tijd wat je niet echt gebruikt en uw systeem wordt na een tijd sneller dan in het begin, tel een week of vijf.
      Alle, 'k zal die vista dan maar regelmatig eens blijven opstarten, dat hij zichzelve niet uitschakelt
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Vaak starten er ook zaken totaal overbodig mee op. Installeer bv. iTunes, daar zit (als je het niet uitvinkt) ook iTuneshelper, iPodservice, ... bij. Heb je geen iPod, is die iPodservice die automatisch bij elke windows opstart mee opgestart wordt, totaal overbodig. Werkt alleen maar vertragend. Ituneshelper idem, start ook autom. bij op, maar helemaal niet nodig, enz... (iTunes is nu maar even een vb., zijn veel progjes die autom. mee kunnen opstarten, waarbij dat niet nodig is, bv. quicktimetask, ...)

Heb je een eigen firewall, maar staat die van windows zelf nog ingeschakeld, (of : terug na bepaalde windows updates), kan ook al vertragingen (en conflicten) geven.

Te weinig vrije ruimte op de harde schijf, of problemen met het virtueel geheugen, kan ook al.
        Ook zijn er rootkits die totaal onopgemerkt blijven voor antivirussoftware ed, maar te herkennen zijn aan de vertragingen op de pc.

Is het echt bij alles dat je vertraging merkt ? Dus opstarten, hele werking van de pc, openen van venstertjes, surfen, .... ?

Mss dat je eens een HJTlogje kan posten, daaruit valt te lezen wat er zoal mee opstart/meeloopt enz... Mogelijk komt daar niets bijzonders uit hoor, maar mss komer er toch veel dingen uit die overbodig meelopen, en kan daar mee verdergegaan worden (iig nog niets fixen met HJT) of mss zelfs malware.
        Dus mocht je nog steeds problemen merken, maak en post evtl. eens zo'n logje ? :
        * Maak eerst op een vaste plaats (bv in de map "mijn documenten" of "program files") een nieuwe map aan en noem deze bv. HJT
        * Doe rechtermuisklik op het linkje hieronder en kies voor "Doel opslaan als..." en blader naar het net aangemaakte mapje voor hijackthis en sla het daarin op
        hijackthis.exe (Merijn) of hijackthis.exe (trendmicro)
        * Sluit het downloadvenster
        * Ga naar de map "HJT"
        * Dubbelklik hijackthis.exe > klik "do a system scan and save a logfile"
        * Kopieer heel de inhoud van dat logje dat in tekstbestand aangemaakt wordt na de scan (hijackthis.log) en post het eens mee.

Succes
        * Konica-Minolta Dimage Z3 * Panasonic Lumix FZ18 * Pentax K5 *

Comment

Working...
        X