Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rare auto op de weg

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rare auto op de weg

Ik reed vanmiddag rond een uur of 15h door Hoboken en voor mij reed een donker blauw bestelwagentje. Iets van een soort citroën berlingo ofzo net wat groter. Maar het vreemde er aan was dat die een hoop camera's op z'n dak had staan. Denk een stuk of 3 naar voor gericht, 1 naar de achterkant gericht. En van het type van veiligheidscamera's. Van die grote dingen die je ook wel aan gebouwen ziet.
    Verder hing er vanaf het dak ook nog een kabel naar een toestel dat aan het linkerachterwiel hing. Er was geen signalisatie te zien op de auto, geen namen, geen overheidsinstelling of wat dan ook. Misschien dat er oranje zwaailampen op stonden. Maar ze branden in ieder geval toen niet.

Heb van m'n leven nog nooit zoiets gezien of van gehoord. En ben nu echt wel benieuwd wat het is en waar het voor gebruikt wordt. Dus als er iemand mijn nieuwsgierigheid kan bevredigen...

Re: rare auto op de weg

Oorspronkelijk geplaatst door snarfie Bekijk bericht
    Ik reed vanmiddag rond een uur of 15h door Hoboken en voor mij reed een donker blauw bestelwagentje. Iets van een soort citroën berlingo ofzo net wat groter. Maar het vreemde er aan was dat die een hoop camera's op z'n dak had staan. Denk een stuk of 3 naar voor gericht, 1 naar de achterkant gericht. En van het type van veiligheidscamera's. Van die grote dingen die je ook wel aan gebouwen ziet.
    Verder hing er vanaf het dak ook nog een kabel naar een toestel dat aan het linkerachterwiel hing. Er was geen signalisatie te zien op de auto, geen namen, geen overheidsinstelling of wat dan ook. Misschien dat er oranje zwaailampen op stonden. Maar ze branden in ieder geval toen niet.

Heb van m'n leven nog nooit zoiets gezien of van gehoord. En ben nu echt wel benieuwd wat het is en waar het voor gebruikt wordt. Dus als er iemand mijn nieuwsgierigheid kan bevredigen...
    Dat zijn mensen van makers van de GPS kaarten... Ze rijden alle wegen af om te zoeken naar veranderingen

Comment

Kan het een auto zijn geweest van TeleAtlas ?
      Dat is het bedrijf dat de kaarten maakt voor TomTom navigatie.

Comment

tja, 't zou perfect kunnen. Ben aan het googlen maar vind niks. Heb niks van een bedrijfsnaam kunnen ontdekken.

Comment

Dat zijn waarschijnlijk de wagens van de GPS kaartenleveranciers.
          Deze worden gebruikt om de kaarten te updaten.
          Rijden dus dag in dag uit het land rond.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door snarfie Bekijk bericht
            Ben aan het googlen maar vind niks.
            Zoiets? http://www.pocketgpsworld.com/teleat...-van-a1000.php

Dit is teleatlas maar zo zijn er meer bedrijven die er mee bezig zijn (waaronder Google). Over een paar jaar zien we ook gebouwen etc. op onze navigators in plaats van slechts een kaart. Ik kan me zo voorstellen dat men uit concurrentieoverwegingen niet altijd de naam op de auto zet.
            Last edited by Leonidas; 30 oktober 2007, 20:15.

Comment

Of hier voor nog meer foto's van TeleAtlas -> klik

Comment

zoiets in de trend was het inderdaad. Bedankt. Weer wat bijgeleerd.

Comment

Haaaaaaaa Snarfie heeft mij gezien in Hoboken met mijn canonmobieltje Ik had je in mijn lenske hoor
                  Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

klopt hoor, het wagentje is bij ons ook in het dorp geweest, zelfs bij ons in de straat, wel een beetje een vreemd gezicht.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Zolang het Big Brother niet is!
                      www.fotocath.be
                      Alles van waarde is weerloos.

Comment

Working...
                      X