Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filosofie van het leven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Filosofie van het leven

Filosofie van het Leven

(EDIT)

Ik ben dol op individuen die het leven bewonderen en
    zwaar ervan genieten.Vandaar dus dit topic,nu mijn vragen aan jullie:

- Hoe kijken jullie naar het leven?wat is jullie motivatie?
    - Waarom denken jullie dat we hier leven?wat is ons doel?
    - Bestaat god?
    - Geloven jullie in goed en kwaad?
    - Hoe kijken jullie naar realiteit?Naar werkelijkheid en waarheid?

(Ik post mijn mening morgen)
    Last edited by 123; 31 oktober 2007, 15:55.

Re: Filosofie van het leven

Hoor ik daar een moderator aankomen die deze foto achter een linkje zal zetten

En waarschijnlijk deze discussie zal sluiten
    www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
      Lana zei het al:The men i love are the ones with fire in their eyes & passion for life.
      Ook ik ben dol op individuen die het leven bewonderen en
      zwaar ervan genieten.Vandaar dus dit topic,nu mijn vragen aan jullie:

1 Hoe kijken jullie naar het leven?wat is jullie motivatie?
      2 Waarom denken jullie dat we hier leven?wat is ons doel?
      3 Bestaat god?
      4 Geloven jullie in goed en kwaad?
      5 Hoe kijken jullie naar realiteit?Naar werkelijkheid en waarheid?
      (Ik post mijn mening morgen)
      1 Begrijp deze vraag niet. En die motivatie?
      Ik werd ooit geboren en daar was ik
      Overleven?

2 Leven is zinloos. Het gaat er om wat wij er van maken plus
      alles in combinaties, relaties, ervaringen.

3 Neen

4 Natuurlijk

5 Nuchter blijven is de boodschap.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

- Hoe kijken jullie naar het leven?wat is jullie motivatie?

ik leef en ik geniet, voorlopig moet ik daar niets meer bijdenken

- Waarom denken jullie dat we hier leven?wat is ons doel?

om te leven en te genieten

- Bestaat god?

wie?

- Geloven jullie in goed en kwaad?

neen, enkel in perceptie van goed en kwaad.
        de ene ziet het als kwaad, terwijl de 'schuldige' het juist doet om goed te doen...
        eindeloze discussie, ge moogt mijnen cursus ethiek ne keer lenen, daar staat genoeg leesvoer hierover in. ik moet zeggen dat ik hem alleszins heel interessant vond (het enigste vak dat ik ooit met plezier heb geleerd)

- Hoe kijken jullie naar realiteit?Naar werkelijkheid en waarheid?

ik leef en ik geniet

ps, ik zou uuurenlang over deze vragen kunnen vertellen en antwoorden formuleren, maar dat doe ik liever niet achter een pc scherm op een toetsenbord. Zoiets is voor in gezellige warme ruimte te bediscussiëren met enkele andere mensen en al dan niet een glaske whisky of andere geestverrijkende middelen
        en discussiëren, da doe ik graag é
        Last edited by Matthias; 30 oktober 2007, 18:45.
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

5 Nuchter blijven is de boodschap.

ben ik niet mee akkoord

maar ja, wat verwacht je van een 21 jarige Gentse student die leeft en geniet
          Last edited by Matthias; 30 oktober 2007, 18:48.
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            ben ik niet mee akkoord

maar ja, wat verwacht je van een 21 jarige Gentse student die leeft en geniet
            Mattias ik bedoel ook dat er weinig is dat spontaan zal veranderen
            eens dat jij er verschijnt.... lees het maar eens na
            Je zal het zelf moeten doen of jou aanpassen...

Het is heel interessant (hoop geven of leven op hoop) over het voorwaardelijke
            te praten maar het leven is anders.
            Ik heb niks tegen dromen over en praten over...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

1: geen motivatie, het is er gewoon en als het morgen gedaan is is het ook goed
              2: geen, we zijn er gewoon en de dingen die we doen is omdat we ons anders zouden vervelen
              3: geen idee, als hij er is zal hij me wel vinden als hij me nodig heeft
              4: geloof er niet in, wel dat er een verschil is in waarde van handelen
              5: zoals naar alle andere dingen...alles is realiteit ook de virtuele dingen zo is ook alles waar in zijn context

PS: werkje op school te doen?

Comment

maatschappelijke discussie niet gewenst(lees ik in het rood), dan toch maar toe laten tot het eventueel uit de hand loopt!!!
                geen goed idee, voorbeelden genoeg op BD waar het fout loopt, waarom er dan toch aan beginnen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  maatschappelijke discussie niet gewenst(lees ik in het rood), dan toch maar toe laten tot het eventueel uit de hand loopt!!!
                  geen goed idee, voorbeelden genoeg op BD waar het fout loopt, waarom er dan toch aan beginnen.
                  grt,bouk.
                  Omdat we hebben geleerd uit die voorbeelden dat het ook anders kan en
                  ook anders moest.
                  Maar regel is regel, ben ik het mee eens.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Beste moderator,
                    Ik heb de naam van Lana bij dit topic duidelijk vermeld.Dus van Copyrightschending is volgens mij geen sprake.De foto maaktte
                    bepaalde gevoelens bij me los en dat heb ik in dit topic duidelijk gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      grt,bouk.
                      Roken in of uit de restaurant is een veel grotere maatschappelijk probleem.
                      Dit topic gaat eerder over je persoonlijk visie en kijk op het leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123 Bekijk bericht
                        Beste moderator,
                        Ik heb de naam van Lana bij dit topic duidelijk vermeld.Dus van Copyrightschending is volgens mij geen sprake.........
                        Helaas denken wij als moderatoren daar toch anders over. Het is en blijft niet toegestaan om andermans foto's te posten, zelfs al vermeld je de naam erbij. Je had het beste eerst toestemming moeten vragen aan Lana zelf en dan nog had je alleen de foto achter een link mogen plaatsen. Dit staat allemaal in de forumregels.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

Comment

Hoe kijken jullie naar het leven?wat is jullie motivatie?

Het leven is een proces met een begin (geboorte) en eind (dood) met een doel
                          om te groeien en zich vermenigvuldigen. Dit is ook mijn rol in op deze aarde.
                          Alleen de reden waarom ik zo nodig moet groeien en voortplanten weet ik niet.

Het leven is Ook wat lot ons toegebracht heeft. Je wordt ergens op aarde gelegd
                          terwijl je uit een cel bestaat. je moet het zien overleven;in de buik van je moeder ,
                          in de milieu die je daarna komt en de grote wereld waarin je jezelf moet bewijzen.
                          Ik had ook ergens in Somalië zijn geboren of in Amerika of in Zweden.
                          Mijn lot had vastbesloten om mij op mijn geboorte plaats op de wereld te zetten.

Waarom denken jullie dat we hier leven?wat is ons doel?
                          Ik weet het niet, echt niet. Ik geloof niet dat het een test is.Soms denk ik dat ik hier
                          ben om de wereld te ervaren Overleven is een goede punt(theokus), maar waarom worden
                          we getest om te overleven?Waarom is aardse leven ons zo dierbaar als wij ons doel op deze
                          aarde niet eens weten?Waarom zijn we bang voor de onbekende?De dood?

Bestaat god?
                          Het moet wel. Hoewel er geen rationele gronden zijn daarvoor zijn er wel genoeg redenen
                          om te willen geloven.De natuur en ons wereld op zich is de grootste bewijs.Ik werk zelf in
                          medisch sector en kom vaak in aanraking met cellen, weefsels en mensen.als je nagaat hoe
                          precies alles in werk gaat; sta je vast verbaast.Er is een creatuur ongetwijfeld.

Geloven jullie in goed en kwaad?

Ik zie het kwaad altijd op twee mannieren.

De eerste is wat Matthias aan gaf :de een ziet het als kwaad, terwijl de 'schuldige'het
                          uit het goede doet.
                          Eigenlijk bestaat goed en kwaad niet. Deugden en waarden worden door het mens aangewezen.
                          Het kwaad en goed bestaat alleen omdat wij mensen het als goed en kwaad zien; hierbuiten in het
                          natuur bestaat het niet.
                          Een moord bijvoorbeeld wordt altijd als kwaad gezien; alleen als een soldaat doodt wordt hij als held
                          gezien.Zelfs een kind mag hij wel doden (en geloof me het gebeurt ook weleens).
                          Een moord op een mens is kwaad terwijl een moord op een koe normaal is.
                          Bij overleden van ons hond huilen we bakken vol met tranen terwijl we bij slachten van arme kippetjes
                          niet eens een traantje gieten.
                          Keuzes keuzes keuze, wij mensen zijn veel te kieskeurig om goed en kwaad te onderscheiden. We leven in
                          overeenstemming met natuurlijk en sociale regels, niet omdat die waar of gerechtvaardigd zijn maar omdat
                          ze ons de kans geven ongestoord te leven.We negeren het kwaad (soms) of we vinden het niet eens
                          belangrijk om over na te denken.

De tweede,
                          Kwaad ontstaat uit gebrek aan matigheid.
                          Dit is het geval bijvoorbeeld in ons lichaam.
                          Een hart is ziek omdat het niet gezond is.
                          Een gerecht is niet zoet omdat er geen zoet in zit. Etc etc

Werkelijkheid
                          Ons 5 zintuigen nemen prikkels waar en door het bewerken van deze data creëren we ons eigen
                          waarheid en realiteit.Volgelingen van Kant vergeleken het met een video camera. We nemen het
                          gedeelte van het werkelijk waarheid waar, tot wat we toegang hebben(Niet-waarneembare wereld
                          zoals-hij-echt-is)
                          Alleen ik ben daar niet volledig mee eens. Dat zo een wereld bestaat is een constatering van onszelf
                          op basis van dialogen en vergelijking van waarnemingen van anderen via ons eigen zintuigen. Ik zie
                          bijvoorbeeld kleur. Iemand die kleurblind is vertelt mij dat hij/zij groen en rood niet kan zien.Iemand die
                          blind is zegt dat hij/zij helemaal niets kan zien.
                          Ik hoor dit en verzamel dit informatie via mijn zintuigen.De mogelijkheid bestaat dat er zo een wereld
                          bestaat; maar met zekerheid weet ik dat niet.

Verder vind ik de realiteit niet zo erg boeiend als timing en of de rol van tijd in ons leven.
                          Waarom zijn we zomaar hier op aarde gezet?waarom ontmoeten we mensen die we in dit leven ontmoeten?
                          waarom niet mensen uit een ander tijdperk?We ervaring dingen als mogelijke wezens – ze bestaan maar hadden
                          ook niet kunnen bestaan.Waarom dan?

Vragen vragen vragen…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            1 Begrijp deze vraag niet. En die motivatie?
                            Ik werd ooit geboren en daar was ik
                            Overleven?
                            De vraag is wat ons in leven houdt.Waarom we alles op alles inzetten om niet dood te gaan?wat houdt ons op aarde?

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            ps, ik zou uuurenlang over deze vragen kunnen vertellen en antwoorden formuleren, maar dat doe ik liever niet achter een pc scherm op een toetsenbord. Zoiets is voor in gezellige warme ruimte te bediscussiëren met enkele andere mensen en al dan niet een glaske whisky of andere geestverrijkende middelen
                            en discussiëren, da doe ik graag é
                            Ik denk dat dat moeilijk gaat gezien de afstand, dus leef je hier uit jongen

Comment

Om Elvis Peeters te citeren: Ik wantrouw diepzinnigheid. Ik stoot me niet aan het binnenste van een steen, maar aan zijn oppervlakte. Alleen mijn hand doet pijn vanbinnen.
                              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Working...
                              X