Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe is't in godsnaam mogelijk [proper uitgedrukt]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe is't in godsnaam mogelijk [proper uitgedrukt]

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
    Dat soort sloddervossen zijn soms in andere opzichten ook slordig: als de gemeente alle vuilniszakken even doorsnuffelt alvorens ze op te ruimen moet je niet verschieten dat men geadresseerde post tussen de vuiligheid vindt. Op die manier zijn er al velen tegen de lamp gelopen.
    Maar soms ook ten onrechte - een collega zijn zoon zat op kot met een aantal mede-studenten. Een van die studenten kreeg regelmatig wat reclame toegestuurd op naam. Een buitenstaander had 2 zakken voor hun kot gedumpt en er 1 enveloppe met de adresgegevens van die student bijgestopt. Gevolg: politie aan de deur wegens sluikstorten en een boete van 125 euro. Er was geen verhaal mogelijk - zijn adresgegevens zaten tussen de vuiligheid van een andere...
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Maar soms ook ten onrechte - een collega zijn zoon zat op kot met een aantal mede-studenten. Een van die studenten kreeg regelmatig wat reclame toegestuurd op naam. Een buitenstaander had 2 zakken voor hun kot gedumpt en er 1 enveloppe met de adresgegevens van die student bijgestopt. Gevolg: politie aan de deur wegens sluikstorten en een boete van 125 euro. Er was geen verhaal mogelijk - zijn adresgegevens zaten tussen de vuiligheid van een andere...
      Het is niet omdat er fouten kunnen gebeuren, dat we niks moeten ondernemen.

Comment

Ik erger me ook steeds aan al dat zwerfvuil (rare naam want het zwerft niet, het blijft gewoon liggen waar men het heeft gedumpt). Niet enkel langs de rijbaan maar ook op de meest onverwachte plaatsen, diep doorgedrongen in natuurgebied, wat ligt daar?.. juist. Het kost verdomme minder moeite om naar het containerpark te rijden!
        Ik vind ook regelmatig afval van (wilde?) feestjes middenin de natuur, inclusief verpakking van een nieuwe barbecue.

Maar sommigen zijn toch millieubewust hoor, ze hangen hun vuil netjes op :

Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Een buitenstaander had 2 zakken voor hun kot gedumpt en er 1 enveloppe met de adresgegevens van die student bijgestopt.
          Mijn broer heeft jaren geleden zo eens iets meegemaakt. Hij was toen net van school en woonde nog thuis. Hij was als chauffeur werkzaam bij een groothandel en moest iedere dag klanten bevoorraden langs een vaste route.

Op een middag was hij zijn boterhammen aan het opeten ergens op een parkeerplaats in een landelijk dorpje ergens langs zijn route. Voor hij vertrok had hij die ochtend een fotokopie gemaakt van zijn bedrijfs-tikkaart en was die tijdens zijn lunch wat aan het bekijken. En na zijn lunchpauze heeft hij dat papiertje netjes met het klokhuis van zijn appeltje in de openbare vuilbak gedeponeerd.

Een week later een brief van de politie in de bus met uitnodiging voor een verhoor op het bureau. Bleek dat er in die vuilbak iemand achteraf zijn afgemaaid tuingras was komen deponeren. En ze hadden die hele vuilbak leeggemaakt en mijn broer zijn tikkaart gevonden. En hierop stond de naam van zijn werkgever en de naam van mijn broer. En dus, de sluikstorter was gevonden !!!

Mijn broer de situatie uitgelegd en gezegd dat hij braafjes maar een stukje papier in een (op dat ogenblik nog) bijna lege vuilbak had gedropt hielp niets. De zaak is voorgekomen voor de rechtbank in een ander arrondissement. Mijn broer had zijn "misdaad" maar liefst tachtig kilometer gepleegd van zijn huis. En uiteindelijk had de rechter toch begrip voor de uitleg en de situatie. Waarom zou iemand die pas van school is, nog thuis bij zijn ouders woont, een zak met vers gemaaid gras gaan meesleuren en deponeren in een vuilbakje ergens tachtig kilometers verder...
          Enfin, de beklaagde werd vrijgesproken...

Maar sindsdien scheur ik wél overal al mijn adresgegevens uit reclamefolders en brieven voordat ik het oud-papier ga deponeren in het containerpark. Je weet maar nooit waar zo een omslag of brief kan belanden...

Comment

Het is idd schandalig...

Maar aan de andere kant werken ze ( gemeentediensten ) het zelf in de hand.
            De containerparken waren vroeger gratis, nu dik betalen...
            De containerparken zijn open als iedereen gaan werken is. Als iedereen thuis is van zijn werk doen ze de deuren dicht.
            Idem met vakantiedagen, als je eens tijd hebt om uw zolder op te ruimen is het containerpark gesloten...
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

[QUOTE=MDF;1615606]Mijn broer heeft...

...voordat ik het oud-papier ga deponeren in het containerpark. Je weet maar nooit waar zo een omslag of brief kan belanden...[/QUOTE]

Eenmaal de container in het park opgetrokken gaat deze naar een overslagstation waar deze bij de rest van al het papier wordt geledigd en nadien bij een verwerker geshredderd, ofwel rechtstreeks naar de verwerker. In vele gevallen eindigt je papier als... gerecycleerd papier.

Vertrouwelijke gegevens over je in bvb. een bank wordt opgehaald met containers met sloten op, de ophaler kan geen van die papieren bekijken. Enkel de verwerker heeft toegang tot die containers en de inhoud ervan wordt binnen de 24 uur vernietigd.

Dat containerparken aan de gebruiker geld kosten is niet abnormaal. zoveel mogelijk afvalstromen (hout, metaal, papier, glas, PMD, puin, grond, ...) dienen gerecycleerd te worden. Per afvalstroom heb je nog eens verschillende verwerkingsniveaus. Bij mijn werkgever heeft het hout alleen al drie niveaus op gebied van kwaliteit, A, B en C-hout. Deze moeten alle ook apart verwerkt worden. Des te slechter de kwaliteit (slechte kwaliteit is bvb. nagels, glas dat nog in houtramen hangt, hout met hoge concentraat vezel), des te groter de verwerkingskost.
              De kosten hieraan verbonden kun je ofwel algemeen verrekenen aan de gemeenschap, ofwel rechtstreeks aan diegene die zijn afval aanbiedt.

Het is niet meer als vroeger dat we alles op een hoop gooien met een laagje grond erover en we zien het niet meer. België telt maar enkele open storten (Hooge Maay - Antwerpen, ILVA - Vlierzele, REMO - Houthalen, ...) meer en zelfs daar gooien ze nog zo maar niet weg wat ze willen.

Zwerfvuil is een ernstige vorm van egoïsme/egocentrisme.

Comment

Te grof voor woorden , een mens zou er zo woest van worden.

Ik heb het zelf ook enkele jaren geleden meegemaakt. Aan het fietsen langs een drukke! 4 vak's baan passeert er een 4x4 met geblindeerde ruiten, ruitje naar beneden een hele vuilniszak ( zo van die grote ) midden op de weg gedumpt al rijdend... toen wel al te ver weg om te nummerplaat te lezen.

Enige tijd geleden wel nog een docu gezien over sluikstorten. Naar het schijnt wil de politie er niets meer aan doen want aan de meeste zaken wordt nx gedaan. het was zeker minder dan 10% (ik dacht 3 maar niet heel zeker) want het gerecht heeft al zo veel werk.

Maar dat is nu typisch België iedereen doet wa ie nt laten kan... jammer genoeg.
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

zonet volgende mail verstuurd:

open mail verstuurd naar:
                  Manu Claes, burgemeester Scherpenheuvel-Zichem
                  Marc Verbruggen, milieuverantwoordelijke Scherpenheuvel-Zichem
                  Infodienst Natuurpunt Oost-Brabant
                  Michel Coryn, verantwoordelijke Natuurpunt Scherpenheuvel-Zichem

Heren,

recent ben ik gestart met een nieuwe hobby nl. fotografie.
                  Een mooie hobby en zeker in deze streek vol natuur en groen.

Op m'n eerste foto-wandeling dichtbij huis in Keiberg ben ik geschrokken van de vervuiling door zwerfafval.
                  Ik spreek dus niet over enkele colablikjes of een paar keukenzakjes!
                  Ik spreek over een verlaten zwembad midden in het groen dat langzaam opgevuld wordt door allerlei afval!
                  Ik spreek over hopen vuil dat gedeponeerd wordt in het groen!
                  Ik spreek over een auto die op enkele meters van me stopte en een vat oude olie deponeerde, natuurlijk met opengedraaide dop en lekkend over de grond. Ik was zo geschrokken dat ik vergat de nummerplaat te noteren.

Kijk, ik ben geen fanatiekeling. Geen groene jongen maar wel iemand die vind dat er iets moet gebeuren.
                  Ik kan toch niet alles in m'n grijze zak blijven vullen?
                  Dit heb ik vroeger al gedaan met het vuil dat in het stukje bos achter m'n huisje ligt, ondertussen is er al nieuw vuil gestort.

Wat doen we hiermee?

Ik stel voor dat we misschien's samen komen om de situatie te bekijken.
                  Ik stel voor om te onderzoeken of we de 'deponeerders' kunnen identificeren.
                  Ik stel voor dat er harder opgetreden wordt tegen deze storters, het is wettelijk mogelijk dacht ik.

Ik heb maar 2 handen en m'n vrije tijd.
                  Maar ik zal ze graag ter beschikking stellen om de rommel op te kuisen.

En natuurlijk moeten we ook kijken naar de toekomst want opkuisen alleen is onvoldoende.

Ik hoop dat ik dmv deze mail uw aandacht heb en dat we samen tot een constructieve oplossing kunnen komen

Ik heb fotos als attachment in deze mail.

beleefde groeten,

Declercq Koen
                  3271 Scherpenheuvel-Zichem
                  0476/**.**.**
                  koenspictures@gmail.com
                  Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                  http://kodefoto.webs.com/
                  http://flandriens.webs.com/

Comment

mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Hoe dan ook, het heeft wel mooie plaatjes gelevert voor jou

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                        Het is idd schandalig...

Maar aan de andere kant werken ze ( gemeentediensten ) het zelf in de hand.
                        De containerparken waren vroeger gratis, nu dik betalen...
                        De containerparken zijn open als iedereen gaan werken is. Als iedereen thuis is van zijn werk doen ze de deuren dicht.
                        Idem met vakantiedagen, als je eens tijd hebt om uw zolder op te ruimen is het containerpark gesloten...
                        Voor alles moet je niet betalen.....er is nog veel gratis.
                        Koop milieu bewust,vermijd afval...
                        De meeste containerparken zijn zaterdag voormiddag open...
                        Composteer...groenafval is voedsel..als je een tuin hebt hoe klein ook,moet je niets in de GFT container doen.
                        Vermijd grote gazons..of koop een mulchmaaier..geen gasafval meer...bemest uw gazon niet..sproei alleen als het nodig is enz.

Comment

Working...
                        X