Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

privé sauna tips?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• privé sauna tips?

Iedereen die een goed adresje voor een privé sauna kent mag het hier zeker en vast posten!
    Er is een reusachtig aanbod, maar ik ben op zoek naar dingen waar mensen zeker tevreden van zijn!
    alvast bedankt!

Re: privé sauna tips?

Oorspronkelijk geplaatst door exes Bekijk bericht
    Iedereen die een goed adresje voor een privé sauna kent mag het hier zeker en vast posten!
    Er is een reusachtig aanbod, maar ik ben op zoek naar dingen waar mensen zeker tevreden van zijn!
    alvast bedankt!
    en wie is dan de persfotograaf!!!.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Huh? Ik volg even niet hoor
      Ik in ieder geval niet !

Comment

alvast bedankt!
        Beauty en Kuurinstituut Het Nolderwoud
        Ommerweg 59
        7921TB Zuidwolde

Comment

alvast bedankt!
          privé sauna de schranshoeve in Boechout
          http://www.saunadeschranshoeve.be/

is een vrij nieuw complex en is supermooi (zwembad,stoombad,sauna, bubbelbad...) én groot

ik ben alvast zeer zeer tevreden van dat complex, daar ga ik zeker en vast meer naartoe
          5DmkIII en wat glas

Comment

Comment

Als ik even mijn evaring mag neerpennen, een ervaring van toch wel 15 jaar Sauna bezoek vind ik dat Privé Sauna's in de eerste plaats erg duur zijn en in het tweede plaats het sociale aspect van het sauna gebeuren missen.
              Ze hebben ook meestal een duur van 2 uur met eten inbegrepen, dat is gewoon niet voldoende om terdege van je Sauna te kunnen genieten.
              En je mag toch een bedrag van om en bij de 100 Euro rekenen voor een bezoek met twee personen en twee uur.

Ik zou je daarom de raad geven probeer is een echte familiesauna, daar heb je alle mogelijkheden in huis en geen tijdsbeperking, nu ja de enige beperking is het sluitingsuur van de sauna. Maar je kan dus blijven van opening (11.00) tot sluit (24.00) aan de vaste toegangsprijs. Eten en drinken zijn apart en je hebt daar een ruime keuze. Wat meer is, in de zomer kan je daar ook gebruik maken van een tuin waar je dus ongestoord naakt kan zonnen en zwemmen.
              en dit alles in zeer aangename en comfortable omstandigheden.

In het Antwerpse kan ik je twee sauna's aanbevelen

Mirage op de Boomsesteenweg in Aartselaar en Molenhoeve in Ranst

Beiden zijn zonder meer top met alle voorzieningen zoals Beautysalon en kapsalon, zonnebanken, gezellige bar en restaurant in huis.

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zal je mijn sauna gebruik eens uitleggen.
                Ga naar een familie sauna om volgende reden.
                Sauna is om te relaxen en daar moet je de nodige tijd voor nemen ook om het sauna effect zijn wreking te laten doen
                Zo een sauna complex is meestal veel ruimer een beter voorzien.
                Finse, natte en droge sauna ,infrarood , Turks dampbad , whirlpool ,zwembad binnen en buiten en grote tuin .
                Het gebruik van de sauna daar trek ik meestal min. Een halve dag voor uit om volgende reden.
                -Na omkleden ga ik me volledig douche met zeep ongeveer 10 min
                -Nu ga ik me niet te snel opwarmen door met men voeten in een verwarmd voetbad te zitten ongeveer 10min
                -En daarna ga ik in een droge sauna voor min 8 min
                -Hier na een koud dompelbad of douche ongeveer 2 min.
                -Nu een heerlijke duik en het zwembad van ongeveer 10 min.
                - Dan een rust periode van min 15 min.
                Dit is ongeveer 55min voor één cyclus en ik doe er gewoonlijk drie tot vier.
                In de rustperiodes neem ik voldoende vocht binnen.
                En ik sluit af met wat eten dit doe ik niet tussen door daar ik dan last heb van mijn maag.

Vergeet het dat iedereen je zal begluren iedereen is hier gelijk jong en oud dik of dun allen zijn naakt.
                Lichamelijk contact (gewenst of ongewenst) is niet toegestaan

De volgende sauna kan je eens proberen www.sauna-thermenschilde.be
                Hier is Het dragen van badkledij niet gebruikelijk, maar wel toegestaan van 10 tot 16 uur. Voor de dames bikini of monokini; voor de heren zwemslip. Geen badpak of boxershort.

Of ander volgende adressen hier is naakt verplicht

zet de stap en vergeet privé sauna

gr.Mon
                Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

Comment

Ikzelf heb 2 sauna's
                  Eentje thuis en eentje in de cottage.

Die thuis is met een electrische oven, waar bovenop ongeveer 30kg stenen liggen...
                  Sauna wordt opgewarmt tot 80 graden, dan is ie perfect.
                  Onder de oven wordt is een doorgang naar buiten toe en bovenaan heb je een mini afzuiging, wat zorgt voor een perfecte luchtstroom, en De sauna wordt "verlicht" met glasvezel licht.
                  Tijdens het baden wordt er zeer regelmatig water over de stenen gegooid waardoor er stoom onstaat, die opsteigt en vervolgens ronddraait in de sauna en uiteindelijk op het lichaam terecht komt.
                  Na de sauna een ijskoude douche en in de zomer spring ik mijn zwembad in en af en toe een glaske champagne
                  In de winter ga ik buiten en spring in de sneeuw

In de cottage or "mökki" hebben we de beste sauna.
                  Die wordt opgewarmt met hout en wederom een kilo of 30 stenen.

De stoom die hier wordt aangemaakt na het gieten van water op de stenen is veeeeel zachter, dit omdat de oven wordt verwarmt met hout.

Daarna daal ik via de trapje af naar het meer waar ik dan inspring he koud of niet.

Tijdens de winter, wanneer het meer een ijslaag tussen de 30 en 80 cm heeft wordt er een gat gezaagt in het ijs en spring je via dat gat in het water.
                  Die noemen we avanto
                  Het gevoel na dit ritueel is enorm en uw velleke wordt weer zoals toen je baby werd.

Wij gaan wekelijk 3 tot 4 maal in sauna met het hele gezin.

Ik heb tal van sauna's bezocht in belgie maar ik vind er maar weinig die mijn interesse kunnen wekken.

Dit omdat een droge sauna, zoals die meest voorkomen in belgie, mij totaal niet kunnen bekoren.Het zijn meestal plaatsen waar geen verse lucht aanwezig is maar wel zeer warme en droge lucht, je zit daar eigenlijk te wachten tot je begint te koken.

In mirage is wel een finse sauna aanwezig maar die staat veeeel te warm.

Onze ervaringen die je hebt bij de familiesauna's in be zijn ok maar toch..
                  Je kan dus duidelijk zien wie er komt om van de sauna te genieten en wie er komt om naakte mensen te zien..of om naakt rond te kunnen lopen.
                  Er zijn dus ook veel naturisten die sauna bezoeken om ...naakt te kunnen lopen..

In landen waar een echte sauna kultuur heerst zie je toch een heel ander beeld en zie dat mensen zich heel anders gedragen ivm het baden en sauna.

Ook als je bv met vrienden een sauna ervaart wordt is het altijd zo dat mannen en vrouwen steeds gescheiden gaan.
                  Dit zie je ook terug wanneer je naar een publiek zwembad gaat zijn zowel de kleedkamers als de sauna voor mannen en vrouwen gescheiden.

De sauna die het zachtste effekt geeft is een "rook sauna".
                  Het duurt helaas een hele dag om dat ding ready te krijgen maar het is het waard.

Ivm de prijzen..tja het is ontspanning/social event he dus het kost geld..

Ik woon dus ook in zo'n land waar sauna "hot" is.

risto
                  Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

ik ben tevreden van Aqua Heaven in Leuven .. en deel kan je privé afhuren, een deel is voor groepssauna

Comment

Privé Sauna Sparein in Beveren is een absolute topper. Nieuw sauna-complex met een veelvoud van mogelijkheden: ontbijt, nagelstudio, massage, jacuzzi,.... Zeker een aanrader!!!
                      http://www.sparein.be
                      Last edited by Stefan Saeys; 27 september 2010, 23:30. Reden: Link vergeten ;-)

Comment

je kan altijd Boetfort in Melsbroek proberen afhuren...
                        maar is nogal groot dus vermoed nogal duur.

Hoewel niet privé (als je met privé tenminste bedoelt dat je maar met zijn 2-en bent)
                        kan die sauna een redelijk grote capaciteit aan...
                        Je hebt zowel een gekleed als naakt gedeelte, een 8-tal verschillende soorten sauna (mijnsauna, ijskeldersauna enz...) en je merkt nooit dat er veel volk is omdat het redelijk groot is en afgeschermd...
                        de prijzen vallen mee en zijn ook 2 daagse arrangementen mogelijk.
                        Ga er redelijk vaak.
                        +architectuur is een oud kasteel, de relaxzwembaden bijv bevinden zich in een kelder, magnifiek...
                        Heb er al eens aan gedacht (maar nog ni gedaan) om hen eens te bellen voor een arrangement met overnachting en dan, voor de sauna's open zijn voor publiek te vragen of ik eens fotos mag nemen (van de architectuur wel te verstaan)

Boetfort
                        Mijn Blog
                        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Panasonic Lumix FZ2000

Comment

[Mod-LesC]Vraag me toch af wat voor nut het heeft een draad van drie jaar oud weer tot leven te wekken (bovendien door een nieuw BD-lid met geen enkel ander bericht op zijn actief). Sluit deze af. Bij voldoende belangstelling neem ik aan dat er vanzelf een nieuw draadje zal ontstaan?[/Mod]
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                            X